"Stureplan är en rå och kall köttmarknad"


Stockholm-för ytligt?
Det är sjukt att man aldrig är nöjd.
Men är det egentligen så konstigt?
Du ska vara söt, trevlig, bildad, vän..men inte för vän för då är du en mes.
Absolut inte för självsäker heller för då har du attitydsproblem..hmmm...



 Vad  som egentligen är sant eller inte i denna följetong om Ebba  så tycker jag att mycket av det hon säger i DN stämmer .Har ni inte läst artikeln så gör det  HÄR.
Stureplan kan var underbart kul, speciellt på sommaren, men i grund och botten kan jag hålla med Ebba om uttrycket" Stureplan är en rå och kall köttmarknad      ".
Det är ingen miljö man kanske bör vistas i föööör länge eller för ofta för att inte tappa greppet om "verkligheten".
Men för att få privilegier på Stureplan så krävs det ju ändå att du är där regelbundet..
Det spelar faktiskt inen roll hur söt, duktig, trevlig och piffig du  är för där  finns det alltid någon annan som är "bättre".
Många unga får en konstig bild av hur "livet ska vara" och speciellt tjejer får ett osunt ideal att växa upp med.
Killar får en skev bild av hur en tjej ska se ut. (och hur en tjej ska vara i olika situationer, det finns mååånga fack man kan placeras i..)
Visst..det är samma sak i Paris, London, NY, det är inget speciellt för "Stureplan".
Har man dock" varit med ett tag "i en sådan miljö" så kan jag inte mer än hålla med Ebba om att ett miljöombyte inte vore helt fel .-)!
Att tänka i nya banor är alltid rätt och utveckar en som person.
Lära sig av sina "misstag" och gå vidare!
Se det man hade som en kul och lärorik  tid men att det finns mycket mer som väntar.

Jag är en sådan som tror att saker ibland sker av en anledning...för att du ska"vakna upp" och tänka efter vad du egentligen håller på med.
Jag har själv tänkt mycket det senaste året på förändring, och jag blir för varje dag mer och mer övertygad om att jag tänker i rätt banor.

Vad tycker du..är Stureplan lovely eller "en rå och kall köttmarknad"`?
Eller kanske  båda delarna? ;)

12 kommentarer
Angel

Aldrig ens vart på stureplan tihi, ha en underbar dag.

hannahsthlm

Angel:hi hi.. kanske lika bra det..se du har klarat dig fint ändå ;)! Ha en bra dag du med :-)!

LipGloss Bitch

Ingen som helst aning. Tror att "ute i landet" så rycker vi på axlarna och skrattar mest åt eländet :)

donnasandra

Själv förstår jag inte hur man kan dras till sådana miljöer. När jag går ut vill jag gå ut med mina vänner, och det spelar väl egentligen ingen roll var man är då. Går jag ut runt Stureplan är det för lokalerna, inte för folket för jag har ju redan med mig de jag vill vara med

Niklas Eriksson

Har ingen uppfattning om Stureplan. Har aldrig varit där.

/Mvh Niklas

Fröken SötSur

Du är så klok, så klok. Jag har ingen aning om Stureplan. Jag har varit där mycket i min ungdom, men det var ju bara på speciella klubbar och inte speciella ställen. Nu bryr jag mig inte var vi går bara alla är trevliga, glada och bjuder på sig själva. Hur coola, snygga, lyckade, framgångsrika och balla folk är, är helt ointressant.

Kramkram.

Victoria

Fin blogg du har! Kolla gärna in min & säg vad du tycker :)

mia dh

Jag tröttnade på Stureplans uteliv för ca 10 år sedan och hängde därefter på andra ställen. Nu går jag inte alls ut ofta men gör jag det så blir det inte i de krokarna. Tycker dock inte att det var lika hysteriskt då som det verkar vara nu.
Jaja ha en fin kväll iaf:)

matilda

fin bild:)

Sessan

Stureplan känns som ett överreklamerat ställe, ett stockholmssyndrom, jag tror inte det är mer köttmarknad där än någon annanstans vad gäller klubbar/barer. Lite blir det också vad man gör det till. Är man där och tror man är världens coolaste och snyggaste blir man klart hotad och besviken kanske. Tar man det för vad det är, bjussar på sig själv och struntar i alla överlägsna typer kan dte väl inte vara värre än på andra uteställen eller????

Natalie

Ingen aning, men jag har fått en bild om att det inte är någon nyttig atmosfär. :)

Didrikalida

Home Page I am really excited! Very useful. It very impressive. :-)