Sunny Tuesday...



Har blivit beroende att iscoffe på burk här nere. Varje morgon startar jag med en sådan och en halv liter vatten.
Varmt kaffe och tom. latte (som jag annars älskar) är inte lockande i värmen,promise!
Har hittat UV Parfym som jag använder varje dag. Ingen fancy sak precis men doftar friskt och så är ju det stora pluset att den innehåller UV-skydd och att man kan sola med den!

Himla roligt att botanisera runt i Thailändska minmarkets och 7/11. Finns så mycket här som inte finns i Sverige.
Jag måste dock erkänna att jag börjar bli less på utbudet i Kamala nu,efter 6 dagar i denna by.
Idag är det superhett så jag ligger med laptopen vid poolen och jobbar.
Blir det mulet imorgon åker jag nog in till Patong när grabbarna är i skolan.
Där finns ju faktiskt "riktiga varuhus" med originalmärken som Boots,Skin Doctors,Lancome etc.
Är i behov av facemist/ansiktsvatten och det verkar var ett mission impossible att få fatt i här i lilla Kamala.

Jag älskar ändå den här lilla lugna oasen.
Jag önskar verkligen ni kunde se hur vackert det är här vid poolen vid villan vi hyr.
 Bara några få hus till ,palmer och regnskog runt om...det är alt man ser.

När jag hämtat upp grabbarna i skolan  i eftermiddag blir det beachen och middag på någon mysig strand-restaurang!

Hörs♥
5 kommentarer
Ellinor

Nja, kaffe och heta drycker är kanske inte det första man tänker på när man vaknar upp en riktigt varm morgon. Tur att det finns varianter ;)

Hoppas att du får en underbar dag vid poolen. Du förstår hur lyxigt det låter va ;)

Kram

Sandra

lyckliga du :) strand-restaurang! gud vad mysigt :D jag är hungrig, haha

delinda

underbart, underbart =) kramar

Emma says style, love & rock and roll.

Låter så underbart!

fia

vilken härlig dag att kunna lägga sig p stranden , efter skolan ... härligt härligt.önskar dig och fam en underbar tisdag.