Funny och not that funny...

 

Haha...riktigt kul att det mesta av gårdagens Semester Svenskar tillbringades på Merlin Beach Resort där vi var i November.
Hotellet har hur bra service som helst och har man barn är det ett paradis.
Det är ett femstjärningt hotell så egentligen borde det vara en självklarhet,men alla femstjärninga hotell är inte toppen..även om man kan tro det!

Sjäva programmet tyckte jag inte var någon höjdare.
Mest var det nog kul  att se eftersom vi" just "varit där. Kanske blir roligare framöver?
Charter är inte riktigt min grej å det ska bli skönt att slippa det när vi åker i Mars;)!

När vi nu åker nästa gång till Thailand så ska vi först bo på ett hotell i Karon Beach och sedan åka till huset vi hyrt i Kamala Beach.
Patong är inget ställe jag skulle vilja bo med barn. 
Thailand &Phuket är verkligen så mycket mer än Patong och Phuket Town.
Men sjävklart kommer vi hänga där också, i lagom dos!

Jag ska till tandläkaren i eftermiddag och fixa min hörntand.
 90 minuter är inbokat! NITTIO MINUTER..tror ni det blir kul..hmm?!
3 kommentarer
Ellinor

Det bästa sättet att uppleva ett land och dess kultur är att bo eller jobba där. Komma ifrån de skyddande chartermurarna och se vad landet verkligen består av. Ni kommer att få det underbart när ni åker i mars. Har du några tankar på hur länge ni ska stanna?

Kram

HannahSthlm

Ellinor: Ja absolut! Jag vill verkligen se mer av natur (regnskog,hav etc) än vad de stora turistorterna erbjuder, samt uppleva lite mer av Thailands kultur,såklart! Absolut det bästa sättet att lära känna ett land!

Hur länge vi stannar beror på vad Williams skola säger..så vi får helt enkelt se:)!

Ellinor

Jag ser verkligen fram emot er resa på så vis att jag hoppas att du kommer att fortsätta blogga även från Thailand och att du därigenom kan dela med dig av alla era fantastiska upplevelser. Vi andra får hålla oss till tåls med den välbekanta svenska kulturen istället ;)

Kram