SHOPPINGFRIA DAGEN

....som det ju faktiskt  var idag ägnades inte åt shopping......
(fast jag hade dock glömt att den dagen just var idag  , jag avstod för jag  inte hade  tid =)
....... utan åt bla.  pepparkaksbak     .
Just nu ligger inte bara två barn här i våningen och snusar sött utan jag är även barnvakt  åt en liten gullig tjej , Amanda .Har man  små tjejer på besök ska man självklart passa på att baka  så det gjorde vii!

52049-1760
Här sitter Lilla-E och väntar på att få börja kavla med liten barnkavel av märket Micki  från  Åhlens  50 kr.
Igår laddade vi upp med Pippi Pepparkaksformar  ,  även de från  av märket Micki  . 79 kr för 3 stycken.
Herr Nilsson   var en populär en att  göra men resultatet   blev dock så gott som oätbart  .....ha ha...men vi ska nog  göra ett nytt försök imorgon igen ;)

52049-1761


Nåja..de små liven hade otroligt roligt    och det var ju   lite av poängen med det hela    .=)

Ursäkta att bloggen blir lite försummad men jag har inte  tiiiid   .....det är  rätt många att  hålla rätt   på här hemma just nu kan man säga ;)

Vad har ni pysslat med idag då?
 Någon som på allvar avstått från att shoppa  för att det just är  shoppingfria-dagen  ?=)

/Hannah♥


ps. Vi gjorde även chokladbollar och de blev super-goda..så det så;)!
43 kommentarer
Zinnia

Vad mysigt med pepparkaksbak med småttingarna! :)

hannahsthlm

Zinnia: Ja, vi hade faktiskt otroligt roligt =)!

Goddess

Det är superroligt att baka tillsammans med barnen. Och speciellt vid juletider. Tänkte baka lussebullar nån dag. Pepparkaksbaket överlåter jag till mormor :)

hannahsthlm

Goddess: Ja det är ju speciellt vid jul man kommer på att "åhh..vi borde ju verkligen baka" så det är verkligen kul när man har småttingar som uppskattar det;)!
Lussebullar vet jag inte om jag vågar ge mig på..ha ha..jag är inte en mäster- konditor vill jag lova..men kanske ska pröva ?=)

sura tanten

He he....nej, det blev lite shopping för mig. Pepparkaksbak får det bli snart också, snart första advent.

Emelie

Hej! :) Kan inte du länka texten man skriver in för att få "Rosa bandet"-saken uppe i hörnet? ja har för mig att du gjorde de för ett tag sen men ja hittar de inte! snällaaa:)

hannahsthlm

sura tanten: Jaaa..jag hade säkert shoppat jag med om jag haft tid ;)

Emelie: Mejla mig gärna så skickar jag koden!=)
[email protected]

Mia

Shoppade bara mat igår, men inte för att det var någon speciell dag utan för att det bra blev så. Kul ni verkar ha det :-)

UmmaGumma

Kan jag få dom där pepparkakorna? :) MUMS!

hannahsthlm

Mia: Vi shoppade faktiskt oxå mat..det räknas nog inte..men ckså för att "det bara blev så"...hade jag haft tid hade jag nog tagit en riktig shoppingrunda;)!! Ha en bra Söndag!

UmmaGumma: Ha ha...söta blev de men de ser nog godare ut än de ÄR ;)!! Lovar=)!

Karin

Blev pepparkaksbak för mig med både igår och idag! Luktar ju underbart och smakar med ;)

hannahsthlm

Karin: Åhh..visst gör det..doftar verkligen uuundebart :)!! Tyvärr han vi ej med något bak idag igen ..fast vi hade planer på det(eftersom gårdagens skörd blev minst sagt lite brända och tjocka;)...men... man kan ju inte hinna allt ;)!!

Käthe

Det ser så mysigt ut. Vi tänkte också ha en pepparkakskväll här hemma. :)

hannahsthlm

Käthe: Ja..det mååååste ni ha=)! Det är verkligen såå mysigt, även om resultatet när man bakar med barn kanske inte alltid blir...super-smaskigt;) Men..det är ju själva proceduren som är såå rolig !=)

anina

Vad mysigt med julbak!

hannahsthlm

Anina: Ja!=)

mandy

åh, vi har också pippi-formar :)

hannahsthlm

Mandy: Visst är de fööör söta;)!

Christine

Hihi, adorable!

hannahsthlm

Christine: ;)

8ball

is very interesting site...

analbleaching

Hello, nice site

Sveta

videochatbox++%5BURL%3D+http%3A%2F%2Fhometown.aol.com%2Fvideochatbox.com+%5Dvideochatbox%5B%2FURL%5D+++%3Ca+href%3D+http%3A%2F%2Fhometown.aol.com%2Fvideochatbox.net+%3Evideochatbox%3C%2Fa%3E+++http%3A%2F%2Fhometown.aol.com%2Fvideochatbox.org+videochatbox+%0D%0Ahttp%3A%2F%2Fhometown.aol.com%2Fvideochatbox%0D%0A

Park

Looking for information and found it at this great site..."

Smith

A fantastic site, and brilliant effort. A great piece of work.m

Amanda

This site is really superb!!! Thank you for you work! Good Lucki

Anna

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!e

Sveta

You have built a good website

Amanda

Found your site in google, and it has a lot of usefull information. Thanx.

Elizabeth

Wow!!! Good job. Could I take some of yours triks to build my own site?p

Jennifer

Excellent%2Bsite%2B%252D%2Bdo%2Bkeep%2Bup%2Bthe%2Bgood%2Bwork.%252B

Park

Your+site+is+very+interesting+and+useful%25

Sveta

Hi, all. Nice site...I really like your site ! Good job man..

Bob

Greetings%21..l

Jooni

Cool+guestbook%2C+interesting+information...+Keep+it+UP.+excellent+site+i+really+like+your+stuff.A

Elizabeth

Nice site... Cool guestbook...l

Marilyn

I enjoy your site very much! THANK YOU

Jooni

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.

Anna

Great Site - really useful information!n

Elizabeth

I%2Bhave%2Byour%2Bsite%2Bfor%2Bits%2Buseful%2Band%2Bfunny%2Bcontent%2Band%2Bsimple%2Bdesign.1

Elizabeth

I enjoy your site very much! THANK YOU!

Nicole

Your+site+is+very+interesting+and+usefulr

Elizabeth

I like it and the background and colors make it easy to readm