Svarta Listan del 1

image2526

Här är insända bidrag på produkter som ni läsare har "svart listat".
Det kommer även komma en del 2 eftersom inte alla får  plats i ett inlägg.
Man får självklart tolka listan hur man vill men kanske får du upp ögonen för att just den foundationen du går och suktar över inte verkar så bra som den är på reklamen?
Läs och begrunda:

♣L ´oreal Sublime Bronze (brun utan sol)
Kladdig, ojämn, släppte efter en dusch

♣Kisby Torrschampoo
Lägger sig som ett vitt puder i håret

♣Nivea  Matt Refine with Rice, foundation.
Nominerad flera gånger, anses som värdelös, kladdig och rinnig.

♣Clinique High Impact Mascara
kladdig och värdelös enligt en läsare. En annan läsare höjer dock samma High Impact till skyarna och jag gillar den rätt ok också..men som jag skrivit förr..alla tycker vi olika och passar i olika saker.

♣Garnier Nutritionist Ansiktscreme
Hemsk creme med medelstark doft som ej ger fukt tillräckligt.

♣Dr Hauschkas Läppcerat
Gör bara läpparna ännu torrare och  luktar skunk.

♣H&M foundation
Kletig, kladdig, lerig

♣Isadoras Ögonskuggor
Sitter dåligt, försvinner på en timme och bildar ett litet oönskat streck på ögonlocket istället!

♣Lipsyl Sensitive
Ska tydligen vara för människor som behöver något sesitive på läpparna. Tyvärr verkar den kunna ge utslag i ansíktet, det verkar ju inte direkt..kul.



Nu ska jag sussa gott i min säng efter denna intensiva daaaaag!
Dopbilder och klädslar kommer imorgon, det blir kul, lovar ! :-)

Hannah♥
22 kommentarer
julia

visst luktar dr Hauschkas läppcerat inte gott, men det funkar skitbra!

Helena

vilken bra lista, det är ju super att kunna läsa om en prod innan man köper den.
mycket bra :)

Lina

IsaDoras skuggor sitter bra om man lägger en bra grund enligt mig...

Smartasmia

En alldeles ypperligt bra lista där! Tack för att du tog dig tid att göra den:-) tjipp

Mill

Så himla bra med en sådan lista! Tack!

Elin

Jag tycker att Cliniques High Impact mascara är jättebra! Och Kisbys torrschampo använder jag ofta och den tycker jag också är jättebra. Det gäller ju att inte ta för mkt så lägger det sig inte som något vitt puder i håret, borsta eller gnugga med en handduk efteråt.

cisci

kul att läsa vad du tycker. har inte råkat ut för något sånt än. fast ajg gillar IsaDoras ögonskuggor. men jag ska ha resten i åtanke.

Mi

Kul med en lite annorlunda listning! :)
Ha en bra dag!
// Mi.

Alexandra

Håller med om H&Ms foundation, testade en gång, slängde sedan allt.

Anonym

svar: aah håller helt med :o
haha "häx-jakt"

Malin

Roligt med sån lista! Men jag måste hålla med en annan som skrev här att om man bara grundar ordentligt sitter Isadora lika bra som de andra ;)

Annika

Du kan lägga till Kanebo 39 grader. Den var min favvo förr. Men senaste tuben jag köpte ångrar jag bittert. Sitter aldrig sällan kvar. Tacka vet jag DiorShow!

Sandra

Alla är vi olika som sagt, High impact är den bästa mascaran jag någonsin testat :-)

Fröken SötSur

Jag ska passa mig för de där! Skitbra med en svartlista.

Nathalie

Bra lista! Nu vet man vad man ska akta sig för! ;)

hannahsthlm

Till alla: Kul att ni uppskattde sammanställningen!
Inom en snar framtid kommer del 2 :-)!

matilda

Vilken bra :)

Stina

Kul idé.. Måste bara inflika att jag älskar Clinique High Impact Mascara. Kanske den bästa mascaran som finns? L'oreals BUS (för ansikte) har jag också testat, och den funkade finfint på mig. Jämn och snygg färg.

hannahsthlm

Stina:Ja!Jag gillar faktiskt också High Impact, jättebra på mig,
men det är en läsare som svartlistat den, så den kom med på listan ändå. Olika saker fungerar ju olika bra på olika personer...tyvärr..vad lätt det skulle vara om allt passade på alla:-)!

Sessan


Det jag minst gillar med IsaDoras skoggor är att de på MIG iallafall smular sig och faller ned i ögonen oavsett grund, inte kul om man har linser iallafall. Tycker nästan alla billiga skuggor har den tendensen, men jag är iogs bortskämd då jag är van vid Helena Rubensteins skuggor som verkligen är skira och icke-smuliga. Det är ju bra att det finns andra skoggor för oss som är kass apå att grunda :-)

Johanna

Kisby torrschampo har jag och det lägger sig verkligen ett vitt puder på hårbotten..Svårt att borsta bort!

Melinda

Nej nej nej! Kisby är det allra allra bästa torrschampot. Lägger det sig i hårbottnen har ni överdoserat. Glöm inte att det ska gnuggas bort med en handduk också.
Ytterligare fördelar är att det inte kommer på sprayflaska - inga farliga gaser, och att det inte innehåller parfym - bra för allergiker!