Soon Friday

Photo and Copyright @Johanna Törnqvist.  Veckorna rullar på. Man får hälften gjort mot vad man planerar på måndagarna ( läs man=jag) Ledig halva dagen och Troy har nu "fluff-badats" i schampoo for dogs med Aloe Vera. Det enda han tål. Kan kika upp märket sen. Dock luktar det "våt-hund" i hela våningen och jag har rusat efter Troy med ca 5 badlakan som nu är i tvättmaskinen. Torkat parketten och känner mig lite "slut". Finns faktiskt "hund-tjänster" där man kan lämna sin hund för bad och tov-utredning.. inte bara klipp och kloklippning utan BAD. Dock tyckte jag det var LITE DYRT. Allt mellan 350-750 beroende på hundens ras och storlek. Dock låter set ju bra.. man slipper hundhår i badkaret och jaga dyblöt hund under soffor och bord ( stod något liknande i deras slogan). Kommer inte ihåg vad stället hette men tror det låg i Täby. Kan tänka mig att LÅNGHÅRIG STOR HUND måste vara FÖRFÄRLIGT att bada om hunden inte gillar vatten och tvål. Troy är ju en liten en , ändå, så jag kan ju bära honom till badkaret och LYFTA UPP honom när jag schamponerat. En hund på ex 45 kilo kan väl ingen bära runt i badlakan? Haha.. Det var lite "ledigt" det här ( not)men vissa saker MÅSTE göras. Thats life! Härligt med weekend snart. Hoppas solen skiner på oss så vi slipper maj-hagel eller annat ospännande. Liwe Lowe J xoxo
1 kommentar
Blondina

Så fin ❤

Svar: Tusen Tack⭐️Trevlig weekend.
Johanna Törnqvist