FOUNDATION SPECIAL del TVÅ

 
Igår så skrev jag ju om att det knde vara smart att använda en sådan här borste när man lägger flytande foundation. Denna heter alltså  Smashbox Foundation Brush #13 och kan bla. beställas från Eleven där den kostar 330 kr.

Det kan krävas lite träning innan man kommer underfund med HUR den funkar..men det är inte svårt!=)
Man börjar vid näsryggen och målar tunt tunt utåt...man gör alltså likadant på varje sida .
Doppa borstan i lite foundation och pensla. Du märker snart hur du ska hålla borsten för att få det snyggt.
 Ett smart tips är att använda den  lilla borsten i collaget, dvs. Smashbox Concealer Brush # 4 och kostar 265 kr, för att jämna ut runt näsvingarna , i ögonvrån och andra ställen där det krävs precision och kan vara svårt att komma åt med foundation borsten.
 Den är även utmärkt att lägga  concealer  med (såklart) när du lagt din foundation, om det behövs!
Concealer ska endast läggas OM det behövs (tycker jag) och därför är ett smart tips att göra det  efter foundation....
En del tycker man ska göra det  innan , men då vet man ju faktiskt  inte än om foundationen täcker alla "skavanker "man kan tänkas ha....ellerhur?=)
Om det ser ok ut, skippa concealern för ett mer naturligt resultat!

Du kan även jämna ut concealer och foundation med svamp ..concealer borste är inte nödvändigt..men  riktigt bra=)!

För att enkelt göra rent dina borstar mellan schamponeringar så rek. jag att spraya dem med Smashbox Brush Cleaner 240 kr.
Då kan man få dem att vara fräscha längre mellan tvättarna om man har bråttom.
 Det är viktigt att hålla alla "verktyg" i ett bra och hygiensikt skick så man inte utsätter huden för onödiga påfrestningar och bakterier som kan ge en trista hudutslag och små blemmor. Inte välkommet precis...=(

Sååå...nu har jag klargjort lite  vad  som egentligen var bra med sakerna i collaget..kanske inte riktigt framgick igår?=)!

Imorron fortsätter del TRE,,,,

Hoppas ni har en härlig kväll!/Hannah♥
39 kommentarer
Mary

nice!

hannahsthlm

Mary: =)

Jessica

Men under ögonen ska man inte ha foundation va? Jag är alltid mörk under ögonen så jag måste ha något där men då är det väl concealer som gäller, eller? :)

hannahsthlm

Jessica: Jag har alltid foundation under ögonen och det ska man inte alls vara rädd för..Det finns egentligen inga regler inom makeup..man ska göra det som passar en själv bäst=)!
pröva och se vad du tycker om du lägger foundation överallt..sen kan du komplettera med att ha aningen concelaer under ögonen och ev. runt näsvingarna om det behövs!

Käthe

Jag gillar det du skriver - först make-upkräm och sedan ev. concealer. Annars tycker jag det känns som om concealern försvinner i make-upkrämen.
Hur stor är borsten? Det finns inte som roller? *hihi*

hannahsthlm

Käthe: Hi hi..nopp..har inte sett till någon roller..än;)!

Katarina

Detta verkar väldigt tidskrävande... att pensla alltså. Jag är också småbarnsmamma (tvillingar 5,5 år) och då måste det gå undan på mornarna. Men till fest kan jag tänka mig att lägga mer tid. Nä, jag har helt enkelt skippat foundation och lägger numera endast lite puder och concealer. Hinner inte kladda... dessutom tycker jag att jag får finnar av foundation och då har jag testat måååånga sorter! Dock inte ID's som jag tycker är för dyr... hej hej!

hannahsthlm

Katarina: ja..håller med..på morronen ska det gå undan..speciellt med små barn hemma!
För mig tar det dock inte längre tid att lägga foundation än fuktcreme..men det handlar väll om att träna upp sig att göra det snabbt..
jag får inga finnar etc. av foundation men det är nog väldigt olika det där..ID:s gillar jag inte alls..men jag vet många som gör det=)!
Toppen om det räcker med concealer och lite puder..alla har vi våra metoder, huvudsaken man känner sig "redo för en ny dag"!
Ta hand om tvillingarna..vad gulligt..(men säkert tidskrävande=) Kramis!

Sessan

Jag har läst att foundation under ögonen kan ge påsar under ögonen är det bara bluff och båg då? Hur som helst, har du en bra concealer att rekommendera? Ska täcka bra vid en "dålig-hud-dag" men samtidigt vara mjuk och krämig och inte ligga som ett tjockt lager?

Debbie

En foundationborste var jag på jakt efter igår, men det blev ingen. Ska kika runt lite först :)

cizzi

vad kul. nu väntar jag bara på att min bortste ska komma så jag får testa =)

Svar till alla från hannahsthlm

Sessan: nej..foundation under ögonen kan inte ge påsar..det skulle vara om man hade massa stickfoundation eller dylikt..men det hör ju INTE till vanligheten till vardags direkt;)!
FET hudcreme kan däremot ge svullnad och påsar så DET ska man INTE ha under ögonen!
YSL concealer penna Touche Eclat(guldpennan)eller Dior: s variant (den silver färgade pennan) är de BÄSTA concealer varianterna under ögonen enligt moi=)!

Debbie: Ja..det kan vara smart att kolla runt innan man slår till=)!

Cizzi: Ja, du får berätta hur du tycker den är sen=)!

8ball

is very interesting site...

Urii

Very good web site, great work and thank you for your service.A

Smit

Hi, all. Nice site...I really like your site ! Good job man.1

analbleaching

Hello, nice site

Anna

Found+your+site+in+google%2C+and+it+has+a+lot+of+usefull+information.+Thanx.f

Jones

Lucky+to+find+you%2C+keep+on+the+good+workk+guys%21+Best+of+luck.

Sveta

Found+your+site+in+google%2C+and+it+has+a+lot+of+usefull+information.+Thanx.

Jimpson

Your site is very interesting and usefulp

Prohor

I+have+been+looking+for+sites+like+this+for+a+long+time.+Thank+you%21a

Jooni

You have built a good websitei

Britney

You have built a good website

Nicole

It\'s a great and valuable site!o

Jones

Pretty+nice+site%2C+wants+to+see+much+more+on+it%21+%3A%29l

Jesus

Great site. I will bookmark for my sons to view as well!!!n

Elizabeth

The+site%5C%27%5C%27s+very+professional%21+Keep+up+the+good+work%21+Oh+yes%2C+one+extra+comment+%2D+maybe+you+could+add+more+pictures+too%21+So%2C+good+luck+to+your+team%21

Marilyn

Cool!.. Nice work...f

Bob

Your guestbook is example of middle-class guestbooks. Congratulation! I?ll show your site and guestbook to my friends.p

Bill

Great Site - really useful information!1

Sveta

Your site is very interesting and usefulr

Svetlana

The site\'\'s very professional! Keep up the good work! Oh yes, one extra comment - maybe you could add more pictures too! So, good luck to your team!h

Smith

Wonderful pages! Keep up the grat work.G

Bob

Found your site in google, and it has a lot of usefull information. Thanx.7

Smit

A fantastic site, and brilliant effort. A great piece of work.l

Jennifer

Excellent+site%2C+added+to+favorites%21%21o

Bush

Nice site its very interesting site! your site is fantastic.y

Sveta

Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.e

Axelstine

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!