Peeling och julklappstips!

image3409 
Tänkte ge er ett litet tips på en prisvärd och bra peeling från Lumene  .
Clarifying Mineral Scrub ,ingår i deras Artic Touch serie .
Pris 95 kr  kr på bla. Kicks och Åhlens.

Gör gärna peelingen på kvällen efter rengöring och sov med en närande fukt/nattcreme så vaknar du som en nyponros dagen efter!

Ett annat smart tips är att kolla vad som ingår  i olika presentförpackningar  som säljs överallt just nu.
Denna nessesär från Biotherm för 565 kr  var väldigt välfylld. Ska man ändå köpa en creme kan man ju lika väl köpa en hel nessesär för nästan samma pris,men kolla som sagt  innan vad du egentligen får med.

Och nopp..själv har jag fortfarande inte börjat med julklappar.
Jag fixade in beställningen på julkort i natt iallafall och vi har faktiskt fått upp ljusslingor i fönstrena här!
Är det jul så är det, man kan ju faktiskt inte bara dissa för att det står flyttkartonger överallt ..;)

Hur många julklappar har du lyckats få ihop?

Psssst..Missa inte Goodiebagtävligen som du hittar HÄR!

29 kommentarer
Karin

Ingen hittills.. men kommer att bli MÅNGA:)

hannahsthlm

Karin: Ha ha..samma här ;)!

Sanna

har inte köpt en enda julklapp.

Ida

Jag har faktiskt köpt en, till min pojkvän. Men jag måste komma igång med julklappshandlandet, det brukar alltid bli till att åka runt en massa i sista sekund. Obra, obra...

fashionholic

biotherm gör underbara produkter!!! love it!

Fröken SötSur

Usch, jag har inte heller börjat köpa julklappar. Bra tips om peelingen där.

S A N D R A

svar: visst är det!

Sabor

Härliga produkter ;)

Anna

Bra med budgettips! Peeling för ansiktet skulle jag behöva inskaffa!

anna

älskar presentförpackningar =)

Och biotherm brukar ha bra grejer.

hoppas du har en bra dag!
kram

Maria

älskar peeling! :)

Emma

Hej! Jag läser din blogg så gott som dagligen, gillar dig & din stil! :-) Tänkte höra om vad du skulle sätta på dig om du skulle gå på IDOL-finalen?? Jag ska dit & har ingen aaaaning om vad jag ska ha på mig.. Förstår att det inte är någon direkt "glamourgala", men man vill väl ändå se någorlunda fin ut :-) *kram*

Niklas Eriksson

Hmm, vad katten är peeling?
När det kommer till julklapparna så har jag allt klart. Julkort brukar jag inte skicka några. Däremot brukar jag göra fotomontage i Photoshop och skicka ut med e-post. Funkar bättre då de flesta jag skickar till bor/lever i USA. Kolla din maillåda så har du nog ett där under måndagskvällen.

/Mvh Niklas

Jen

Inte någon än så länge.

carro

Tack! Bra med julklappastips, har bara fått ihop en julklapp så här långt.. haha

ilhana

Tacktack :)

& Tack snälla för tipsen ovan! Min kompis är väldigt inne i såna där produkter & kommer säkert ha nytta av tipsen! :) Härligt!

Nina

Tack för tipset! Måste köpa en ny scrub så jag ska nog testa dendär från lumene.

Designtjejen

Åh, jag har inte alls köpt många.. 4 tror jag att det blir.. måste bättra mig.. haha

Erika

Va bra med peeling tips! Har du någon bra ansiktsmask att rekommendera?

Käthe

Tack för peelingtipset! :)

Elisabet

Lumene är jättebra faktiskt. Jag har faktiskt inte köpt en enda julklapp än!

hannahsthlm

Sanna: Precis som mig dåååå..;)

Ida: Ja visst är det skönt om man blir klar i tid..men.. för mig brukar det alltid bli samma scenarium varje år..ha ha..Ut och in i butiker precis innan jul och lååånga köer med alla andra "sistaminuten-shoppare" ;)! Kanske kan bli ändrig på det i år :-)!

fashionholic: Mycket från Biotherm är faktiskt bra,jag har mer och mer börjat använda deras hudvård.Speciellt Line Peel ögoncremen är en favorit i mitt badrumsskåp!:-)

Fröken SötSur: Ja, peelingen är mild men effektiv, den rek. jag. Man kan dock bli lite torr (som av alla peelings) så det bästa är att köra på kvällen med en rik fuktcreme över natten.
Phu..skönt att jag inte är ensam iallafall med att inte ha börjat julshoppa...Vi hinner nog :P!

