Kanske märks att vi har sommarlov ?

Har varit ute med Lilla-E och spelat fotboll halva dagen och nu ska jag laga tacos.
Har inte hunnit knäppa på datan på hela dagen.
Ska försöka hinna visa ett fint  paket  jag hämtat ut idag,  lite senare ikväll , samt svara på lite kommentarer :-)!

Hoppas ni haft en lika avkopplande dag som oss!


Hannah♥

Hmm...EN sak hade jag kunnat varit utan idag dock.
Har fått en STICKA i fingret och jag har typ lite blodfobi....Är det NÅGON SOM VET om en sticka kommer ut av sig själv tillslut om man INTE  försöker pilla ut den med en nål?
Eller måste man börja gräva i fingret?  =(
Det dunkar lite..men det känns som man kanske kan leva med en sticka i fingret..eller måste den bort?
Känns som man kanske inte dör av att ha den kvar...
Om NÅGON  VET  så får ni gärna berätta !  Merci .-)!

12 kommentarer
Mia

Klart man ska vara ute när det är sommarlov...Blev nyfiken på paketet. Jo, stickan i fingret kommer att värka ut utav sig själv. :)

Felicia

Prova med en pincett.
Skönt med sommarlov :D

Pernilla

Du kan stryka matolja på det området som stickan finns. Du behöver inte fippla med nålar utan ha bara på lite matolja så ska du se att den är borta snart. Försvinner den inte så tryck ut den som en finne... (tålamod krävs) Det här lärde min mormor mig och det funkar varje gång... Annars får jag väl komma med yxan och kapa fingret....

Matilda

låter gott med tacos!

Käthe

Sitter den ytligt så kommer den ut av sig själv och då är det lättare att ta den snabbt med en pincett efter 1-2 dagar. Men se bara till att fingret inte blir infekterat = svullet och varigt.
Hur lyckades du förresten föda två barn med blodfobi? Starkt gjort! :)

Anna

Fick en sticka under fotsulan när jag var 7 som jag vägrade låta mamma ta bort. Det slutade med en tur till vårdcentralen där de fick klippa upp en varfylld bula på 4x4cm. Fick hoppa fram på ett ben i ett par dagar efteråt.
Mitt råd är att ta bort den så fort soim möjligt försiktigt med en steriliserad vass nål.

hannahsthlm

Mia: Ja..Jag
hoppas på att den gör det :-)!
Felicia: Ja..jag får se om en pincett kan vara behjälplig imorgon eller så om den vill börja vandra ut..hoppas .-)!
Pernilla: Åhh..mormors trix gillar jag, de brukar funka. Ska pröva det..innan yxan blir aktuellt ;)
Matilda: det var det !=)
Käthe: Var lite så jag tänkte att den kanske kunde tänkas komma ut...Jag avvaktar och ser. Hoppas på det bästa :-)!
ha ha..Jaaa..ibland undrar jag själv om mina barn..men de är kejsarsnittsbarn båda två så jag personligen behövde inte se så mycket blod ;)!(även om man inte kunde undvika allt i den vägen..och just då var man så uppslukad av de små liven så man..jag..tänkte nog inte så mkt på det just då ändå :)
Anna: Jaaa..det vore nog det bästa. Huu..men jag avvaktar till imorgon iaf ..tror jag .
Stackare med din varbula..lät otäckt =(!

Lina

Försök tvinga ut den eller låt ngn annan försöka få bort den. I värsta fall kan fliser börja vandra i kroppen (skräck lärare i teknik o träslöjd smällde i oss..)

Anna

För det mesta är det ju ingen fara med stickor. Vet du var du fick den? Om den är smutsig elelr infekterad elelr så är det ju inte så bra...Sitter den djupt åker den in i blodkärlen och ut ur kroppen. SÅ jag tror inte att det är någon fara...Men bäst är det ju förstås om du tar
bort den.

irmeli

de brukar komma ut av sig själva.

Pernilla

Har rackarn kommit ut ännu?

hannahsthlm

pernilla: Nopp..jag väntar ffarande ;)!