Heal the world...nåja...Make it a BETTER place...



Vilken horribel vecka men det känns ändå som att varje timme går.. mer åt rätt håll.
Tyvärr kan det nog ta tid innan saker blir som det bör för många, men som Elliott sade just om vår amaryllis vi planterat idag:
" Den syns inte nu mamma men snart kommer den vara jättevit och jättestark och stor"
Och han har rätt! Jag är övertygad om att han har rätt.För varje dag växer den LITE LITE. precis som världen omkring oss.
Man ska absolut aldrig ljuga för ett barn,vad det än gäller. Och man ska alltid ha tid för att se till barnets bästa.
DET får vi vuxna aldrig glömma!

Det är många viktiga program på SVT som jag hoppas ni inte missar just nu, en viktig vecka som denna.
Hur ska man behandla ett barn när en förälder begått en brottslig handling?
Om vi alla tänker efter så är det aldrig barnets fel men ändå drabbas hela familjen.
Har alla en försäkring som även täcker utbrändhet och katastrofer? Om oturen är framme.
Annars kanske man bör se över sina försäkringar för sig själv och sitt barn.
Bättre att agera en gång för mycket än att inte agera alls. Kunskap is king.

Nu är inte jag kriminell,jag dömmer aldrig ett barn och vi har bra försäkringar men för många kanske detta kan vara frågor att tänka över?Frågor som man aldrig riktigt hunnit tänka på?

Alla barn har samma RÄTT.
Att överleva och utvecklas.
Att gå i skolan.
Att utveckla respekt för andra människor och rätt till rättvis hälso & sjukvård!

Vi fick en fin bok från Plan igår!
Tack!
Den heter
" Hurraa! Alla barns rätt"!
Den vill också få fram det viktiga i Barnkonventionen 20 år och Barns rättigheter.
Ni gör väl er röst hörd på fredag?
Det är dax att vi alla jobbar för detta nu!
Bryr oss om VÅRA barn OCH ANDRAS barn!
Elliott och jag bjöd en ledsen flicka på glass idag.
En liten liten sak i ett stort universum men för en minut eller två sken hennes lilla ansikte upp igen.

Här nedan kan du hitta viktig info om andra som hjälper till:

Barnombudsmannen   Rädda Barnen   SOS- Barnbyar


Bris   Ecpat   PlanSverige  UNICEF   Childhood


Och nejdå...Jag har inte glömt bort vinnare och tävlingar. Såklart jag inte har!
Men som situationen ser ut just nu så kommer mitt fokus ligga helhjärtat på mina barn den närmaste tiden.
Allt annat kommer i tidsmån efter det! !Have patience

Hugs♥
9 kommentarer
KÄTHES MODE

Fint gjort av er!!

Ellinor

Många bäckar små.

Alla kan vi göra någonting.

Kram

HannahSthlm

Käthe: Ja och vi kommer fortsätta vara bra förebilder för hur vi vill att andra ska behandla oss. Jag kan nog av många ses som en typisk curling-förälder men att alltid finnas där...det är mitt motto. Samtidigt vill jag gärna hjälpa fler barn i den mån jag kan och hinner. Att behandla ett barn bra är något som aldrig kan vara fel:)! Kramar



Ellinor:Ja! Absolut! Ibland känner man sig hjälplös när man vill göra mycket mer än vad man kan men...kan man bara göra något så är det iaf bättre än ingenting. Många bäckar små som du skriver!:)



Kramar

Mifflan

Hej! Jag hittade hit via tjejblog. Jag brukar kika in på de bloggare som pingar ungefär samtidigt som mig.



Fint med amaryllisväntan! Barn ser.



Bra och viktigt inlägg om barnkonventionerna jag försöker göra min röst hörd och kommer att blogga om det på fredag :)

Giulia

Hoppas det är bra med dig gumman !! =)

Ta väl hand om barnen njut med dem så mycket det kan =) vi barn växer fort fort fort ! =)

delinda

kram på er! alla kan göra något, många bäckar små =)

Kajsa@Mamma24

Johanna! Jag har vaccinerat Eva, helt på mitt eget och matthias ansvar. Jag var tvungen att ett beslut ifrån alla hundra som tycker olika runt omkring en, och jag känner att detta är rätt för oss.



Du får absolut inte tro att jag inte lyssnat på dg för det har jag, och jag VET att du tagit reda på massa fakta. Tänkte länge på hur jag skulle göra.



Men när man läser vissa på nätets paranoia så blir man mörkrädd...



Hoppas vi kan ses snart i allafall och ta en fika!

Eller fredag kväl kanske, ska du gå?

Kramar!!

Carolina

Tänkte bara berätta om min första tävling i bloggen!

Du kan vinna en rolig bok.



http://traitorsneverplayhangman.blogg.se/2009/november/min-forsta-tavling.html



Jag ber om ursäkt om du inte vill ha sån här reklam i din blogg, då är det bara att ta bort kommentaren.



MVH Carolina

air max 90

kram på er! alla kan göra något, många bäckar små =)