Svarta listan

Tänkte sätta ihop lite listor snart igen på produkter som jag tycker är värda ett köp.
Tänkte även göra en  svart lista   och då behöver jag er hjälp!

Finns det någon produkt inom smink och hudvård som du vill varna andra från att köpa?
Som verkligen var ett DÅLIGT KÖP ?
Skriv en kommentar  om vilken  produkt  du vill "svart lista"samt en liten och motivering  varför så ska jag försöka sammanställa det sedan och ha med det på  svarta listan    !

image2364

        


Nu ska jag skynda mig lite.....Ha en underbar Onsdag!

Hannah♥
31 kommentarer
malin

Isa Doras ögonskuggor! försvinner ifrån ögonlocken efter bara nån enstaka timme, så det blir ett fult streck på ögonlocket.

H&Ms egna foundation - Kletig, kladdig & lerig är ordet för den.

Katarina

Favorit i repris: Dr Hauschkas läppcerat, gör läpparna ännu torrare och luktar skunk!

Sandra H

Ohh, bra kategori! Jag har tre som jag tycker är hemska:
Garnier Nutritionist ansiktscreme, hemsk creme m stark doft som inte ens klarar att ge bra med fukt.
Clinique high impact mascara- jättekladdig & helt värdelös, fick 4 el. 5 plus i amelia en gång.
Niveas matt refine with rice -totalt värdelös & kladdig foundation, tyvärr. /Sandra

Maria

Bra är Juicy tubes lippglossm alldeles underbara.

sofiemadelene

Jag kan lätt rekomendera i princip allt från Lancomes hypnoze serie. Loreals läppglans är svindåliga, iof är nästan alltid billiga läppglans dåliga, tyvärr!

Emma *

Håller absolut inte med Sandra H om cliniquemascaran, eller i alla fall inte om det lilla provet jag har nu och använder dagligen. Jag hoppas verkligen att det är high impact i den, för det står det, men vem vet. De kanske lägger i bra grejer i proven så att folk ska köpa de stora förpackningarna.

Niveas matt refine with rice dock, håller jag fullständigt med om! Helt värdelös, och skiktar sig trots att man skakar. Visserligen syns inte det när den kommer på huden, och kletig upplever jag den inte, snarare för rinnig. Men bra är den i alla fall inte!

Martina

Kisby Torrschampo. la sig som ett vitt puder i håret. USCH! Förresten Hannah har du nåt tips på en riktigt bra ögonkräm som hjälper mot små rynkor och annat otäckt?

Louise

L'oréals sublime bronze brun utan sol. Usch usch usch! Den blev ojämn och släppte efter bara en usch.

Amelie

Fy för Eyeko Cream! Äcklig doft,uttorkande och man ser ut som glittrigt fiskskinn i ansiktet. Helt oanvändbar enligt mig!

Amelie

En sak till,allt som jag har provat från Lancome har jag varit helnöjd med. Jag har provat brun utan sol,mascaror,ögoncreme,ansiktscremer,foundation och all möjlig make-up och allt har varit toppen!

nollattan

H&Ms duschkrämer, de är lika dryga som vatten. iofs är de värda sitt pris. hm, jag har inte råkat ut för riktiga bottennapp....

fashionholic

åhh jag ska ta mig en funderare.. återkommer ;) men jag gillar inte juciy tubes.. för klibbiga!! kram

Nettan

Måste säga att H&M's egna foundation är riktigt kass.. att den räknas som foundation är ju ett mysterium för mig.

anina

kanebos puder är grymt!

Li

Tummen ner för Niveas foundation. Om man inte är morotsfärgad i ansiktet dvs.

hannahsthlm

Till alla: Åhh, va bra med så många tips på produkter man bör undvika, jättebra att komplettera min lista med.=)!
Bra med tips på era favoriter också..såklart!
Har du något mer att bidraga med i resp. kategorier så är det bara att lämna en kommentar!
Hannah

Sara

Niveas matt refine with rice - värdelös foundation, ser ut som om man fjällar.

Linda

I.d mascara, big teese el vad den heter...orkar inte gå o kolla just nu, iaf den med borste o lång borste på ena sidan o kort på den andra. Jag har aldrig riktigt fattat när folk skrivit att mascaran ramlar ner under ögonen, nu gör jag det :(

sötnos

lancomes hydra zen är perfekt för mig som har torr hy. Jag älskar den.

dock lite dyrt för en student som jag...
men mirakel...gör den!!!

