"Hannah not in love with 3-säljare"

Gahh!

Jag blir galen när jag får prata med personer som verkligen låter kolugna och supernonchalanta fast det gäller väldigt viktiga saker för en själv.
Man ska inte generallisera men just idag "Hannah not in love with 3-säljare"!
Jag har tre mobila bredband och ville säga upp mitt hos 3 som jag inte ens kan använda för att jag har tappat bort pinkoden.
Då KAN jag inte säga upp det för jag har 24 MÅNADERS bindningstid. Hello? När skrev jag på det?
Jag har inte använt eller varit uppkopplad mot modemet på ca 6 månader.

Aja..då tyckte jag 3 kunde skicka ett nytt kort så jag iallafall kan använda bredbandet då & då om jag ändå måste betala 250 kr varje månad tom. November 2009. Men det kunde han absolut inte..kostade 250 kr...det med.
Jag frågade om jag kunde betala fakturan ver tredje månad för att jag skulle åka till Thailand och inte vara hemma när nästa faktura kom. Men det gick inte. Jag frågade om han kunde hitta OCR-nummret för nästa faktura då så jag kunde betala den innan jag åkte nu på en gång...men det fanns inte..så det kunde han inte...


Hur oserviceminded får man lov att bli?
7 kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.

Dåligt av dom!

finaste

Det påminner lite om när jag fick ringa till Acer angående min laptop. Den ville inte läsa mina skivor och jag ville byta OS från XP till Vista. Ringde deras support, och idioten där sa att det var bara o trycka på f12 eller va det nu va under tiden datorn startades upp så skulle installationen av Vista starta automatiskt eftersom det var vista på den när jag köpte den. Har aldrig hört en sån dum sak innan och jag ringde upp dem efter en stund igen och killen som då svarade bara skrattade åt den förre.

Ellinor

Det är konstigt att allt, alltid ska vara så krångligt när man ringer till kundtjänst. Själv brukar jag lämpa över sådant på min sambo (iaf när det kommer till bredband och telefoni) då jag varken har tålamod eller förmåga att prata med dessa nollställda personer i andra änden. Man undrar ju om de får någon som helst utbildning innan de börjar...

Niklas Eriksson

Hmmm, hur har du tänkt när du skaffat 3st mobila bredband? Tre:s kundtjänst har jag ingen erfarenhet av. När det gäller bredband så har nog Telias bredbands kundtjänst/support varit bäst att ha att göra med faktiskt. Du har iallafall två söta bärbara datorer. Kom bara ihåg att INTE ta med det mobila bredbandet utanför Sveriges gränser. Det blir oerhört dyrt.



/Mvh Niklas

Emelie

Haha.. fy vilka charmtroll.

Lene

Det är dessvärre alltid bindningstid på såna abonnemang och står alltid i avtalen (dock så står det inte speciellt tydligt)... Riktigt trist att de inte kan vara lite tillmötesgående iaf!!!

Irina

Tänker aldrig skaffa tre, har hört så mycket illa om dem så det räcker en livstid.