Modeveckan / Makeup Look Nhu Duong

 
Produkter som används till denna look är:

Max Factor Age Renew Foundation "Golden"
Max Factor Touch Creamy Blush " Soft Murano"
Max Factor Colour Collections Lipstick "Flame Tree"
Max Factor Glid & Define Liquid Eyeliner "Black"
Max Factor Colour Perfection Duo Eye Shadow " Star-Studded Black" samt " Mystic Moon"
Max Factor Masterpiece Beyond Lenght Mascara " Blazing Black"



Tisdag: Merzedes-Benz YFI Award Show-Nhu Duong

Sthlm Fashion Week By Berns huvudsponsor Max Factor är ansvarig för makeupen till Merzedes Benz Tävling Young Fashion Industry Award Show.
Kreativt ansvarig är Tomas Lenneryd, en av Sveriges ledande makeup-artister.
 Han har tagit fram fyra olika makeup-koncept som passar de olika deltagarna.
Vinnare är Nhu Duong som presenterar en av de viktigaste makeup-looerna Vår/sommar 2009.

Inspiration

Nhu Duongs kollektion hämtar sin inspiration från Guy Bourdins glamourösa och lekfulla bildvärld.
Tomas Lenneryd tolkar detta i sitt makeup-koncept genom att inspireras av 1985 och Yves Saint Laurent.

Looken

Looken utstålar RETRO RUNWAY CHIC då galmour,lyx och flärd syns i färgskalan rött,svart och metallic.
En perfekt polerad hy är grunden.
Läpparna är skoningslöst eldröda och en syndig blick skapas med bla.kajal och mascara runt ögat.

Själv gillar jag absolut denna vinnade look!
Vad tycker du om den?
4 kommentarer
Karin

taack det hade jag för jag var på sex and the city filmen;D

Alixandra

Ska du gå på fashion week?? Håll koll på håren i såfall... Det är en mycket god vän som med sin partner fixar den rätta hårstylingen :)Daniel Scott (årets frisör 2007) och Robert!! Vad det gäller looken ovan så är den inte för mig. Jag gillar mer intensiva ögon och markerade ögonbryn tll röda läppar...men det är jag det :)Ha det så bra!!!

jen

Cool bild!

Ha en fin Onsdag.

Kram

Lovisa

Fin bloggdesign!