Viktig Utmaning till Er Alla!



Det är lite blandade reaktioner när man försöker få till en förändring.
Det har jag märkt när jag började med mina tävlingar till förmån för Barncancerfonden.
Vissa nappar med hull & hår, de flesta tycker att det är en bra idé men långt ifrån alla vill vara med.
Självklart accepterar jag det,vi lever i ett fritt land och alla gör precis som de själva vill,inom vissa ramar;)

Men tänk på att detta är inte som att värva medlemmar till någon gratis-sida utan det är liv man försöker rädda!

Det är verkligen så himla enkelt att vara med ,att göra något!

Man tänker att det inte spelar någon roll om just jag köper en nalle till förmån för Barncancerfonden,om just jag skänker 20 kr,om just jag skriver ett inlägg om Barncancerfonden..men tänk om alla tänkte så ?
Skulle det bli någon förändring alls då ? Nopp..
Tänk om alla istället länkade till barncancerfonden eller/och skänkte 20 kr,det skulle bli gigantiska summor!

Därför har jag nu en utmaning till er alla som ni gärna får skicka vidare på era bloggar!

UTMANINGEN ÄR ATT GÖRA N Å G O T!

Ingan kan göra allt.....men alla kan göra något!

Här är förlag på saker ni enkelt kan göra på någon minut:

1.Du kan vara med i min HOPE-tävling till förmån för Barncancerfonden.
Denna tävling är för bloggare, det är helt gratis att vara med och du kan vinna ett HOPE-halsband i sterling silver.
2.Du kan vara med i min HERMAN-tävling till förmån för Barncancerfonden.
Denna tävling är för alla ,helt gratis,och du kan vinna en lurvig och söt nalle, Herman, att ge till någon du tycker om!

3.Du kan själv köpa en present eller en gåva i Barncancerfonden's Shop

4.Du kan vara med i en insamling och tex. enkelt skänka 20 eller 50 kr med din mobil!

Jag är med i dessa tre fyra insamlingar:

Den jävla idioten, du hittar den här
Insamling till minne av Madde som dog i cancer nu i September,endast 20 år.

Älskade barn ,Englas insamling
CancernSkaInteFåTaDem, Rebeckas insamling
Aim for The Stars, Stina/Rubia's insamling

Fortsätt gärna med denna viktiga utmaning på din blogg och skriv under här om du antar den!
Tex. jag är med i den insamlingen,jag är med i din Herman-tävling,jag har skrivit ett inlägg om Barncancerfonden..vad som helst,ok?
Vad du gör är inte viktigt,bara du gör något!

Många Kramar & Ha en Underbar fredag!♥
25 kommentarer
Jennie

du har så rätt i de - bara man gör något!

Skänker pengar varje år till barncancer.. :)

HannahSthlm

Jennie: Toppen! Kram!:)

bitte

gud va gullig du är det borde finnas fler människor som dig. beundrar dig kram

© K A T T A

Har redan skänkt pengar till barncancerfonden till "enbart.blogg.se's" insamling "den jävla idioten" ett minne av Madde (jagefrisk.blogg.se)

Daniel

Viktigt å till bra ändamål!



ha en bra dag!

Ps. Du kom inte på blodpalt igår?

HannahSthlm

Daniel: Ha ha..det kändes i slutändan liite långt,men nästa torsdag kommer jag,oki? ;)!

Sandra

Det borde finnas fler som du! Trevlig helg du med :)

Johanna

tackar trevlig helg du med

Elin i Skara

Jag har köpt ett sådant dära halsband som du lottar ut för jag har ingen blogg och kan inte vara med i den tävlingen..görbra att hälften får till typ forsknig om barncancer..?!

Massor av Kramar från en Elin i Skara som läser din blogg varje dag....flera gånger:-)!

N

Va fint med ditt engagemang .. beundrar det

ella

ja fler borde betala=)

jag betalar varje år för båda mina föräldrar har dött tidigt av d.

ha en fin helg :)

fia

ja jag håller med att göra nåt är nogot alla kan göra .. och det gör skillnad iallfall vill jag tro det ocg blogg värden är ju så stor så det bör göra skillnad om alla gör nåt. jätte bra in lägg .

Mariah N

Fint inlägg! är med i hopetävlingen!.

H*

- DÄR SER MAN ;)

Anna

Du har verkligen rätt. En annan bra grej är att istället för att önska sig presesenter och blommor, önska gåvor till barncanserfonden. Jag vet att mina föräldrar har varit på många sånna tillställningar. Det värmer egentligen mycket mer, eftersom man vet att det kommer till nytta! Själv har jag dåligt samvete för att jag inte gör mer för alla som behöver hjälpen. Men som du skriver, ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Li

Hej!



Som blivande sjuksköterska vill jag gärna vara med och hjälpa barncancer fonden. Jag har därför skrivit om både Hope och Herman tävlingarna i min blogg. Herman skulle jag vilja ge till ett barn som är inlgagt på sjukhus och behöver tröst och uppmuntran.



Kram Li



Stina

Så bra sagt Hannah. Har du fått negativa reaktioner på dina tävlingar? Det låter ju helt galet. Jag tycker det är underbart att folk engagerar sig.

anna

Jättebra uppmaning! Var precis inne och bidrog med en slant till "Den jävla idioten-insamlingen".

Ha en riktigt fin helg, kram!

Elisabeth

Självklart så är jag med i tävlingen och jag ska rekommendera den till andra. Själv så skänker jag pengar till cancerforskningen vid olik tillfällen och kommer att fortsätta med det.

Krya på dig! Elisabeth

mia dh

Gulledej, Hopetävlingen har jag redan hoppat på och självklart hakar jag på tävlingen om Herman med. Krya på dig gumman, kram kram.

Diana

TAck för kommntaren!! :) Jättebra inlägg!! Fin blogg du har, har du bloggkoll kan vi prenumrera på varandras bloggar?? =)

peter pc carlsson

Tack för att du stödjer insamlingen. Ditt inlägg där du samlar flera insamlingar är en bra idé hoppas att den får fäste och sprider sig.



Det är inte alls samma fart på givandet längre så mitt mål att nå 100.000 kr kommer att bli svårt.

leopardia

nog för att jag kan göra mer, men jag länkar gärna till barncancerfonden, så utmaningen är antagen och utförd :)

Eva

Förutom att delta med bild o länk i din Hope-tävling, lobbar jag för Rosabandet-insamlingen. Barncanserfonden och Världens Barn på min Pärlblogg. Jag hoppas att det någon nytta..

beats by dre

Monster beats headphones the past two years,dr dre beats solo. the rise in the country is very fast,beats by dre. beat by dre.and traced the words with the high-profile large U.S.