Kändisspotting

Hmmm..ibland blir jag såå less på att bo mitt i city med barn och vill typ flytta till en ö som  den där i tv serien Saltön som gick förut ; )..med bara massa båtar och cykelstigar....och pensionärer =P!

Sen är det ju faktiskt inte direkt så att barnen kanske skulle uppskatta att göra det...

Igår kom Söta W hem och var överlycklig för han hade spelat fotboll med Isaac och Lance här i kvarteret..ja..alltså Maggans och Mangnus Hedmans killar och de var grymma på fotboll...=).. och sen  hade han set Amy Diamond här  i krokarna  för några dar sen och han var mycket förundrad  över att "hennes familj hade ingen snygg bil alls"..

Sååå...liiiite roligt kanske det är för barn att bo i Sthlm city ändå ; )!

40 kommentarer
Gloom

Jag har kompisar som flyttade ifrån STHLM för att ge sina tre döttrar en lugnare och bättre miljö!!! De köpte ett hus och flyttade till Kungshamn (vid Smögen du vet) för att få en pittoresk skärgårdsmiljö att njuta av familjelivet i.

Problemet var att ingen i Kungshamn gillar utbölingar och speciellt inte Stockholmare!!! Ingen hälsade på dem eller pratade med dem. Ena tösen började stamma, en slutade skratta och det blev allmänt kaos!!! De hade inte råd att flytta tillbaka till sitt gamla område för att priserna hade stigit så mycket!!! De flyttade till Göteborg istället och trivs nu jätte bra som tur är!!!

Så som sagt, bo du kvar i STHLM!!! Då vet du vad du får, typ kändisar och så...

(I väntat på att jag skall sminkblogga så har jag modebloggat igen...)

Johanna

Jaa, bo kvar i Sthlm!

Malin

Bo kvar! :D Jag bor i en död håla på landet där absolut ingenting händer. Kommer att flytta upp till Sthlm så fort jag gått ut gymnasiet och kommit in på Sjuksköterskeutbildningen! Pusshej

Dontclick

Avundsjuk, vill också bo i Sthlm! Älskar din blogg förresten, den är underbar!

Svar från hannahsthlm

Gloom: åhh..Kungshamn...där har ett par kompisar till mig sommarhus..så vackert=) ..Kan dock tänka mig att det är skillnad att vara "sommarboende" där med massa andra turister än att flytta permanent dit åretrunt...Stackars dina vänner som fick det så kärvt där!
Sådär kan det nog bli på många mindre ställen när det kommer Stockholmare...såå..Saltön kanske inte är något för vår lilla familj trots allt?!;)

Vi har det ju grymt bra här i Sthlm,det är inte det,MEN ibland blir jag så panikslagen i vilken takt Sthlm växer och hur det kommer se ut i framtiden...Bodde i Paris för några år sedan och jag har hört samhällsforskare tala om att om 8-10 år kommer Sthlm vara som Paris med brottslighet,segeration etc. Inte ett klimat man direkt läängtar efter att ha tonåringar springandes runt i...
Vi får se om vi bor kvar eller flyttar..flyttar vi blir det nog hur som hellst något mer livat och större än Saltön;)..eller Kungshamn med för den delen..
Jag måååste ju shoppa så på den fronten måste det ju finnas bra utbud;)!!
Tur att dina kompisar nu mera är lyckliga i Gbg! =)

(ska kolla in ditt modebloggande..sminkbloggandet ser jag veeekligen fram emot..om det nu kommer..;)

Johanna: Vi får se;)!

Malin: Klart du ska flytta till Sthlm. Perfekt om man är singel/sambo utan barn..det är när man får barn sen det blir problematiskt om man vill bo kvar eller ej tycker jag..Vore jag "själv" skulle jag lätt bo kvar!

Dontclick: åhh..ja det är kul ibland i sthlm;)!
Vad roligt att du gillar min blogg,Tack=)!

Gloom

Vi lämnade Göteborg för två år sedan och flyttade ut på "landet", men vi flyttade till ett i största del nybyggt område där de flesta var utflyttade Göteborgare vilket gjorde att de flesta är av "samma sort" och därmed slapp vi bli utfrysta av de äldre gardet!!! Det är hett tips att flytta till ett nybyggt område för att slippa den nyinflyttade känslan... nu är vi mer nybyggare och pionjärer istället för bad-djävlar ifrån storstan!!!

Cassie

Stockholm rules, kommer aldrig lämna denna underbara stad ! Om jag inte drar till NY dvs .. :)

suratanten

Jag har också funderat lite på att flytta, ev till Falun där jag kommer ifrån, man vill ju inte att ungarna ska drälla på stan och i tunnelbanan. Fast nu när jag tänker på det, fanns det faktiskt kriminella ungdomsgäng i Falun också.

Sen är det faktiskt frustrerande att inte ha det utbudet man faktiskt har i Stockholm...när man vant sig vid det.

David

Slappna av lite. Alla är välkomna till Kungshamn. Vad skulle samhället vara utan alla turister?

Givetvis uppskattar kustborna sina kära turister.

Personligen ser jag framemot att få vara i Kungshamn under sommaren, mer än någonsin faktiskt.

Mvh David
Numera Luxemburgbo och fd. Kungshamnsbo.

8ball

is very interesting site...

Park

Pretty nice site, wants to see much more on it! :)o

analbleaching

Hello, nice site

Hillari

Oh o ho! very nice site!

Jersey

Looking+for+information+and+found+it+at+this+great+site...l

Jones

Greetings!..s

Prohor

I consider that beside Your site there is future!g

Prohor

Hi friends! Sorry for it, but I very need money! :(0

Svetlana

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.

Smith

This site is really superb!!! Thank you for you work! Good Lucki

Urii

Wonderful pages! Keep up the grat work.d

Bob

This+site+is+really+superb%21%21%21+Thank+you+for+you+work%21+Good+Lucki

Elizabeth

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!b

Smith

Excellent web site I will be visiting oftena

Hillari

Excellent site, added to favorites!!l

Park

Your+guestbook+is+example+of+middle%2Dclass+guestbooks.+Congratulation%21+I%92ll+show+your+site+and+guestbook+to+my+friends.

Kim

Excellent site - do keep up the good work.t

Jersey

I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work, greetings

Jennifer

Hi, all. Nice site...I really like your site ! Good job man.n

Jersey

Hi, all. Nice site...I really like your site ! Good job man.+

Kim

Very interesting website. Keep up the outstanding work and thank you...i

Bill

I\'l be back... :)e

Jooni

Fascinating site and well worth the visit. I will be backt

Helga

http%253A%252F%252Famoxil%252D500mg.micrositehosting.info%252F%2B%252D%2Bamoxil%252D500mg%250D%250A%253Ca%2Bhref%253D%255C%2527http%253A%252F%252Famoxil%252D500mg.micrositehosting.info%255C%2527%253Eamoxil%252D500mg%253C%252Fa%253E%250D%250Ae

Bush

Many+interesting+information+on+your+site+%2D+keep+up+good+worko

Elza

Hi%21+Definitely+nice+and+neat+site+you+got+there.b

Bush

Great site. I will bookmark for my sons to view as well!!!a

Smith

Your guestbook is example of middle-class guestbooks. Congratulation! I?ll show your site and guestbook to my friends.

Jooni

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it.o

Bob

Oh+o+ho%21+very+nice+site%21e

Arnnatasha

Thanks for the information