Madonna for Louis Vuitton? Right or Wrong?

 

Madonna for LV Spring 2009. Fotograf: Stephen Meisel.

Jag älskar ju LV.

Även om det kanske är världens mest kopierade märke så är det ändå Louis Vuitton in my heart.

Ett klassiskt märke med gamla anor.

Jag är dock lite förundrad av Marc Jacobs (designer för LV) val av modell för Vårkampanjen 2009.
Visst kan jag förstå att Madonna representerar och tilltalar en bred målgrupp och bilderna i fransk cafémiljö skulle kunnat varit riktigt fina och classy.
Ben i luften och dinglande väskor på skyhöga klackar får dock inte mig att vilja rusa och köpa fler LV Väskor.
Jag gillar inte Madonna speciellt mycket för det första men om jag nu ändå skulle valt henne som modell för en kampanj så skulle min styling bli helt annorlunda.
Jag ser Madonna i en kort trench på Champs Elysée med en LV slängd över armen samtidigt som hon nonchalant vinkar efter en taxi och jag ser Madonna med LV uppe på de små gatorna i Montmartre. Jag ser Madonna på en fransk gammal karusell med en LV väska i ena handen och en ballong i den andra.
Bilderna är lite mystiska och hon tittar inte rakt in i kameran.Bilderna är mer som vackra tavlor än reklam.
Inte världens mest nyskapande ideér,men classy.
Kanske har ändå Marc Jacobs uppnått sitt mål genom att göra kampanjen lite trashig? Den är ju riktigt omtalad vid det här laget.
Dessa bilder ovan tagna av fotografen Stephen Meisel gillar iallafall inte jag.


Vad tycker du om Louis Vuitton's Vårkampanj 2009 med Madonna?

13 kommentarer
anna

jag håller med dig helt!

Emma

nja, jag är inget fan av madonna så det faller på det!

Angelique

Absolut, kul att dom valde Madonna :)

Klimakteriehäxan

Nä väska är inte precis vad man tänker på i första hand...

Marika

Vet faktiskt inte vad jag ska säga om den saken.. Är rätt splittrad...

Ellinor

Har du skickat in ett CV till LV?

Jag hade helt klart fallit hårdare för dina idéer. Kan riktigt se de bilderna framför mig :)

Kram

Emma

Snygga foton :)

Lene-Therese

Jag klarar inte av att se på henne... Usch. BIG DISS!

Niklas Eriksson

Misstänker att de resonerar som så att halvklädd kvinna säljer mer än påklädd dito...

Men var det inte saker till kvinnor hon marknadsför? Så då blir det ännu konstigare.

Då vore det bättre om jag var modell ju :)



/Mvh Niklas

Frida

Bilderna var snygga, men varför just Madonna? Hon känns inte så jättespännande precis... /Neggo-Frida ;)

Hanne

Kampanjen er ikke min favoritt! Jeg hadde nok hatt mer sans for din styling:)

HannahSthlm

Ellinor & Hanne: Va söta ni är:)

Nina

Grymma bilder på min idol Madonna!