Snabbt och enkelt

Hej!

Nu är jag hemkommen från en trevlig "kortkväll" på  Ciao Ciao   .
Hoppas ni har en bra start på helgen!

Jag visade ju min dag make  tidigare idag och genom att enkelt addera lite produkter  kan man göra om den på några minuter till en kvälls makeup   .

Dag makeup


Kvälls makeup
52049-2006

Jag har sotat ögonen under och över fransarna med en brun   skugga från Smashbox  Eye Shadow Trio . Det  är alltså  en trio skugga   jag använt så den ljusaste av skuggorna har jag använt närmast ögonen för att öppna upp, den är äggskals- färgad. (En av skuggorna är mörklila och den har jag inte använt alls)
 Trio skuggan heter  FREEZE FRAME 

Jag har lagt på lite  extra  svart  mascara  från  Smashbox   .
(Macaran jag använde till dagmakeupen heter Helena Rubinstein Feline Brown och är alltså brun)

Jag har lagt på  ett läppstift från  Dior   .
Det heter Dior Addict ULTRA SHINE  och jag har använt nyansen  482   .

Lite touch ups  till din dag make är en räddare i nöden när du inte har tid över att göra om!

/Hannah♥
18 kommentarer
jennifer

Kan inte säga något annat än att sminkningen ser förförlig ut. för mycket av allt. fransarna ser ut som spindelben. jobbar inte du som make up artist? eller har jag fått för mig helt fel..

hannahsthlm

jennifer: Just sådana fransar tucker jag ser förträffligt ut till en kvälls makeup;)! Det krävs lite jobb för att få till det så..faktiskt!
En dag mekup där emot ska se naturlig ut..du kan se skillnaden på bilderna om du har lust så förstår du hur jag menar!
Smaken är ju som baken..och visst är det tur att makeup är något man kan förändra varje dag och varje kväll om man har lust med det!
Man kan aldrig göra alla nöjda...trist att du tycker det ser förfärligt ut..men..sånt är livet =)!

Stina

snygging :)

hannahsthlm

Stina: Tack söta!

Becccan

Jättefint läppstift! :)

nollåttan

wow! måste säga att jag levt i en slags makeup och kosmetikskugga och varit fullkomligt ointresserad av det mesta under flera år och levt under min hudterapeuts beskyddande vingar (inget fel i det), smackat på foundation, blush på ögon och kinder och mascara. That's it.

Men jag har blivit såååå inspirerad av alla dina tips! jag kommer säkert att förbli min hudvårdsserie trogen i grunden, men behöver nu makeup för man jag närmar mig 30. och då måste man lära sig...tack för alla instruktioner och tips!

t.j.e.

Oh...älskar färgen på dina läppar!

hannahsthlm

Beccan: Tack..jag älskar Dior Addict!=)Finns såå många fina färger att välja bland!

nollåttan: Åhh..vad roligt att du uppsakattar mina små tips..det kommr mer ;)!
Tror säkert du ser förträfflig ut som du är men det är alltid roligt att lära sig lite snabba och smarta trix samt vilka produkter som är prisvärda i sminkväg..eller inte..det finns mkt dyrt som är dåligt..tyvärr!
jag försöker bara skriva om de saker jag tycker är bäst att använda här..och jag har prövat mkt!;)

Ha en riktigt fin Lördag!=)

t.j e: Tack=)!

irmeli

kul med makeup tips, det uppskattas alltid:) Man kör ju lätt fast i samma gamla spår och sminkar sig som man brukar. Jag borde gå till en en make-up artist och få lite nya influenser.

Sessan

Tjusigt! Roligt med en lite annorlunda färg på dina läppar, du kör ju annars mest rosa har jag fått för mig, men detta ser inte så rosa ut eller är det min dataskräm som lurar mig? Tycker läpparna ser större ut än vanligt också, är det freeze alltså som gör det eller läppstiftet?

malin

du är extremt duktig på att sminka och läppfärgen är fab men ögonfransarna blir alldeles för mycket spindelben för min smak. men som du själv säger, smaken är som baken! :)

AnnaTopLook

Jättefint! Du passar verkligen bra i läppstiftet! Anna

Emma S.

på dendära dag makeupen ser du ut som en docka =)

Linnéa

Super-fint! Hoppas du hade en trevlig kväll!!=)

hannahsthlm

irmeli: åhh..du kan få mkt insperation genom olika tidningar och bloggar också ;)!
Pröva, pröva och pröva är vad som gäller..så hittar man nya roliga saker som passar tillslut!
Be om prover på olika varuhus och sminkbutiker!
trevlig helg!

Sessan: Det senaste Dior stiftet ÄR rött..du ser inte i syne;)Det mesta annat jag gillar i gloss väg är ju rosa..=) Kul att variera sig ibland dock och jag tror combon freeze och rött gör att de ser betydligt större ut på bilden!

Malin: Tack söta! jaa..ibland tycker man lite olika ;)!

Anna: Tack snälla!=)

Emma S: Tack rara du=)!

Linnea: Tack! Det ghade jag verkliiiigen!=)

sanna

Vad söt du var :) snygg makeup

Anonym

Nej! det där var inte vackert!

Claudia

Kladdiga ögonfransar... Allt annat var fint, men så klumpiga fransar går hel-bort anytime.