Pressfrukost Dove HairMinimising !


Min outfit för dagen:
Dove Pressmapp över halva mig.
Oversized halterneck sidenlinneminiklänning från Thailand
Slitna melerande leggings Gina
Skinnstövlar Scorett
Lv Speedy 35 ( min ständiga följeslagare när  Canon EOS är med, den går inte i någon annan väska)


Idag, Torsdag den 16 Mars, var jag förbi en trevlig och exklusiv pressfrukost som anordnades av Micael Bindefeld AB.
Tillställningen hölls i Arnoldshuset (Spy Bar huset) på Birger Jarlsgatan till förmån för lanseringen av 
Dove HairMinimising Anti-perspirant.

En revolutionerande nyhet på deofronten med unika egenskaper!

Kan man få mindre och tunnare hår under armarna av en deo?
Med HairMiniminer från Dove ska man allafall vara en bra bit på väg enligt forskarna.

♥Hudläkare Margareta Frohm-Nilsson från KS berättade om det slitage rakning medför på huden och hur känslig hudbariären egentligen är.

♥Trendgurun Stefan Nilsson berättade om dofter. Intressant att höra om "typiska dofter för typiska årtionden".

♥ Maria Friberg ,Nordic Brand Manager på Dove,berättade om den nya produkten och dess fördelar.


Träffade bla på sötisarna Angelica & Johanna.

Efter frukosten delades goodiebags ut och man fick även botanisera runt och välja fler produker från Dove Hairminimising-serien samt från Dove's övriga sortiment. Lovely!
Synd att jag hade lite bråttom men några nya roliga hudvårdsprodukter fick jag med mig.
Dove har verkligen många olika serier och allt från hårinpacningar,ögoncreme till deo och duschcreme.


Dove HairMinimising Anti-perspirant är en ny unik deo som gör håret i armhålan fint,mjukt och mindre synligt.
Används som komplement efter rakning och vid regelbunden användning så både känns och ser dina armhålor hårfria ut längre. Du minskar slitaget som rakning medför genom att kunna vara hårfri längre och därmed behöva raka dig mer sällan.
Dove HairMiniminising bör användas under en längre period (några veckor) för att få en maximal effekt.
Resultatet kan självklart variera hos olika individer beroende på hårtyp,hudtyp etc.
Detta är en kosmetisk produkt och innehåller inga kemikalier utan återfuktande ämnen som är skonsamma mot din hud.Exepelvis trollhassel,johannesört och solrosfröolja.

Dove HairMinimising Deo består av två doft varianter, en finns i anti-perspirant sprayformula och två i roll-on form.


Onekligen spännande att se om denna deo fungerar nu,ellerhur?
Jag har alla tre varianterna och ska starta redan imorgon.

Återkommer med recension om några veckor!♥

         .

8 kommentarer
Miss Agda

Lyxigt med en exklusiv frukost! Och du, jag bara älskar din väska!! Kram!

Ellinor

Det lät verkligen intressant det där. Ska bli spännande att höra om det fungerar.

Hoppas att du får en härlig fredag.

Kram

Att ha det gott

det låter kul

sandra

Åh vad roligt !! Gillar doves produkter.

Lyxigt med pressvisning och mumsig frukost.

Malin

Fick testa de där Dove produkterna genom veckorevyn (innan de kom ut:) och jag måste säga att jag är positivt överraskad =)

Ellinor

Lät himla trevligt!

Ida

Låter ju jättebra det där, hoppas det kan funka! Söta förpackningar var det ju annars i alla fall ;)



Tack för linnet, det kom häromdagen och jag invigde det igår, super!

Kram!

Olelsi

Intressant, hoppas att de funkar!?! Vore kul och prova.

Får väll köpa en när de kommer ut i butik.

Ha en bra dag!!



Kram Nettan i Hälsingland.