Tres bien

image2783image2784image2785
Lochers Paris halsband finns på Accessora, kostar ca 650 kr.

Åhh...ni har väl inte missat att Accessora fått in det underbara märket Lochers Paris  i sitt sortiment.
Det är halsband designade av den Paris-baserade designern Nicole Locher   .
Smyckena är helt bedårande och samtidigt rätt vågade...så Sweet & Dirty är två ord som väl beskriver dem.
Nicole Locher har hämtat sin inspiration från bla. de livliga och levande marknaderna i Paris, jag som bott där förstår precis...det finns inget liknande i Sverige ;)!
Smyckena är verkligen annorlunda och helt otroligt charmerande!!

Såå söta halsband med Logoberlock och sidenband bak , gjorda av silverkedja, sötvattenpärla och rosett i mässing och berlock fram.

Vad sägs om tex. en berlock med "Be mine boy" eller  kanske "Petite Salope"?
Det fina med dem är att man kan lura alla som inte kan franska med att man har en  grymt söt berlock...tex, mormor eller farfar...:-) Petite Salope betyder egentligen "Little slut"..vilket inte är fullt så bedårande ..kanske ;)!
Eller vad sägs om" Sans Culotte"? Det betyder "Utan trosor".....
Aja..jag tycker de är super roliga iallafall och känner att jag bara måste ha ett halsband...har bara inte bestämt mig för vilket..än! :P

Vad tycker du om dem ?

Hannah♥
12 kommentarer
donnasandra

Har missat det, men de ser så söta ut!

hannah

donnasandra: Jaa..såå söta :-)!

Ia Darling

Den engelska översättningen av petit salop bör vara little bastard. En slampa benämns i franskan som une pute - petite pute betyder således little slut :)
Ruskiga smycken, hursom :P

hannah

la darling: opps..det ska vara Petite salope,det blir feminint med e på slutet och översättningen kan nog vara lite fri..kan tänka mig att den kvinnliga versionen av little bastard väl kan bli little slut...men vad vet jag?;)Det var
inget ord jag lade på minnet i frankrike direkt..läste översättningarna på accessoras hemsida :-)!
Men visst är halsbanden adorable anyhow! ;)

Marie

Totalt underbara!
Störtsköna ju :p
Man hade ju smålett för varenda människa som kommenterade det "söta" halsbandet =)

hannah

Marie: jaaa..ha ha
:-)!

romantica

vilka underbara halsband

anna

söta :)

emmzy

Inte min stil, men som jag precis skrev i en annan blogg så behöver jag nog med all sannolikhet introduceras i höstens mode, fattar ingenting :P

Linn

gulligt!

kia

haha sött

Schyler

Söta halsband!