Derby Yesterday Tele 2 Arena

Photo and Copyright @ Johanna Törnqvist. Igår var det  åter dags för "The Big"STOCKHOLMS DERBY ( 22 Maj) mellan DIF- AIK på Tele 2 Arena. Vi hade ju så fina dif-halsdukar men det blev ändå 1-0 till "Gnaget". Första gången Elliott var på DERBY. Han var lite VÄL BESVIKEN och ville inte sova igår kväll efter förlusten. Fick i säng "lill-killen "vid 23.30 iallafall. Phu!Då var han lite glad igen och ska nu sikta in sig på HIF-DIF 4 Juni. Vad gör man när laget man hejar på förlorar? Typ., ingenting? Vad ska vi göra åt spelarnas prestationer? Jag försökte vara "pedagogisk" och säga till Elliott att "detta var ju VERKLIGEN en  upplevelse för livet". Vi fick se RIDANDE poliser till och med. Vilken cirkus ( mitt ord) runt Derbyt.Der är ju bara SPORT. Sa jag till Elliott.BARA ?? sa han och spände sina vackra ögon i mina.Life is life! Jag tyckte det var kul stämning på arenan iallafall. Liwe Lowe J xoxo
0 kommentarer