PÅ MODET...

.....är det åter att var snäll  .:-)

Ha ha..läste en artikel om det för ett tag sedan och kunde inte låta bli att smila  lite för mig själv =)!

Egentligen verkar det ju  såå självklart,det är ju  klart man ska vara snäll   , men  om man tänker närmare på det...
tom. beteendemönster kan det faktiskt gå trender i.
 Som ex. kan man  ta butikspersonal, företagspolicy, restaurangeservice , vänner,släktingar,ex osv. och se vad man   uppskattar /uppskattde själv. De som är snorkiga eller de som är  snälla  .
 Jag hoppas då iallafall den snälla  trenden är här för att stanna.

Dumsnäll  ska man  förståss aldrig  vara men annars tycker jag att ödmjukhet,vänlighet och jaaa..ren och skär snällhet  tyder på ett bra självförtroende och att man vågar  bjuda på sig själv!
Det är egentligen  mycket enklare att vara arrogant  och egoist än att vara ödmjuk och  snäll   ....sååå..följ modet nu , engagera dig och vara riktigt  snäll
 i helgen och..jaaa... framöver  .:-)

(Hmm...hoppas inte trenden ska  ta en total "turnover" framåt våren..ha ha...jag lovar..jag håller  då fast vid den ändå  .=)

Trevlig helg/ Hannah♥
33 kommentarer
Mia

Jag är alltid snäll och förväntar mig att folk bemöter mig på samma vis. Kill them with kindess, men om folk är för jäkliga mot mig då är jag inte särdeles snäll tillbaka.

Frida & Fabulous

Jag är en snäll människa (haha) och jag upplever att folk alltid blir så förvånade över det. Jätteknäppt. Hoppas att många kommer att följa denna trenden nu då!!!!

Therés

Jag säger precis som Frida här ovan - jag är också en väldigt snäll person och det kan folk häpna över. Tycker faktiskt att det är lite tragiskt att man inte "får" vara snäll utan att man hellre ska vara lite arrogant och småelak för att det på något sjukt vis anses vara smart att bete sig så. Att vara snäll är ju inte det samma som att vara mesig och det är helt klart underskattat som egenskap. Nä, fram för mer snällhet och godhet hos folket ;)!

Goddess

Jag vill att folk är snälla mot mig, och att jag blir visad hänsyn och även ett viss mått av respekt, så då är det självklart att jag visar detsamma mot andra- annars kan jag inte förvänta mig att bli väl bemött!

Ida

Håller med therés

Käthe

Härligt med snällhet. :) Jag tror många blandar ihop snäll och mesig, därav att snäll kanske har fått en negativ klang.

hannahsthlm

Mia: "Kill them with kindness" har och förblir min paroll i livet..men även i andra sammanhang kan vänlighet vara bra att tillgå;) Man tjänar så otroligt mycket på att vara lyhörd och ödmjuk och snäll.
Jag är inte heller speciellt välvilligt inställt mot människor som inte behandlar mig väl vill jag lova men..ja sålångt det går kör jag ändå med kill them with kindness ;)!!

Frida: Ja, visst är det lite knäppt? Jag har också fått liknande förvånande kommentarer...=)

Therés: Jag ser tvärtemot lite ner på folk som är arroganta på ett sätt som för dem "anses coolt" (fast det inte är det) och får bara lust att gäääspa...;)Att våga stå för vem man egentligen är och att våga vara snäll och trevlig det är coolt enligt mig!
Att vara snäll och mesig är inte alls egentligen samma sak..det är faktiskt otroligt synd att det förväxlas! Håller med..fram för mer snällhet,godhet och ärlighet..vad mycket behagligare våran planet skulle bli=)!

Goddess: Nej..håller med.Man ska absolut bemöta andra som amn själv vill bli bemött!

Ida: =)

Käthe: Japp..tror jag med..här måste begreppen redas ut känner jag;)!!
Mesig och snäll är allt vitt skilda saker det =)!

irmeli

ett leende smittar av sig. Jag tror på att vara snäll. Jag är till och med snäll mot dem som har sårat mig, det ger dem dåligt samvete. Och då mår de dåligt, utan att jag behöver sänka mig till samma nivå som dem.
Men ta skit, det gör jag inte för det!

hannahsthlm

irmeli: Jaa..det ligger lite psykologi i att kunna vara snäll, men jag tror att man antingen har en medfördd känsla för det eller ej men att alla faktiskt kan träna sig på det :)!
Skit ska man absolut aldrig ta dock!
Kram och Trevlig Söndag=)!

8ball

is very interesting site...

Jones

Very good site! I like it! Thanks!n

Bush

Nice site its very interesting site! your site is fantastic.>

Britney

Sentimental+and+nostalgic.+Great.%5F

analbleaching

Hello, nice site

Katie

Thanks so very much for taking your time to create this very useful and informative site. I have learned a lot from your site. Thanks!!

Jimpson

I enjoyed your page. Keep up the good work! Feel free to visit my page. It\'s cool too.k

Nicole

Hi! Definitely nice and neat site you got there.e

Elizabeth

I enjoy your site very much! THANK YOU

Sveta

Wow!!! Good job. Could I take some of yours triks to build my own site?2

Jesus

Hello admin, nice site ! Good content, eautiful design, thank !k

Jesus

You have a wonderful website here. May God rich bless you always.

Joon

You have built a good websitee

Elizabeth

I enjoy your site very much! THANK YOU7

Helga

Very interesting website. Keep up the outstanding work and thank you...3

Elizabeth

Found your site in google, and it has a lot of usefull information. Thanx.

Elizabeth

I+you+all+love%21n

Anna

Hello+admin%2C+nice+site+%21+Good+content%2C+eautiful+design%2C+thank+%21e

Bush

I you all love!o

Jesus

I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work, greetings.

Meteor

Wow%2521%2521%2521%2BGood%2Bjob.%2BCould%2BI%2Btake%2Bsome%2Bof%2Byours%2Btriks%2Bto%2Bbuild%2Bmy%2Bown%2Bsite%253F2

Smit

Your work is marvelous!!t

Jimpson

Very good site! I like it! Thanks!o

Jimpson

Very+good+site%21+I+like+it%21+Thanks%21o