Nödvändigheter

Jag har ju inte nätshoppat på ett tag. Väldigt duktigt av mig..tycker jag :-)!
Nu börjar det dock sina lite i skåpen, jag har ju sålt en del  och gett bort en del, så jag tyckte det var på tiden med lite nya "nödvändigheter".
Jag köper gärna budget när det kommer till handcreme, läppstift, ögonbrynspennor eller nagellack.
Dock kan  jag bara  inte använda tex. puder, ansiktscreme eller mascara som inte har hög kvalitet.
Visst blir det ett litet hål i plånboken men om man prioriterar, som jag försöker lära mig, så kan man ändå försöka få det att bli bra investeringar.


Idag från Accessora (med den super snabba leveransen) kom följande:


Avanya Mineral Powder (nyansen Light)   189 kr
Det här är ett mineralpuder, ungefär som mineral weil från I.D, från märket  Avanya finns även bla.mineralfoundation och mineralrouge.
 Jag gillar som bekant inte att borsta på foundation men ett mineralpuder använder jag gärna!:-)
Detta är ett matt mineralpuder, trensparent, verkar toppen!
Huden känns superlen och ser lagom matt ut och priset är ändå  rätt överkomligt tycker jag!

  Dr Brandt Poreless Moisture                 410 kr
Dr Brandt är ju ett sk. "   cosmeceutical  " märke.
Jag har prövat sprayen Lineless toner förrut och den var jag kanske inte sådär super förtjust i men denna oljefria men ändå återfuktande ultralätta ansiktscreme verkar  riktigt lovande!
Har tänkt att skippa primer ett tag och då tror jag denna kan komma väl till pass istället då den har lite samma effekt! Drar ihop och minimerar porer och mattar ner innan foundation.
Jag prövade i pannan och det gick verkligen snabbt! Cremen mattade ner och torkade in på ca 30 sek, precis vad jag behöver på morgonen!
Kan tänka mig att det funkar att använda en fetare creme under på partier som är lite mer torra  och sen ta denna ovanpå.
Jag lovar att recensera den när jag  använt den ett tag!

 Suki Eye Tissue Repair     319 kr
Det här är ett märke jag inte prövat förr.Suki.
Är ett helt "naturligt" märke utan konstiga tillsatser osv. i sina produkter.De stödjer många bra  organisationer som kämpar för miljön  och använder organiska ingredienser i sina produkter.
Istället för syntetiska så är det naturliga ingredienser i dem  som rosolja, kamomill, lavender osv.och nu har jag börjat funder på om jag verkligen  tål den här produkten....har inte öppnat den...än.
(ibland kan man ju reagera kraftigt mot olika naturliga oljor osv.)
Själva förpackningen doftar dock lavender på långt håll och innehållet i burken är knallgult..förmodligen ett balm.
Hmm...kanske är det precis vad mina ögon behöver..eller inte...någon som prövat? ...eller prövat Suki överguvudtaget??
Berätta gärna för moi! Ska jag öppna den...eller inte...:0

Hannah♥

16 kommentarer
Käthe

Ser så fram emot Dr Brandts-recensionen. :) Förresten, är du även känslig för Decleors oljor?

Käthe

Vet du om det finns en svensk webbutik som säljer Esprit-kläder till barn?

hannahsthlm

Käthe: Jaa..den kommer så snart jag fått lite mer hum hur det funkar:)!
Japp..oljan från Decléor kan jag inte använda och inte en del av deras ansiktsvatten..tyvärr..men vissa produkter funkar bra!
Jag vet en nätshop med Esprit för barn som har adressen:
www.kidsdesignsweden.jetshop.se
Kanske kan man annars beställa från
www.esprit-online.com
kanske funkar även till sverige??
Själv har jag inte prövat att beställa från någon av dem..men de har mkt fint!=)

anina

Det är ju så kul med nätshopping!

hannahsthlm

anina: Ja..det är det :-)!

Karin

tack:) hoppas du får en fin dag!

hannahsthlm

Karin: Detsamma :-)!

Maria

Ja vissa saker vill man inte att de ska vara budget, dessa måste man investera i. Speciellt när det gäller ens hud.

hannahsthlm

Maria: Ja så är det absolut!

Tokyo-Linda

Nätshopping är en drog. Jag har nästan helt slutat att gå i affärer för att min ekonomi är så dålig just nu att jag "vet att jag ändå inte har råd", men när man sitter framför datorn och börjar surfa in på diverse hemsidor - gud, det går ju inte att hålla sig...
En av mina värsta droger är Asia Jam, det finns så otroligt mycket snyggt asiatiskt mode som inte går att hitta någon annanstans (om man inte är på plats i de stora städerna i Asien, förstås ;)

hannahsthlm

Tokyo-Linda: Ja..man kan lätt bli beroende av nätshopping..tyvärr..därför är det bra att "hålla upp ibland".
Håller verkligen med om att det är svårare att hålla sig på nätet än i butik..det finns ju som du skriver sååå mycket mer roligt på nätet också!:)
Hmm..det är inte lätt..alla gånger :P!

Fröken SötSur

Du skrev någon gång om någon en mousse foundation, antagligen Maybeline eller LÓreal som var exakt som Lancomes och du har helt rätt där. Det är samma produkt i olika förpackning och olika prisklass. Ville bara säga det. Kram. Ha det bra!

hannahsthlm

Fröken SötSur: Ja..Maybelline var det. Åhh..så det ÄR samma..var nästan säker på det eftersom det blev precis samma resultat..där ser man ;)!
Man ska inte låta sig luras av fancy förpackningar..alltid :P!
Ha det toppen!:-)

nollattan

hm, inget som doftar så starkt nära ögat tycker jag!

hannahsthlm

nollåttan:Neej..jag vill hest ha något doftfritt vid ögonen..känns det som..

nina

hej,

vet du om man kan köpa decleors produkter online någonstans?

mvh,
nina