My TopGun Team-Kärleken till sin bror

Vilken vecka! Vilka toppar och dalar. Jag är en GANSKA sträng men väldigt snäll förälder. Jag försöker uppmuntra, ge frukost på sängen, har anställt en städfirma för hunden Elliott "lurade in". Hans favorit-present som jag fick leverera för några jular sedan. Det är Troy. Hunden. NU är Troy tydligen MIN också. Fler husdjur blir det jun inte👨‍👧‍👧. Även om Elliott är sugen på en mops som Troy KAN leka med.. oj. NU har vi snart en termin när alla betyg ska delas ut i skolorna som börjar närma sig sitt slut. Närvaron och engagemanget är viktigt. Elliott fick dock för sig i veckan nu att STOREBROR är VIKTIGAST i hans liv. Storebror ( William) tar examen på sin tursisn-linje i Södra Sverige. Jag jobbar och MÅSTE passa hunden, julklappen, alls vår Troy så jag kunde ibte följa med. Mormor skulle åka. Först ringde Ellie och "charmade mormor" som egentligen skulle hälsa på vänner på Öland innan examen, på vägen ner. Det fick hon ställa in. Sen mailade jag såklart Elliotts lärare som var tveksamma till att vara borta 2 dagar så nära betygs-sättningen. Jag fick sms Elliott att "vi ställer in trippen att gratta storebror". Viken EFTERMIDDAG jag fick IGÅR. Jag har aldrig varit med om en så BESVIKEN Elliott. Han fick då RINGA sin lärare själv som inte kunde svara kanske . Då bombarderade han fröken med sms. De fick tydligen kontakt på telefon vid 18. Varken  fröken eller jag tyckte detta var en BRA IDÉ när det blev så stressigt. Elliott såg dock bara MÖJLUGHETER och lovade att skicka in "läxor under bilfärden. "Jag kan ju inte SVIKA min bror". Nejdå! Nu HOPPAS ju jag att examen blir lyckad och även då att LÄXORNA SKICKAS IN.Vä ktes av "mamma.. vet du vad? Har använt upp allt internet på mobilen för MÅNADEN? !" Jaga... nejmen det är ju 1 Juni? Vi kanske ska avvakta och se om det kommer mer.. Fick till svar"Hur ska läxorna kunna VÄNTA då när bilfärden börjar om 1 timme?" Jaha.. sa jag. Vi fick sms något extra för 300 kronor så kanske Elliott klarar sig under dagen! Herrejisses! My TOPGUN TEAM. Älskar er Elliott och William. Minne för livet. Detta ska jag nog ha med i student-talet jag om ca 5-6 år tänker hålla när lillkillen tar studenten.Lycka till my boyz! Liwe Lowe J xoxo
 
0 kommentarer