And The Days Feel Like Years...osv etc....united...



Barn är säkert inte meningen med livet för alla.
Vissa vill inte ha barn. Andra kan inte få barn. Andra försöker få barn så gärna att de glömmer resten av livet.
En del kan inte ta hand om barn.En del tycker inte om barn.
Hur vi än vänder och rannsakar så kommer varje barn som föds vara en del av framtiden.
Varje barn som finns eller har funnits är en del av nu-eller då-tid. Alla barn blir inte vuxna. Men de barn som blir det,dessa barn minns. De minns vilka vänner de hade,vilka vänner som försvann,de minns vad deras föräldrar gjorde eller vad de inte gjorde.
De minns vad andra vuxna gjorde eller inte gjorde som fanns runt omkring dem.
Visst är mammor bra. Mammor som mår bra och har tid.Pappor är också bra Pappor som lyssnar och inte skriker.
De flesta föräldrar är bra om de ser att de gör fel och är villiga att förändra sig. För ingen förälder äro perfekt.
Antingen är man för sträng,eller för snäll,eller för svag,eller för snål eller...eller...
Ibland när jag skriver om MINA BARN så kanske någon ? får ett intryck av att jag tycker att alla ska uppfostra sina barn så som jag har valt att uppfostra mina.
Att uppfostra barn är en liten rosa fluffig dans på rosor med inslag av små Burberrykepsar och att äta plockmat med sverigeflaggtandpetare.
Det är det inte.
Hade jag inte haft min mamma,min syster,min underbara vän Petra och mina barns pappa när jag fick min äldsta son som tonåring så hade jag nog aldrig kunnat vara en sådan bra och självständig mamma som jag är nu, ett par år senare.
Jag var så otålig. Jag ville så mycket. Den drivkraften tog mig väldigt långt.
Enligt vissa kanske för långt. Ett halvår spenderades i Paris.
När jag blev gravid med Elliott så hade jag just fått ett kontrakt med ett företag, det var ett reklamkontrakt och det gällde jeans.
Jag beslutade mig på bara någon dag för att berätta sanningen och bryta kontraktet.
Jag menar...jag hade ju ändå inte kunnat spela in reklamfilmen när jag inte hade kunnat få på mig jeansen...längre...
Det var ju ganska logiskt.
Många kritiserade mig. Ett BARN? Ett BARN TILL? NUU?
Inte enbart för att jag typ..äntligen..efter många års svett o tårar med castings,oseriösa modellscouter,studieskulder på teaterlektioner..anorexia och annat...
började få lite lite lite ordning på saker och ting som jag liksom..planerat...när jag var..typ..ung...ty..så där fem år...
Men att Elliott skulle bytas mot något reklamkontrakt eller karriär,DET var från början uteslutet.
Med TVÅ barn,och dessutom utan någon hjälp, är man ganska ...maktlös.
Hur ska man kunna handla om den ena är sjuk och inte kan gå ut?
Hur ska man kunna vara på två föräldrarmöten SAMTIDIGT?
Hur gör man ett frilansjobb om dagis har stängt?
INGEN som INTE befunnit sig i en liknande situation KAN förstå.
Det kan man,jag,någon..inte kräva heller,såklart.
Jag VET bara att den kamp jag de senaste åren daligen lagt ner på mina barn är en kamp jag aldrig kan förklara för er.
Jag har gett upp mycket men aldrig ångrat det jag gett upp. För jag har investerat i kärlek.
Det är ingen som förstår som inte själva har barn hur mycket tid,kärlek,energi som krävs för att ens känna sig halvnöjd när man somnar i soffan med en snuttefilt över huvudet klockan två på natten med kläderna på...och att man kan vara en zombie när man tre nätter i rad tvättat kläder indränkta i sand och lera och..glömmer att skicka in ett viktigt cv...och....så får alla typ..kräksjukan...och så tvättar man några nätter till..igen...
Någon piffig "singelkompis" tror att man är redo för hispan.

Vi lever under samma sol! UNITED!Alla barn ÄR framtiden!


Barn är den finaste gåvan om man är redo att ta emot den.
Ålder är kanske inte så viktigt men trygghet är viktigt.
Barn blir vuxna och är inget man "äger" som ett husdjur.
Barn är en gåva man förvaltar.
Sörj aldrig något du inte haft,men har du något så TA HAND OM DET!
Hur vi än VILL vända kappan efter vinden som blåser så kommer barn från olika..typ...skotillverkare..alltid vara en del av framtiden!


Det närmaste dygnet kommer JAG vara nerkopplad och läsa läxor med mina barn.
Hur det gick för Lucky Ethan och Valentino?

LEV...Time Will Telll..(Maybe?)
♥♥♥




XoXo....TYP♥
5 kommentarer
Sabina

härlig :)

Linn F

Hej! Jag har precis rensat skogarderoben och säljer nu 14 par skor, besök min blogg eller gå in på http://www.tradera.com/Svarta-nitskor-fran-DNA-storlek-36--auktion_105244365 för att hitta skorna till bästa pris!



Ha en bra dag!

Ellinor

Så fint du skriver.

Jag förstår att du inte ångrar dina beslut i livet en sekund. Visst kan man sakna allt man inte fick men å andra sidan fick man ju någonting annat istället; i ditt fall någonting mycket, mycket mer värdefullt.

Jag är imponerad av både dig och andra mammor och pappor i samma situation som klarar av att uppfostra både ett, två och tre barn helt själva. Ni är otroliga!

Kram

Viktoria

Fin blogg du har.

Håller helt med om att barn är den finaste gåvan, är såå glad över att ha min lilla son.

Justinbettina

I love guest books, keep up the good work!