Sessan


Depends nagellack har hypats på en del modebloggar, men på mig är det då värdelöst. Det satt fint i EN dag innan dte började flagna, oacceptabelt iaf för en småbarnsmamma. Iofs använder man kanske händerna mer med småbarn, men Isadoras nagellack är faktiskt jättebra jämförelsevis och har bra pris. Annars har IsaDora mkt "skräp", ngn nämde ögonskuggorna och jag tycker även rouget är värdelöst. Har tagit tid och det sitter i ca 10 MINUTER på mig. Värdelöst är bara förnamnet.

Riktigt bra är Lancomes smink på mig, allt!!!! Teint ideole ultra är en favvo.

Mathilda

MaxFactors med primer och foundation i ett är nog den sämsta jag haft! Urs man blir alldeles glansig och flottig i ansiktet!

Linnéa

Jag vill ge ett råd, snarare än att svartlista produkten. Såg att någon här tidigare sa att sublime bronze-sprayen inte funkar! Jag tror att i många fall kan man göra på andra sätt för att få till det.
Ta god tid på dig att spraya på! Gör många tunna lager! det är när man sprutar för nära huden eller för tjockt lager som det blir ojämnt.
Jag sprayade i veckan för att förbereda inför bikinipremiären och tycker den fungerar alldeles utmärkt!
Man måste även vara noga med att scrubba huden och återfukta innan man börjar med bus-produkter!
Tålamod! Spraya i tunna lager och vänta en dag innan man sprayar på nästa lager! Kan även säga att med denna spray är det enklare att få ett jämnt resultat på ryggen än med "vanliga" bus-cremer.
Slutligen kan jag rekomendera den som tänker spraya, att stå på en handduk! Jag stod på golvet och mina fotsulor är nu alldeles orange/bruna!! Inte fint!

Ebba

Mm..kommer bara på en produkt just nu; Lorelas Telescopic mascara! Hemsk! Desutom är borsten mer som en plastpinne, vilket gör appliceringen svåår..

hannahsthlm

Kul med så många bra och utförliga tips! Fortsätt gärna tipsa om ni kommer på något ni vill varna för eller kanske rek=)!

emelie

hmm.. *spanar in badrumshyllan och allt jag använt typ 1-2 ggr..)
* Maybellines shinylicious-gloss, geggiga!
* Make up stores mascara (grå), blir svart under ögonen, dålig volym...
* Rexona deodorant med Aloe Vera (har bara rexona i vanliga fall, men aloe veran suuuger!)
* Biotherm Aquasource - ansiktskräm (plopp plopp plopp sa det och 100 finnar kom upp)
* Garnier Nutrisionist - ansiktskräm (vet dock inte varför, har haft den i badrumsskåpet i ett år, antar att jag slutade använda den för att den var dålig :P )

Linnéa

Kom på en sak.. En deodorant från LUMENE som jag slutade använda ganska snabbt! Flaskan är blå och deon är doftfri.. Verkade kunna vara riktigt bra, men funkar inte alls! Den håller INTE armhålorna särskillt torra och efter en dag börjar svettdoften smyga sig fram. Och ganska dyr var den (60-70 kr??).. Köpte den på Kicks..

Goddess

Köpte i höstas Eyekocream- hur den kunde bli årets produkt..nånstans är för mig obegripligt-årets joke kanske hade passat.
Maybellines great lash- så omtyckt av många- så gräslig på mig, vattnig-nej usch.
Sake jag gillar finns det många av...det måste jag fundera över..kan inte skriva allt;)

Milla

*Niveas brun utan sol-grejer luktar blä! De är värst. Sitter kvar så länge färgen sitter kvar. Funkar bra annars,men vill du ha ok doft, välj Lóreal eller nåt annat.

Sara

Min nej-lista: All make-up från Nivea och Isadora. Usch, alla produkt jag har provat har varit *shit*

Lotta

såg att nån skrivit att Biotherm Aquasource ansiktskräm är dålig och att man får massa finnar. jag har den, fast fuktgelvarianten och älskar den, den är helt underbar! den enda fuktkrämen som INTE gett mig några finnar.

eila.k

Isa Doras rouge. Ojämnt resultat. Typ klumpar sig och finns bara i skitfula bajs nyanser...