TorsdagsTävling! Vinn ett VIKTIGT och FINT Plansmycke!

Den här veckan har jag en lite allvarligare TorsdagsTävling.
Du kan vara med och tävla om ett underbart fint smycke i Sterling Silver.
Designat av Dangerous Goods för Plan.
Hoppas du vill vara med!

Många är vi som har skolan i fokus denna vecka!
 Kanske har du börjat igen efter sommarlovet?
Kanske dina syskon eller ditt barn?
För oss i Sverige är skolan en plats som de flesta förknippar med kreativt lärande och bra ordning.
I andra delar av världens ser skolan tyvärr inte alltid ut på det sättet...


Plansmycket är inspirerat av ANANSE NTONTAN,en afrikansk symbol för visdom & kreativitet.

Plan arbetar aktivt för att minska övergreppen i de Malawiska skolorna och 80 kronor av Plansmycket går till projektet.

För att vara med och tävla så lämnar du en kommentar att du vill vara med.
ALLA kan deltaga,med eller utan blogg.
Glöm inte ditt namn,mejl och ev. bloggadress!

Har du en blogg vill jag såklart mer än GÄRNA att du länkar samt skriver om det viktiga Plansmycket i din blogg.
På det sättet kanske vi TILLSAMMANS kan bidraga till att mer pengar samlas in till projektet i Malawi!

Smycket kostar 399 kr och kan köpas i Planshoppen.
Hos Dangerous Goods kan du även se vilka fysiska butiker som säljer smycket.

Tävlingen avslutas Fredagen den 28 Augusti klockan 23.59.
Tävlingen kommer publiceras fler gånger innan avslut.
Som vanligt går det bra att tävla en gång per person och inlägg som rör tävlingen!

Lycka till!♥



Info om Plansmycket:

För att göra skolorna i Malawi till en tryggare plats för barn lanserar barnrättsorganisationen Plan Sverige ett smycke designat av Dangerous Goods.
Våld, trakasserier och sexuella övergrepp i Malawis skolor gör att många barn inte vågar gå dit.
En av fyra skolelever har tvingats till samlag mot sin vilja, och majoriteten av övergreppen begås av skolpersonal.


I Malawi, ett av Afrikas fattigaste länder, går endast hälften av barnen i skolan.
 Rädsla är ett av skälen.
 Barnen själva har identifierat våld i skolan som det största hotet mot deras trygghet.
I Plans projekt "Learn without Fear" samarbetar Plan med barn, föräldrar, lärare, byledare, polis och myndigheter för att göra skolan till en plats där barn kan utvecklas och känna sig trygga.


Dangerous Goods vill tillsammans med Plan verka för att göra Malawis skolor till en plats för lärande i stället för en plats för skräck!

38 kommentarer
Millah ღ

Jag är med

Ninni

Vad fint! Jag är med!

Kristin

Självklart är jag med denna gång med och håller nu tummarna, har såkoart länkat:



http://mouziee.blogg.se/tavlingar/2009/august/vinn-ett-smycke-avslutas-288.html

sandra

jag är med :)

Anonym

Bra tävling.Själv fick jag ett stependium för Bästa kamraten,blev så jäkla stolt..många kom fram och sa att det var du värd.Moteveringen var att jag alltid ställer upp och det gjorde jag och fick en kille att komma in på gymnasiet,han läser nu natur.Man måste våga ställa upp och inte ta nåt skit...försök i alla fall,vet att det kan vara svårt.

Jeanette

Jag är gärna med och tävlar. Vad fint smycke på mer än ett sätt.

Smilla

Självklart vill jag vara med i utlottningen =)

Erika-foto-mode-pyssel

Jag är med

Maude

Jag är med!

Andrea

Jag vill vara med;)

Jessica

Åh vilken fin tävling! Tack för tipset! Jag vill gärna vara med och tävla! =)



Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/august/vinn-ett-plansmycke-designat-av-dangerous-goo.html#comment



Ha det så bra!

Kram /Jessica

Sussi Ö

Jättefint halsband! Är gärna med.

ejmis

Jättesnyggt smycke!



http://ejmis.blogg.se/2009/august/tavling-7.html#comment

Ellinor

Vilken bra tävling! Gillar verkligen när det ligger budskap och engagemang bakom något så trivialt som smycken till exempel.

Självklart passar jag på att vara med och tävlar.

Annica

Verkligen en superbra tävling! När man läser texten om våldet där nere så kan man inte förstå exakt hur dom känner sig. Men verkligen bra engagemang!



Vill jätte gärna vara med och tävla. :D

Susanne

Jag tar också en lott!

lotta

Jag är med

Åsa

Bra när det är "nytta och nöjje i ett", såklart jag vill vara med och tävla! =)

finaste

Jag är verkligen med!

Gabbies

Jättefint smycke det vill jag gärna vara med o tävla om. Jag skapade ett inlägg på min blogg också så hoppas jag att fler för upp ögonen för detta smycke. http://coolatavlingar.blogg.se/2009/august/plansmycket.html

Amanda

Jag vill absolut vara med. Och jag länkar såklart!



http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/august/tavling-plansmycke.html



Hoppas på tur!

Helene Ljungberg

Vilket speciellt halsband helt underbart.vill vinna ja:)

Kram Helene

Mathias

vill vinna

Linda

Jag är med ^^



LÄNK; http://lindadoostavlings.blogg.se/2009/august/smycke.html#comment

evamar - tävlingsblogg

Den här veckan känns det extra angeläget att länka:



http://evamar.blogg.se/2009/august/smycke-28-augusti.html



Hoppas många, många får upp ögonen för den här viktiga saken.



PS, Och såklart vill jag också vara med och tävla.

Malin

Vill självklart vara med även jag och är stolt över att sprida budskapet, och tävlingen, vidare från: http://villduvinna.blogg.se/2009/august/smycke-4.html



Håller tummarna! Ha det bra så länge!

Kram

Cecilia R

Du har en tankeställande tävling den här veckan.. Jag är gärna med.

CherryCheek

Klart man är med! Skulle bära upp smycket med stolthet! :)

fia

jag är med .

Linda

vilken bra grej ! mycket roligare att hoppa när man vet att en dl går till något viktigt. klart jag vill vara med i utlottningen :) ha det fint!

Julia

jag är med och tävlar:)

sandra

Hej! Jag vill gärna delta i tävlingen.

I våras var jag själv till Kenya för att arbeta med biståndsarbete, så idén med detta smycke är verkligen toppen. Jag trodde inte själv att det faktiskt skulle vara så illa där som det faktiskt var.

Annas tävlingsblogg

Jag är gärna med och tävlar om det fina smycket, har länkat här



http://molnboanna.blogg.se/2009/august/smycke-2.html

Kajsa

Vill vara med såklart!

suss

Klart man är med!! = )

Anna-Lena

Klart att jag vill vara med i denna utlottning! Smycket är en toppenidé för att skolbarnen ska få ett bättre liv och en bättre start i livet.

Anita

Jag vill gärna vara med och tävla!

MiaHB

Jag är gärna med - ett viktigt och vackert smycke!