Är det någon där?

image2642image2644

Irländska Marian Keyes  är en av mina absoluta favorit-författare.
 Man kan kalla chic-lit för lättvindigt och enkelt..om man vill.
Ofta är dock historierna i chic-lit  inte alls särskilt enkla och lättvändiga även om de skrivs med en humoristisk underton.
I Marian Keyes böcker är det garanterat så.
Hon tar upp allt från övergiven gravid mamma, drogrehab,bästa kompisen snor din pojkvän....och oändligt mycket mer i sina böcker.
Det roligaste är att hon i några av sina böcker låter oss läsare följa Familjen Walsh från olika systrars perspektiv. Jag bara avgudar den familjen ;)!

I hennes senaste bok Är det någon där är det lillasyster  Anna man får följa som flyttat till N.Y och verkar ha allt....perfekta jobbet och den perfekta pojkvännen...men så går det snett.
Jag är otroligt sugen på att läsa den!
Finns än så länge inte i pocket men kan köpas inbunden, bla. på Åhlens för 198 kr och på CDON  för 159 kr  .
Någon som läst ?
 
  

Andra böcker av  M K  som jag starkt rek är Vattenmelonen och En oväntad semester      .
Båda finns som storpocket på CDON  för  69 kr  /st.
Jag läste dem första gången för flera massa år sedan och kan läsa dem om och om igen...:-)

Perfekt sommarläsning på stranden eller hemma regninga dagar!

Har du något bra boktips?
32 kommentarer
donnasandra

har bara läst vattenmelonen, och den är en storfavorit :-)

hannahsthlm

donnasandra: Lyckost..då har du många roliga böcker kvar att läsa ;)!

Malin S

Jag har inte läst någon av Keyes böcker !! Trots att jag gillar chiclitgenren. Ska börja beachläsa Mina Hemligheter av Sophie Kinsella. Hoppas på att den är läsvärd.

Emilié

Jodå, har läst den.
Lika bra och härlig som hennes andra böcker!

Frida

Älskar Marian Keyes!! Fast jag rekommenderar dig att läsa dem på engelska, blir så mycket bättre då!

e

Hm, jag läste Vattenmelonen för länge sedan men gillade den inte. Får kanske göra ett nytt fösök. Om du gillar chiclit så rekommenderar jag Mats Strandbergs Jaktsäsong.

Anna

Hej, ett tips gällande marian keyes senaste bok:
kolla in www.bokus.com.
den inbundna är billigare där än i affärerna men den finns även på engelska i pocketformat, kostar typ 70 kr. jag köpte den och kan inte lägga den ifrån mig!
Lästips: Jane Green. Lite samma stil som marian keyes.

Angel

Jag håller på med hennes tankar från sängkanten

Josefine

Hejsan. Jag har nyss startat en ny blogg och skulle tycka att det vore väldigt kul om ni ville kika in och kommentera lite, tack på förhand. /J

Camilla

Jusst nu håller jag på att läsa Harry Potter! xD

Lina

Å andra sidan av Marian Keyes är riktigt bra!

Amistres

mm de där böckerna är bra , har läst de ,

Mia

Den boken vill jag också läsa! :) Tycker du ska läsa "Den nakna sanningen" av Linda Rosing, den e också bra! :)

fashiion

jag har läst boken "Anhörig" som handlar om att leva tillsammans med en alkoholist - den är verkligen läsvärd! och får en att tänka ett steg längre. har du något lästips?
KRAM

sandra

marian keyes är bra :) jag läste nyss ut, på andra sidan venus av elisabeth andersson den var bra :)

irmeli

gillar Marian Keyes jag med. Jag har läst några chisklit böcker vid detta laget, "På andra sidan venus" var bra tyckte jag, skriven av Elisabeth Andersson.
Jag gillar Denise Rudbergs böcker och cecilia Ahern.
Skön sommarläsning på dig!

Anna

Oj nu glömde jag helt vad författaren och bokserien som jag tänkte tipsa om hette. Så då får jag tipsa om något annat istället. Michael Connelly har gjort en bra deckarserie om en polis vid namn Harry Bosch. Brukar inte gilla såna böcker men dom är riktigt värda att läsa! http://www.michaelconnelly.com/

MOGI

jag borde nog börja läsa lite mer bökcer haha ;)

Lovisa

hmm, kanske något man ska läsa =)

Catarina

Ok... Måste tipsa om min storfavorit: Janet Evanovich!!! Läs hennes böcker om Stephanie Plum, en tjej som får jobb som huvudjägare(!) i New Jersey och lyckas trassla in sig i de roligaste situationer. Även här rekommenderas att läsa böckerna på engelska så att inte alla humoristiska kommentarer går om intet. Jag har ALLA böckerna i serien (13 st) och läser om dem flera ggr per år...
http://www.evanovich.com/
http://www.bokus.com/b/9780140252927.html

farhiya

jag läste hennes bok ''sista chansen'' tror jag att den heter, tyckte inte att den var så bra ;P men nu har jag iaf reserverat ''är det någon där'' från bibblan :)
hoppas att den är bra (;

Sofia

tack så jättemycket för tipset om little miss tröjorna! Ha en bra dag!

m

jag har läst några hennes böcker.. bl.a. "å andra sidan", "änglar" och "sushi för nybörjare" alla var bra. :) kan rekommendera en shopaholics bekännelser, av sophie kinsella. vet du när "är det någon där?" kommer som pocket?

Amanda

Jag har läst en av hennes böcker, men minns inte vad den heter. Jag är så dålig på att läsa böcker, blir aldrig klar för att.... ja, jag läserde aldirg. Ska nog ta och börja på nu till sommaren ändå!

Aura

Härmed utmanar jag dig att visa upp din skosamling! Meddela gärna mig när du antagit utmaningen.. have fun! Ps. min ligger redan uppe i bloggen...
kram Aura

amelie

hon är superbra!

Zun

Jag läste Anybody out there när den precis kommit ut på engelska. Bra! Faktiskt gillar jag mer att läsa M Keyes böcker på originalspråket, de blir liksom bättre då på något sätt. Favorien är Sushi for beginners.
Tipsar om Hanne-Vibeke Holsts böcker och Kajsa Ingemarssons dito - fängslande!

Cecilia

Jag har läst allihopa, dom är lika bra varenda en. läste den senaste på engelska, lättförståelig. rekommenderas!

Marina

Jag har läst alla Marian Keyes böckerna och jag håller med dig! Jag kan inte vänta tills jag får händerna över "Är det någon där?"
Efter den är det bara ett syskon kvar i Walsh-familjen hon kan skriva om: Helen.
Den boken MÅSTE läsas. :)

Ida

Åh jag kan verkligen rekommendera Marians nyaste bok "Är det någon där?" Läste den, fast på engelska, och den var fantastisk! Kanske den bästa bok jag läst!

hannahsthlm

Ida: Åhh..måste bara läsa den :)!

Arelotte

Great looking site. It has been helpful. Thanks