Mamma..har tomten sett den här?

image3420
I år blir det ingen babydoll för Lilla-E:s del iallafall. Det är soo last year!
Jag har verkligen försökt att uppmuntra honom att leka med både "killgrejer" och "tejsaker".
Nu funkar det inte längre...absolut inte!Men jag försökte iallafall ...så det så.

Någon som minns hur upprörd jag var över att Amazing Amanda  inte kunde säga pappa  utan bara mamma?
Jag var på väg att anmäla dockan typ till...Plus...och Barnombudsmannen..och...jaaaa...inte veeeet jag;)
Jag är själv lite imponerad såhär i efterhand av mitt engagemang.
Min systers pojkvän förstod nog inte riktigt problemet, han är amerikan och även om jag kan min engelska någorlunda så måste han nog  ha undrat vad jag svamlade om där på julafton!
"Ok...The doll is for him? And it can´t say daddy....yes..it´s a huge problem then! Really huge ;)"
Ha ha ...en minnesvärd julafton var det förra året, något annat vore en underdrift att påstå.

image3422
17 kommentarer
Helena

Vart i Sockholm hittar man Sveamössor??? Har letat som en tok, men tydligen på fel ställen...
Ha en bra dag!

FRÖKENMOBERG

svar:så avis jag är på idg nu!:P

kram

Ulrika

Ja, värför skulle dockan
egentligen inte kunna säga pappa? Tjej och killgrejer är bara skit, min sladdlillasyster leker med dockor samtidigt som hón är utklädd till spiderman! :D

mia dh

Vilken stor liten kille han har blivit. Jag försöker få min prins att leka med dockor men han vägrar, på sin höjd kramar han nallen annars är det bara bilar som gäller.
Ha en härlig fredag:)

Dress Like a Princess

Aaw dina barn är så söta :) & du med såklart!!

Zack

Hoppas Tomten läser din blogg. Skickar en länk till honom, bara ifall ;)

Tc.

Sara

åå min son har alltid velat ha tjejgrejer=)

Ellinor

Perfekt sig kan jag fråga:
Vad kan en 9årig pojke önska sig i julklapp?:)

vickan

Lite gulligt med dockan. Hoppas att ni får en trevlig helg.
ha det gott

Maria

ja, visst är klänninge fin och billig dessutom-..alltid ett plugg i kanten:)ha dig en fin fredag nu..hoppas du hittar fin klapp till din son.

The City

Sicken sötnos de där ;)

Jana

Såg dig idag komma ut från PUB huset, du var jätte snygg :), nyfiken på vad du köpte?

Jen

Jätte söta bilder :)

hannahsthlm

Helena: Etc på Odengatan är ett tips, nästan vid Vasaparken, har två butiker bredvid varann, en med mest skor och accessoarer och en med mer kläder..båda säljer dock Sveamössor i flera olika färger :-)!

Lana

Gosh, vad söt unge!

Elsa

Åh, när jag får barn ska mina barn också få leka med både "pojk o flick" leksaker. Jag var helt frälst i bilar när jag var liten.. Och lego, haha hade nog blivit lika glad som honom om jag fått ett sådant rymdskepp ;)

Anonym

Haha! Gud så sött!!