DOVE's smarta lilla tvättskola! Tävling senare denna Tisdag!



 

Vilken tur alla fina att jag inte lovade er en ny tävling igår.
Jag vill inte lova er saker som jag inte sedan kan hålla. Det är bara dumt!

Var tar dygnen vägen? Jag hinner inte ens hälften jag planerar och visst känns det lite frusterande.
Man får ju dock inte glömma att gör man sitt bästa så kan man faktiskt inte göra mer. Logik!

Micael Bindefeld ab är jättesöta och skickar "räddare i nöden" till mig.
Det är produkter från Dove som jag även tänkte lotta ut till er senare idag!

Jag har beslutat mig för att personligen pröva produkter innan jag skriver om dem. Därför postade jag inte tävlingen igår.
Det är ju min nya policy, att alltid i den mån jag kan ge er en personlig uppfattning av produkter jag lottar ut eller rek.
Det kommer gälla det mesta jag i framtiden skriver om här. 
Bara så att ni vet.För att man alltid ska bilda sig en egen uppfattning av nyheter. Viktigt!

Berättar lite närmare om Dove's tvättskola senare då.
Läs gärna pressmeddelandet här under så länge.
Att ha bra handhygien är verkligen jätteviktigt för att hålla sig frisk. 
Det tänker ni väl på just nu?

Tvätta händerna så ofta du vill 


Dove
strävar efter att svenska folket i dessa influenstider ska tvätta sina händer mer effektivt och samtidigt använda produkter som vårdar händerna nu på vintern!


"Dove Beauty Cream Wash" tillsammans med "Dove Intensive Cream" är nyckeln till våra bekymmer. 
Kallt väder innebär dessutom varm och torr inomhusluft, vilket också har uttorkande effekt på din hud. Dove Beauty Cream Wash innehåller en fjärdedel fuktighetscreme och hjälper till att skydda huden och hålla händerna mjuka, även om du tvättar händerna ofta. 
För den som har riktigt torra händer kan en handkräm vara ett bra komplement.
 Dove Intensive Cream för extra torra händer innehåller både en närande olja och en rikt fuktgivande kräm som snabbt sjunker in och gör händerna mjuka och smidiga. 
Nyckeln till vacker hud är fukt – och 1957 kom den första fasta tvålen från Dove som var kliniskt bevisat mildare för torr och känslig hud än andra tvålar.
Mer än 50 år senareutvecklar Dove fortfarande nya produkter som tar hand om din hud.

Utan fukt kan inte huden klara sin grundläggande funktion.
Huden har en viktig funktion, att bilda en skyddande barriär mot uttorkning,miljöpåverkan och mekanisk påverkan. Hudens barriär behöver rätt återfuktning för att förbli stark.
När hudens barriär är skadad, minskar dess fuktbindande förmåga.
Förloradfukt ger stram, irriterad och torr hud.
Det är hudens yttre 5% som står för 90% av hudensfuktskydd.
Dove tvättar dina händer och vårdar huden på samma gång!

Våra händer är en av de mest synliga delarna av vår kropp.
Händerna uppvisar också tidigare ålderstecken än andra delar av huden.
Att skyddahuden genom daglig vård är det bästa du kan göra för dina händer.
Ju oftare du tvättar dina händer, desto mer torkas huden ut och behöver därförextra vård.
Att tvätta händerna är viktigare än någonsin.
Men vi vet att ju oftare du tvättar händernadesto mer torkar de ut och de behöver därför extra vård.

Att använda Dove Beauty Cream Bar/Dove Beauty Cream Wash varje dag när du tvättar händerna är att ge händerna extra omsorg. De förblir både vackra och mjuka!

2 kommentarer
Ideer

jag håller på och seo optimerar lenitaelvin.com

och söker lite länkbyten?

vill du byta länk med oss? länka i såfall ordet Lenita till http://www.lenitaelvin.com ibland dina länkvänner. och skriv sedan en kommentar på hennes blogg hur du vill vi ska länka tillbaka! Tack! och tack för trevlig läsning på din blogg

Ellinor

Jag är smått manisk när det gäller att tvätta händerna. Gör det hellre en gång för mkt än en gång för lite.

Detta brukar dock resultera i torra och fnasiga händer och ett evigt smörjande. Men hellre det än en maska förrädiska baciller ;)



Kram