Guess what ?


Kunde man inte fått en rosa kartong, kanske?

Kan tyvärr inte ännu berätta vad jag tycker om min nya rosa LG 200   ,
för jag har faktiskt fortfarande inte packat upp den.
Låter kanske smått konstigt eftersom jag hämtade den i Torsdags, även om jag var sugen att slita upp kartongen direkt så har jag motstått mina impulser.
Sanningen är dock den att jag har inte haft tid  att "få igång den", även om det nu inte verkar så otroligt komplicerat.
Kartongöppningen bör ske utan Lilla-E i närområdet eftersom han kommer vilja testa allt på den.
Tog en tilläggsförsäkring på 2000 kr, vilket väl kändes lite sådär just i betalningsögonblicket, men .....vad som än händer med datorn så får jag en ny.
Råkar Lilla-E spilla en danonino över den så är det då mao. ingen större fara....;)!
Återkommer med mer info om laptoppen när den är i "funktion".

Hannah

8 kommentarer
Fröken SötSur

Jag tror det var klokt att ta en sådan där försäkring...ha ha. Det spills ju en hel del,
i alla fall här hemma;)

Ha en härlig lördag! Kram.

Niklas Eriksson

Ser fram emot ett litet betyg på den när du fått upp den och testat. Kartongen var väl inte den vackraste men vet inga datakortonger som är snygga. Skulle vara Apples möjligtvis då..

Kom ihåg att bränna ned en återställningsskiva om möjligt. Kan vara enda sättet att kunna återställa burken efter en ev. krasch.

/Mvh Niklas
/Mvh Niklas

hannahsthlm

Fröken SötSur: Hihi..ja det görs ju det..spills..en hel del..även här hemma;)!
Såhär i efterhand känns det skönt med det där försäkringskvittot, den gäller ju i 3 år också så..det är säkert värt det, om inte annat för "sinnesfriden" :P!

Ha en underbar Lördag! Kramis!

Niklas: Sant! Inte många kartonger kanske som är adoreble..ha ha. Det är ju innehållet som räknas;)!

Lovar att komma med en liten recension när jag är igång med den lilla rosa!
Ha en skön Lördag!.-)

lillan

du har väl en hemförsäkring, kolla alltid vad som ingår där innan du köper dyra försäkringar som kan vara onödiga.

hannahsthlm

lillan: Jaaa..självklart har jag en hemförsäkring... men.. med Lilla-E är jag ändå rätt nöjd med denna tilläggsförsäkring;)! Det är mkt dyrare självrisk på hemförsäkringen också, det har jag kollat upp! :P

emma

hörde du inte på plus att man inte skulle teckna någon sån där försäklring bara för de är så dyra? :p hehe.. Mamma bad mig och kolla på det. Kan verkligen rekomendera plus de tar upp vardaliga saker som händer
när man ska handla.

hannahsthlm

emma: Neej..men så har ju inte lla en Lilla-E hemma;)! Känns lite onödigt att betala ca 12 ooo (med tillval)och inte ha den försäkrad.Den är ju bärbar och ska med på rsor så man ve ju aldrig vad som händer.. Tappar jag den i golvet, den blir klämd någonstans eller om jag/någon spiller på den får jag en ny, det tror jag inte jag skulle få med hemförsäkringen..den skule nog bara gälla om den blev stulen etc.
Självklart är det trist att lägga 2000 på en försäkring, men slår man ut det på 3 år blir det ju inte så mycket i månaden i slutändan ändå, man får tänka så! :-)
Annars försäkrar jag absolut inte allt, det blir ju värsta rånet..typ.. om man ska hålla på med dyra försäkringar till varenda pryl man köper:P!

Bentley Cars

I really enjoyed my visit. A great site