A Bus A Train A World A Country A Child A Climat...A New Day!

   
Idag får The Bachelor Girl stå för dagens LYRICS här på www.hannahsthlm.se
Har du också blivit träffad av tåg och porslinstomtar? You are NOT alone.

Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan.
Jag ler men mina ögon hänger inte riktigt med.
Jag har gått in i ett kylskåp. Blivit träffad av en porslinstomte.
Jag gråter inte för det.
Jag tittar mig för tre gånger när jag korsar en vägg väg (en bokstav hit o dit..)
Blir jag träffad av en raket är det onödigt. But Hey!
Jag har spenderat två dygn med fyra underbara killar mellan 6-15 år.
Fantastiska killar. Kloka killar. Busiga killar. Så fina ungar.

Även om jag nästan aldrig sover så skulle jag lätt kunna adoptera ett barn till.
Inte just dessa barn då som var här eftersom de redan har underbara föräldrar.

Men någon annan liten klimp. Från en annan del av världen.
Barn som har HAFT föräldrar men nu inte längre har NÅGON som bryr sig.
Kanske har föräldrarna dött eller blivit politiska fångar. Spårlöst försvunnit.

Vem tar hand om dessa små barn? Skyddar dem mot spöken och läser godnatt saga?
Ger dem vatten och gör isbitar till dem i form av stjärnor?
Tar på dem rena kläder och klipper deras naglar med en barnvänlig nagelsax?
Finns det någon statistik på det? Någon kurva som går upp eller ner?


I dag börjar "Klimat"-mötet i Köpenhamn.
Jag målar läpparna röda och ser ett blekt ansikte i spegeln.
Vi är alla starkare än vi TROR! Det MÅSTE vi vara!

Do NOT Give Up Everyone

4 kommentarer
fia

Tittar in och kollar läget här på bloggen och hoppas att allt är bra med dig och dina barn .

kramen .

JENNIE - HUMORBLOGGEN

Ska du publicera den där tävlingen igen eller inte? ;) Jag är inne och kikar så att jag inte missar något!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Bra skrivet.

giulia

hejsan Hanna !

Hoppas det är bra med dig och familjen =)

kram kram !=)