FÖRFRÅGAN

......från söta och konstnärliga  Hanna fick jag om att svara på dessa frågor...Gör det du också!
Medd. gärna på Hannas blogg att du svarat så hon kan läsa dina svar! (om du har en blogg och skriver dem där alltså:)

HUR VIKTIGA ÄR KLÄDERNA FÖR DIN IDENTITET?
Hmmm....jag skulle självklart ljuga om jag skrev att de inte betyder så mycket eftersom jag tycker kläderna speglar en del av en själv och vilken "fas" man befinner sig i.
Själv är jag i dagsläget ganska "mainstream" med min stil och har inget behov av att "sticka ut" med mina kläder även om jag kan leta mig blind efter ett par speciella jeans som jag fastnat för eller en jacka...
Jag köper nästan aldrig billiga kläder för jag är lite av en märkesnörd...;)Det är inte alltid roligt att vara för det skulle vara billigare om jag inte var det...=P
Min märkesnördmani rör även mina barn vilket blir ännu dyrare...
Jag köper dock nästan aldrig något endast  för märket (skulle väll vara V&R nu senast på webben när jag klickade lite besinningslöst..men vem gjorde inte det?;)utan kläderna måste självklart passa mig i färg och form och ha något "speciellt" för att jag ska "fastna".

Dock har jag för första gången denna höst slagit till på två par stuprör från H&M samt massbeställt American Apparel plagg..det är ju ändå ett steg i "rätt riktning" om man tänker på den ekonomiska aspekten;)

UTTRYCKER DU DIG ANNORLUNDA FRÅN DAG TILL DAG BEROENDE PÅ SINNESSTÄMNING ETC?
Nopp. Här spelar det ingen roll vilken sinnesstämning jag har..jag klär mig alltid i svart,brunt eller grått..ha ha..Men självklart kan det inför en fest,middag etc. påverka mitt klädval beroende på sinnesstämning och dagsform=)!

HUR MYCKET ANVÄNDER DU KLÄDER FÖR ATT PASSA IN?
Nästan inte alls. Att klä mig på "mitt sätt" kommer innifrån och även om jag är helt ensam hemma har jag nästan alltid matchande kläder..eller kläder som jag "står ut med att se mig själv i"..ha ha..även om det är leggings och linne...så ska det vara snyggt!

HUR MYCKET ANVÄNDER DU KLÄDER FÖR ATT FÅ BEKRÄFTELSE?
Knepig fråga.  Jag kan ta mina barn tex. Det finns inget roligare än att styla dem och höra när vi går bort på middag osv. att de är "för sööööta", jag klär dem ofta i lika kläder fast oftast i olika färger..men nu har de helt lika vinterjackor ...samma färg och allt.
 Det är ju något som är kul för dem också..det är väll inte direkt någon bekräftelse för mig på det sättet.

HUR MYCKET ANVÄNDER DU KLÄDER FÖR ATT FÅ MAKT?
Är man välklädd, välsminkad och välkammad;) får man ofta fler fördelar....inget nytt på  och inget jag tänker på medvetet.
Däremot märkte jag skillnad när jag vara gravid. Senaste gången när jag väntade Lilla-E var det rätt tufft.
Jag tyckte inte jag ville köpa/att det fanns några kläder som passade både mig och magen och kände mig inte ett dugg bekväm i det jag lyckades hitta....När man inte känner sig bekväm så ser man oftast inte bekäm och nöjd ut heller.
Såhär i efterhand var det ju värt det...men jag tyckte inte det var en speciellt kul period, om jag ska vara ärlig...Nu har ju "mammaklädes marknaden" gått frammåt på fyra  år även den och det är ju mer än bra!

Jaa..det var väll det..../Hannah♥
38 kommentarer
emilia

Hej! Vet du, eller nån som läser bloggen, hur ICHI´s storlekar brukar vara (särskillt i klänningar)? Tacksam för hjälp :)

hannahsthlm

Emilia: Hmm..har inte så stor erfarenhet av just ICHI, tror att de är rätt normala i storlekarna men någon annan kanske vet mer detaljerat?=)

Käthe

Kul att läsa. :)
Jag hittade en hel del fina mammakläder när jag väntade V. Nu är han 2,5 år gammal. Blev mycket udda butiker och webbshopar. Kände mig faktiskt fin som gravid, men det kostade därefter. Men det var det värt. :)

hannahsthlm

Käthe: Ja..det är ju så olika det där..gravid är inget jag gillar att vara, vissa älskar det ..;)
Däremot älskar jag bebisar och barn..men just graviditet och gravidkläder..nääää=)!
Kan dock tänka mig att man kan hitta mkt fint på lite udda ställen om man verkligen letar!=)

Hanna Fridén

Oh, tack! Vilka bra och utförliga svar! :) Det var riktigt kul att läsa igenom, det är så intressant att se vilka skillnader och likheter folk har i de här frågorna.

therese

Det var faktiskt verkligen kul att läsa=)

hannahsthlm

Hanna: Ja det var roligt att svara på dem också, var så lite så=)!

Therese: =)

8ball

is very interesting site...

Crespo

%3Ca+href%3D%5C%22http%3A%2F%2Fsex%2Dtoys.ivipsearch.com%5C%22%3Esex+toys%3C%2Fa%3E%0D%0A%5Burl%3Dhttp%3A%2F%2Fsex%2Dtoys.ivipsearch.com%5Dsex+toys%5B%2Furl%5D%0D%0Ahello%2C+my+design%0D%0Ahttp%3A%2F%2Fvouyer.ivipsearch.com%0D%0Ahttp%3A%2F%2Fsextoys.ivipsearch.com%0D%0A

Jennifer

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.n

Elizabeth

Thank you for your site. I have found here much useful information...f

analbleaching

Hello, nice site

analbleaching

Hello, nice site

analbleaching

Hello, nice site

Jimpson

I you all love!>

Hillari

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!u

Katie

This website is Great! I will recommend you to all my friends. I found so much useful things here. Thank you.t

Sveta

Your work is marvelous!!

Svetlana

This website is Great! I will recommend you to all my friends. I found so much useful things here. Thank you.o

Jooni

Wonderful+pages%21+Keep+up+the+grat+work.+

Jones

Hello+people%21+Nice+site%21t

Jooni

A+fantastic+site%2C+and+brilliant+effort.+A+great+piece+of+work..

Hillari

Hi%2C+good+morning+to+all+of+you...+Nice+Guestbook+%3B%2D%29+%21%21%21O

Elizabeth

Found%2Byour%2Bsite%2Bin%2Bgoogle%252C%2Band%2Bit%2Bhas%2Ba%2Blot%2Bof%2Busefull%2Binformation.%2BThanx.t

Jooni

Your site is very interesting and usefule

Hillari

Nice site... Cool guestbook...t

Jooni

Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.0

Elizabeth

Looking for information and found it at this great site...i

Urii

i love this site.g

Katie

Your work is marvelous!!

Bob

Very good web site, great work and thank you for your service.G

Elizabeth

Very cool design! Useful information. Go on!i

Sveta

Wow!!! Good job. Could I take some of yours triks to build my own site?2

Prohor

I enjoyed your page. Keep up the good work! Feel free to visit my page. It\'s cool too.h

Katie

i love this site.y

Keno

Very cool design! Useful information. Go on!

Anna

A+fantastic+site%2C+and+brilliant+effort.+A+great+piece+of+work.s

Helga

Hi, all. Nice site...I really like your site ! Good job man.h