Boxning Jet Lag James Bond Thailand Patong Sweden Stockholm



                   Collage and Copyright @ Johanna Tornqvist




Copyright @ Johanna and Elliott Tornqvist

Nu ar Elliott och jag utsovada efter en rejal jetlag och pa plats @ Sthlm igen!
Veckan in Patong verkligen bara sprang forbi. Det var som en film allt,lovar!
Datastrulet tog ju halva tiden sa precis allt vi planerat som Khao Lak och Kamala dar Elliott gatt i Svenska Skolan, det hann vi inte med. Mina losenord verkar kapade tyvarr men jag bloggar pa anda. Vad ska man gora...
Ska investera i en HELT NY safe+safe computer asap men salange skriver jag pa med den har Thailandska saken for min Mac Book vagar jag inte anvanda. Problematiskt men man far vara glad anda att man fatt vara i solen lite! Happy Face!
Elliott hade iaf kul och lillgos har lart sig en hel del om BuddahTempel, att det aven finns muslimer i Thailand. Att det oftast enbart ar pojkarna som efter sjatte klass far lov att studera vidare i skolan och att dricks ar valdigt viktigt for Thailandarna da lonerna ar usla for de flesta normala arbeten.






Flytvastarna var saklart pa nar vi akte bat..ehm...viktigt med sakerheten for barn pa havet!
Tror mer pa vetenskap an religion jag men vi kopte ett Buddah Halsband till Elliott med en Buddahfigur som representerar hans veckodag da han ar fodd. Det ar en Lordag. Vilken veckodag ett Thailandskt barn fods pa ar som ni kanske minns fran min forra vistelse i Thailand viktigt inom buddismen.
Annars finns lankar fran min forra Phukettrip i December HAR och HAR och HAR....och HAR

Lilla Elliott och jag lyckades hamna pa en LATEXODLING ocksa, eller GUMMIODLING rattaresagt dar vi fick se hur det tillverkades Latex. Elliott tyckte det var spannande att se hur de tappade gummivatskan..typ.. ur traden samt hur de duktiga arbetarna sedan kavlade degen som en pizza for att tillverka bla. nodvaniga saker som foppatofflor,skyddshanskar inom sjukvarden ,kondomer,stutsbollar och latexmadrasser.



Har ar en lite smatt oattraktiv bild @ mig pa James Bond Island. Kanske var det att klattra i samma takt i bergshalorna som Elliott som gjorde mig andfadd...och hur lacker ar man da...aja...mycket folk och kameror var det iallafall och fler bilder kommer nar vi vilat upp oss lite mer!

Dinner till grabbarna star pa schemat nu!

XoXo♥

12 kommentarer
Ellinor

Välkomna hem!

Ni verkar ha haft en fantastisk vecka.

Kram

delinda

välkomna hem :) nice pics! ses imorg

HannahSthlm Johanna Tornqvist

Ellinor: Ja! Elliott hade en underbar vecka. Sjalv onskar jag mig nog en ny semester pa en lite lugnare plats da det blev sa complicated med datakraschen..men... sjalva Thailand ar urvackert!Jag ar glad att vi han med sa mkt sevardheter som vi bara orkade med...fler bilder dyker upp under veckan!Kram fina du!



Delinda: Yes! Ses idag! Kram

O L I V I A

Hej! Tävling på bloggen just nu om ett jättefint halsband, kika gärna in och var med!http://lipstick.webblogg.se/2011/march/tavling-avslutas-133.html#commentKRAM!

emilia sehalic

Älskar din blogg!

Och btw. Din son william är kompis med min storebror Edin från örebro :)

HannahSthlm/Johanna T

Emilia: Vad kul att höra! Stor Kram till dig!:)

wholesale scarves

very important. Other than that, working with the weather and taking advantage of those foggy days and first snows, I read all the photography literature I can get my hands on, social networ

cheap new era hats

very important. Other than that, working with the weather and taking advantage of those foggy days and first snows, I read all the photography literature I can get my hands on, social networ

wholesale scarves

de.. Har själv en nystartad pappablogg om livet som ensamstående pappa till min grabbar.. Leon och Mio.. Kul att skriva om våra äventyr tillsammans.. Kramar

cheap new era hats

et som ensamstående pappa till min grabbar.. Leon och Mio.. Kul att skriva om våra äventyr tillsammans.. Kra

NFL Jerseys Wholesale

Thanks for your infor

Packers Jerseys

This is very informative and encouraging; I will bookmark this page to ensure that traffic comes your side and more people take a look at your blog.

Keep posting more.