Mingel på La Diva

image2567
Gårdagens Outfit bestående av:
Svart a-linje klänning Åhlens (ser ut som jag har en fläck..kanske ljuset eller bål? ;)
Guld leggings från H&M
Skor La Redoute (varför åker tårna alltid  fram i kilklacksskor när man står still? )


Igår var jag på en trevlig mingelkväll på Salong La Diva.
Salongen ligger på Norrtullsgatan i Vasastan och har hårstylister/frisörer, diplomerad komsmetolog, naglar m.m.
Det bjöds på vin, bål, snittar, tårta och annat gott!
Det var verkligen jättetrevligt.
Ang. mina guldleggings  så hamnade jag i en intressat disskusion med en kille om det heter legging eller leggings...Det är ju två ben (såklart) men de sitter ju ihop upptill..så egentligen bör   det väl heta legging utan s..eller ?
Vad tycker ni?
Själv tycker jag ju leggings låter bättre men det kanske rent formellt inte är rätt...hmmm...
Vid 1 tiden åkte jag och Patsy in mot city och klockan 4 kom jag hem.

(Lessen att göra er läsere  besvikna men inga "norrmansbilder" denna gång :P!)

Tack till Sandra, Eva & Johanna på La Diva  (och alla andra som var med ) för en fantasiskt rolig kväll :-)!


image2569
28 kommentarer
Lina

Leggings låter bättre i mun än legging. .. och till detta svarta legging.. ne, leggings heter det!!!

hannahsthlm

Lina: Ja..man säger ju det...men när man tänker närmare på det så BORDE det heta legging...men leggings LÅTER ju självklart bättre ;)!

LipGloss Bitch

Haha.. jag som alltid trott det hette leggins utan g. Jag har noll koll men man lär sig nåt varje dag :)

anina

Dina leggings var jätteläckra!

Emma

Håller med dig om att det är ganska skönt att det är lite sämre väder idag, då får man tillfälle att vara inne och mysa! Men till kvällen hoppas jag att det spricker upp så att jag kan gå ut och ta en stärkande promenad! /Emma

Yolla

Okey! Tack för tipset! Kanske provar det :)

Fröken SötSur

Dina leggings var jätte fina. Jag föredrar nog att kalla dem leggings. Fast å andra sidan borde det heta fotbollsförbundet( med s), men det gör det ju inte heller så...
...och bordlampa utan s är ju hemskt...ha ha.

Helena

Det ser ut att ha varit en trevlig kväll! Tänk att du sprang på Depp, nu blir jg riktigt avundsjuk! Ha en bra kväll!

Louise

tack så mycket, jo det är genomtänkt beslut, men scary i vilket fall som helst. Ha en bra kväll!!

Anna

snittar? snittar någon? här va det snittar! haha... vilken fantastisk bild du har tagit! tack för en kul kväll. kramar anna

nea

Hmm, legging låter ju inte alls bra... Leggings ska det vara!

Natta

tack :) gillar henne mycket!
Härliga bilder :) och grymt coola leggings :D

Mathilda

Coola leggins ;)
Jag har en tävling på min blogg där du kan vinna fina smycken, var med du också!

delinda

nice =) snygg outfit

amanda

coola leggings!

Wysteriia

Man säger väl leggings? :P Iaf jag ;)

Karin

tack:)
skitsnygga bilder och cool outfit!

Sandra

Man säger ju jeans i plural också. Ett par jeans, ett par leggings :-)

Ella

Jättefin outfit! /Ella

Elsa

Ett par strumpbyxor, ett par leggings. Låter inte det vettigt :P?

Klara

jag är inne på lite samma sak so elsa. eftersom man normalt sett säger byxor och inte byxa så borde det heta leggings, men man får nog vara konsekvent.

A

leggings ar val ett engelskt ord och eftersom byxor ar plural sa borde det ju heta leggings med S? Det later helt klart bst i allfall. Sa sta pa dig:-)

hannahsthlm

Anna: Ha ha...du var bara för bäst på att bjuda på snittar;)!? Så himla roligt :-)! Tack för en super trevlig kväll! Kram!
Till alla: Jaaa..leggings får vi nog enas om att det faktiskt heter då :-)!

Ilona

vad fin du är i håret

Cecilia

hej tejen vilken hottie du är! Kram

peter

fint nagellack. Jag har också mina målade, målar tånaglarna året runt just nu vinrött på dem.

Pandora Charms

<p><a href="http://www.pandoracharmsaustralia2011.net/">Pandora Charms</a> help to make good jewelry purchases for the items should have an eye-catching design that reflects an excellent quality of craftsmanship offered by <a href="http://www.pandoracharmsaustralia2011.net/">Pandora Australia</a> online store, which is why <a href="http://www.pandoracharmsaustralia2011.net/">Pandora Jewelries</a> are a good start for your collection. For assurance, you can even ask the countless number of people who have professed to the excellent attributes of these <a href="http://www.pandoracharmsaustralia2011.net/">Pandora Charms Jewellery</a>.</p>

<p><a href="http://www.pandoracharmsaustralia2011.net/pandora-beads-c-74.html">Pandora Beads</a> and <a href="http://www.pandoracharmsaustralia2011.net/">Pandora Bracelets</a> have been known to use the best gemstone around making them more attractive to prospective buyers. Perusing over the <a href="http://www.pandoracharmsaustralia2011.net/">Pandora Charms and Beads Accessories</a> catalogues, one can distinguish the cutting-edge design utilized for every piece of gold <a href="http://www.pandoracharmsaustralia2011.net/">Pandora Charms Jewelry</a>. And while the <a href="http://www.pandoracharmsaustralia2011.net/">Pandora Bracelets Jewelries</a> continue to improve the traditional jewelry styles to create fresh designs for its customers, it has likewise maintained a classic accent on every jewelry item available.</p>