S A N D R A : :D

Sabor: Ja, de är riktigt bra!:-)

Anna: Ja en peeling kan verkligen göra underverk på vinterhy. Min hudterapeut rek. att peela en gång i veckan för annars funkar inte cremer etc. som "de ska" och det stämmer faktiskt! Investera i en peeling, det är ett bra tips för att hålla huden i fin form även när det blåser och är kallt ute!
(Glöm inte närande fuktcreme efter bara.)

Anna: Ja..visst ÄR det underbart med alla presentförpackningar man ser nu överallt ;)!
Kul att få och kul att ge bort!:-)
Hoppas du haft en härlig dag!
Kram!

Maria: Va bra :-)!

Emma:Tack söta :-)!
Åhh..så roligt för dig att du ska på IDOL-finalen. Även om det inte är kanske direkt "glammigaste eventet ever" så är det ju otroligt kuuul, jag skulle gärna gå på just finalen jag med :-)!
Vilken tur du har!:D
Vet du..jag tycker du ska ta på dig något som du känner dig snygg i,som du verkligen gillar i din garderob. Det brukar bli roligast då!
Kanske piffa upp med några snygga svarta overknee till kabelstickade grå eller färgade strumpbyxor och sen en lbd (svart kort klänning), det är nog det jag skulle köra på! Eller en lång figurnära grå cardigan med lila strumpisar och svarta eller grå overknee och några snygga stövlar såklart!
Dock skulle jag kunna ge dig ett tips att undvika paljetter om du nu tänkt använda tex. en paljettklänning...jag kräks nämligen på paljetter efter helgen och avråder alla från att använda mer paljettplagg just nu :-)!
Vad du än tar på dig , så ta det du känner dig bekväm och "du" i och det viktigaste av allt..Ha en underbar kväll och njut av att vara i Globen!:-)
Stor Kram från mig!

Niklas: Jaaa du...nu ska du få lära dig vad en peeling är minsann ;)!
Har du aldrig gjort en peeling ? :O
DÅ är det på tiden att införskaffa en,önska sig en i julklapp.. Killar ska ju också peela :-)!
En peeling/scrub tar bort döda hudceller från det yttersta lagret av huden där vanlig rengöring inte kommer åt. Det öppnar upp porer och tar fram "ny fin hud" så de gamla hudcellerna milt skrubbas bort.
Enkelt och effektivt, bör göras både på ansikte och kropp ca en gång i veckan. Sedan smörjer man in sig med någon härlig creme/bodylotion (inte bodylotion i ansiktet dock..fy fy..;)och voila..man känner sig som en ny människa ;)!

Tusen Tack för ditt otroligt fina julkort förresten, såg det just på mejlen. Du är allt bra gullig du! :-)

Jen : Som mig då ;)!

Carro: ha ha..en är iallafall nååågot ;)!

Ilhana:Tack själv:-)! Då får du tipsa din kompis då om min blogg, för här skrivs det ofta om skönhetsprodukter :-)!Ha det fint!

Nina: Ja gör det. Jag tycker den är "lagom". Huden blir inte alls irriterad efter eller så, men man måste smörja in sig så man inte blir torr, viktigt!:-)
Kram!

Designtjejen: Åhh..men fyra. det var ju ändå en bra start ;)!

Erika: :-) Ja, jag tycker du ska testa Dr Hauschkas Ansiktsmask Ros. Vet att man på vissa ställen (hälsokost osv.) kan köpa små tuber (5 ml) av Hauschka-maskerna, och det är super för då kan man pröva sig fram! Jag gillar iallafall Ros bäst!
Annars säljs dr Hauschka på tex. http://www.blush.se

hannahsthlm

Käthe: Var så lite så!:-)
Pröva den om du behöver någon ny peeling framöver.Me like a lot :-)!

Elisabet: Ja vissa produkter från Lumeme är otroligt bra för att vara "budget":-)!
Vi hinner nog med julklapparna...får vi hoppas :P!

Jenny W

Schysst med ett litet budgettips, ska kollas in =) Peeling är ju så underbart, man känner sig så fräsch efteråt! Med julklappar har det dock inte gått så bra än, men jag är ledig imorgon så då tusan =) /Jenny W

hannahsthlm

Jenny W: Ja kolla in den peelingen, perfekt julklapp till någon kompis , mamma eller syster annars!:-)
Skönt att ha en ledig Tisdag, du kommer säkert hinna med massor!:-)
Ha en underbar dag imorgon då och njut av din lediga tid, även om det blir ut och in i butiker ;)!

Lisa Walker

Det är ganska roligt faktiskt att kunna trixa med designen om man har tråkigt. Inget jag brukar orka med men iaf :P

Sanna

Svar: Jaa, lite stilren sådär :)

hannahsthlm

Lisa Walker: Ja det verkar kul, måste lära mig :P!

Sanna: :-)

Tomasleah

Keep safe. Look out for one another.