CUTE OR SCARY?

image2284

Bild på Girlie   , lånad från aftonbladet.se

Ha ha..vilken söt glass. Rosa och  Glittersmink i pinnen..kan det bli bättre?
Självklart är det massa folk som reagerat på  Girlie ,en av GB:s vår nyheter. Glassen är diskriminerande och tillbakasträvande, den heter ju tom. något "tjejigt".

Suuuck...Har man inget annat att uppröra sig över? Jag tror inte någon av mina små grabbar skulle se glassen som "orättvis", de skulle helt enkelt inte se den, inte vilja ha den , inte bry sig om den  utan ta en  Dajmstrut ..istället!

Vád tycker ni? Är Girlie  diskriminerande  eller  bara söt ? ;)

Hannah♥
34 kommentarer
Annikki

Jag tycker den e jätte god =)

Johanna

Sööt är den! Orka bry sig om en glass ;)
Har smakat den och den är good!

Katarina

Jag tror inte den kommer att finnas mer än en säsong. Men att reagera på att den är diskriminerande??? I så fall skulle väl allt rosa vara diskriminerande, det finns ju t ex Barbie-kinderägg, det är väl samma sak??? Vill man inte köpa så låt bli bara och tänk på nåt annat! :-)

Sessan


Än sen att den är "girly", varför ska sådant alltid anses fel och fjantigt? Ingen hade reagerat på en "grabbig" glass... Låt killar och tjejer osm gillar rosa och glitter äta denna glass!

Tiina

Vad är det för problem med människor? Kan saker inte bara få finnas liksom. Rosa saker finns, vrf skulle inte då en rosa glass få finnas? Suck blir så trött på sånt crap.

Johanna

De är ju sjukt söt tyckr jag. Gulligt att se en liten flicka med den i handen, el jag?? hehe. sött! Kram på dig Hannah!

nollåttan

det är en glass..en rosa glass...och??

Emelie

att folk orkar!!! ät glassen o var glad liksom!!

Linda

Den är söt :)
Har folk inte värre problem än att reta sig på en rosa glass med smink så är livet ganska lätt ;)

Ellen

jag förstår kritiken,, men jag tycker definitivt att det finns allvarligare saker att lägga energi på att motarbeta :) och den är faktiskt riktigt god :P

Frida

Diskriminerande är den inte, men jag tycker att det är onödigt att ge den ett genus som man gör genom att kalla den för just girly. Jag tror inte att det blivit samma debatt om glassen hetat något mer neutralt, t.ex. "Star"

Sabor

Den är ursöt.Undra om den är god också ; ) Kram

anna

Söööt! Måste smaka den =)

Helena

Äh, ungefär lika fånigt som tjafset det blev förra året om NOGGER BLACK. Precis som om det skulle finnas likheter mellan en glass och en "färgad" person. suck

En Södertäljebos Liv II

Tycker nog att man ibland hakar upp sig på så mycket konstigt. Finns väl värre saker att ta itu med.

delinda

verkligen onödigt att folk retar upp sig på en glass=) ett riktigt I-landsproblem hihi.

Sandra

Gullig! :0)

Rouge

Jag orkar inte bli upprörd i alla fall -_-

Sofia

Jag tycker att det är diskriminerande att allt som är rosa och glittrigt av andra anses vara diskriminerande. Som att det på något sätt skulle vara sämre att vara traditionellt tjejig än traditionellt killig. Mer rosa och glitter åt alla säger jag!!

Käthe

Jag är inte ett dugg upprörd. :) Det är faktiskt många småtjejer (och större) som gillar rosa. Ska man inte låtsas om det?

therese

Supersweet!

anina

den vill jag testa!

hannahsthlm

Hi hi..känner att jag MÅSTE pröva den där glassen snarast..glittersminket kanske är bra ? ;)

Isa

Att folk orkar störa sig, tror inte det hade blivit samma rabalder om det kom en "killglass" istället.
Kommer köpa den med glädje, både till mig själv, sonen och dottern:)

Marie

Söööööööööt! Vill ha!!

Emelie

fattar inte att folk orkar bry sig. Satt och kollade på någon sida där alla diskrimineringsanmälda reklamer fanns, helt sjuka grejer de kommer på. Fattar inte varför de inte kan göra något vettigare

Sandra

Finns egentligen bara en sak att säga: finns det inga problem - då skapar man sig problem!

Man kommer ingen vart med könsrollsdebatten genom att bry sig om en glass. Det är väl bättre att lägga energin där den verkligen behövs istället för att ge sig på en liten glass!

mia dh

Antingen är det en kupp från GB att varje säsong påa för en diskussion kring en glass... Eller så finns det verkligen så korkade människor som orkar bry sig om en simpel glass. Ska vi sätta igång och tjata om allt tex "Gameboy" eller

mia dh

(Ops råkade trycka iväg)... eller något annat liknande. Trams enligt mig, viktigare ting finns att ta upp tycker jag...
Ha det gott

Sigrid

ähh! då kam man ju säga att nogger black är en "killig" glass tycker jag.
Killar; väx upp ;)

Jess

det finns viktigare saker att diskutera när det gäller diskriminering än en glass.. jag menar en GLASS. det är nästan löjligt.. jag ska iaf äta den :D men jag antar att den bara kommer finnas en säsong...

alex

Tycker det borde stått att glittret är hobbyglitter och inte smink. :)

Petra

den är söt! måste smaka den en vacker dag! :)

Tomane

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.