Lite lyx i vardagen

Igår blev jag bjuden på middag på Mårten Trotzig i Gamla Stan, vilket var otroligt trevligt.
God mat och dryck samt roligt sällskap, har faktiskt inte skrattat så mycket sedan...förra helgen..kanske ?
(och jag tror faktiskt inte enbart det berodde på champagnen;)

När man sitter där inne har man utsikt över Gamla Stans smalaste gränd (så otroligt trång)och självklart den mysiga Västerlånggatan.
För mig ger det iallafall vibbar om ett annat sekel,när man sittar där med levande ljus och spanar ut, man är långt ifrån stressen som kan upplevas mitt inne i city, fast man ändå är i en del av city ;)!
Vill man inte äta kan man alltid ta en god drink i den coosey baren
Klart värt ett besök om man vill lyxa till det lite en regnig Måndag!
Vardaglyx är något man mer borde ägna sig åt!
'(Tur att det finns barnvakter som vill ställa upp ibland, denna kväll hade jag verkligen inte velat vara utan!)

Mårten Trotzig hittar du på Västerlånggatan 79 ,Gamla Stan. Absolut värt ett besök!

Hannahs förmiddag:Jaha..Tur jag hade trevligt igår:-)
Nu har dock båda mina klimpar åkt på min förkylning som jag hade förra veckan, så Söta W ligger och sover och hostar i sitt rum och Lilla-E ligger och kollar på 101 Dalmartinerna och nyser...och skriker att han inte vill ha äcklig medicin...Blir nog en väldigt lugn hemmadag för oss tre idag med andra ord! Ska försöka jobba undan lite på datan och plugga ekonomi...fårse om det kommer funka! Tveksamt...Hörs!♥
8 kommentarer
Linn

Haha! Gud vad mysigt det verkar på den resturangen! Får ta och kika in där när jag kommer till Stockholm =) <3

Jenny W

Håller helt med, vardagslyx är verkligen något man borde ägna sig mer åt! Särskilt nu i den gråtrista höstsäsongen (iallafall här uppe i Umeå, här bara regnar det *suck*). Lät verkligen som en mysig restaurang, ska kolla in den på nästa Sthlms-tripp =) Kram!/Jenny

amandaaaa

Vad trevligt det ser ut!
amandaaaa ♥

Niklas Eriksson

Hoppas barnen kryar på sig. Och att det går bra med ditt ekonomipluggande. Kan dock vara lite svårt att koncentrera sig om man har sjuka barn i kring sig kan jag tänka mig.
Såg ut vara trevlig resturang med ett härligt namn.
/Mvh Niklas

jennifer

Hej, jag vill fråga en sak, som har inte den här med att göra. men har du ngt tips på hudterapeut. e lite sugen på att träffa nån.. vet du ngt som e bra och är inte FÖR dyrt.alltså i stockholmsområde.. vore tacksam om du ville svara på det här.. :) vet du telenr eller hemsida??

roxanna

gud vad mysigt :)

Angelica

svar: jag med:) älskar att resa bort utomlands

hannahsthlm

jennifer:
Eva på Salong Diva Tele 225001
Hon är världens bästa hudterapeut och så himla go och trevlig! :-) Ring och prata med henne!Diva ligger vid Odenplan.