Ingen kan göra allt...

På morgonen när jag slog på min rosa lilla laptop så såg jag att jag bla. fått ett mejl från Barncancerfonden.
De hade uppmärksammat min HOPE- tävling och ville tacka för mitt engagemang.
Jag kände mig nästan rörd,jag trodde väl aldrig det skulle betyda så mycket för dem med min lilla tävling,men det gör det!
De är otroligt tacksamma för alla insamlingar som startas hos dem!

Självklart är barncancer ett ämne som engagerar mig och berör.
Jag har ju William och Elliott och tanken på om någon av dem skulle bli sjuk gör en ju tokig av att bara tänka!
För länge sedan när jag låg på barnsjukhus så var det en pojke som låg i sängen bredvid som hade leukemi,han var mycket mindre än mig,bara 6-7 år.
Jag glömmer honom aldrig och jag undrar ibland hur det gick för honom...

Stina har en insamling
Engla har en insamling
Enbart har en insamling till minne av Madde
Dilek Isabelle har en insamling
Malin har en insamling
Rebecka har startat en insamling

Har DU en insamling ? Meddela mig så länkar jag!

Min HOPE-tävling till förmån för Barncancerfonden hittar du här!


Var toppengärna med DU också!
Ingen kan göra allt..men alla kan göra något!

22 kommentarer
Erika

Det är bra med insamlingar!

En av mina favvobloggar har en insamling

http://ekoblogg.blogg.se



Jag har inte skänkt något än men jag ska ta och göra det =)

HannahSthlm

Erika: Låter bra! Tack för tipset,jag ska länka:)!

delinda

funderar också på att starta en =)

mini

aj det där berör verkligen mitt mammahjärta...jag har idag tillsammans med min lille villiam bidragit hos flera av de bloggare som har insamlingar. det är en självklarhet, det är livsviktigt och jag tycker alla borde tänka efter vad det verkligen verkligen innebär.



önskar dig och dina två små söta en trevlig kväll, kram på er! mini

Ellinor

svar: tack söta du!



Jag jobbar på cancermottagningen och köper alltid alla band, det får vara mitt stöd!

Fru Evelina

bra initiativ!! det är viktigt att vi alla hjälps åt!



kramar

Jonna

ljuvligt, om alla va lite som du. håller tummarna för mitt bidrag hjälpt.

Anonym

Smart ide toppen vi borde bry oss om varandra mer

Anonym

Smart ide toppen vi borde bry oss om varandra mer

Sandra

Åh tack :)



Det är verkligen en bra idé. Alla borde skänka pengar!!

pauline

Åh, tack :D

Hanna

den har börjat okej :) själv?

Sweet life style

sött

Frida Su

Hinner inte anmäla mig nu men jag tror jag gör det imorgon. Vi får se, jag har rätt mycket att göra och sitter vid datorn i kanske 10 min.



Haft en bra dag?

Dilek Isabelle

:) bra att du bryr dig!

Johanna

det är klart, vill inte att fler ska drabbas, saknaden efter min morfar är så stor just nu

lillblondin

Dela gärna med dig om vilka bloggar du följer dagligen och vilka du tycker om i mitt senaste inlägg.



Kram på dig!

Andréas

Ah okej, men bad och sol räcker långt! Älskar värme och vatten :)





När tillfälle ges så ska jag ha mitt eget lilla strandhus på någon skön semesterort.. haha det är iaf målet! Ekonomiskt oberoende? Jatack.







Men ah, nej jag gillar ditt initiativ till Barncancer. Min bästa tjejkompis kusin, som också var en god vän till mig gick bort i cancer.



För alla som vill höra kan jag ta det kort..

När han gick i årskurs 6 så åkte de till doktorn för att undersöka hans onormalt stora vadmuskel som först nu börjat göra ont.

Det visade sig vara en väldigt utvecklad tumör, de amputerade benet från knäet och ner. Han satt fick börja leva livet från höjden av en rullstol.

senare när de åter kollade hade den spridit sig längre upp i benet och de fick börja med cellgiftsbehandling vilket gjorde att han mådde ytterst dåligt och tappade allt hår osv.

För en 13 årig kille som älskade skateboard och som fått amputera benet pga av cancer var det inget särskilt kul att få veta att hans cellgiftsbehandling inte gav resultat...





Senare fick de beskedet att cancern spritt sig till hans lever, och han fick en preliminär tid på hur länge till han skulle kunna leva.

Han var i slutet av hela processen i så drogat tillstånd att han var väldigt lullig och yr, och han hoppades att få uppleva en sista Malmö Festival men dog i samma dagar som den väl drog igång.

Inte äldre än det att han nyligen börjat högstadiet...



Väldigt hemsk historia, det tog hårt på hans familj, syster och kusin. Än idag ett antal år senare tänker jag en del på hur lyckligt lottad jag själv är, och mina egna småsyskon som jag älskar högt!!





Jag har inte riktigt tid ikväll för jag är trött, men jag ska delta i din HOPE-tävling.

Skulle gärna vilja vinna det HOPE-halsbandet åt min sötaste flickvän. :)





Leva gott, väl och njut av stunderna som ges!





/a

Kitty

Fina bilder du har!

Gillar folk som engagerar sej i insamlings fonder.

Keep up the good work.



Kram

Sessan



Jag klickade på Hope-länken för att kika på halsbandet, men det slutade med att jag klickade hem en djurfilm till barnen istället :-) Tyckte det var toppen att hälften av pengarna för filmen går till cancerforskning!!!



HannahSthlm

Sessan: Toppen!:) Kram!

peter pc carlsson

Det är ju underbart att så många bidrar till insamlingen. tack