Dagens Stilmiss...

52049-918

......är nu på väg mot seeeeger i ESC!
Lilla E och Söta W tycker dock som resten av Europa att de är bedååårande sööööta...nåja cooola...Nu vann de oxå säger de just!
Finlands bästa placering någonsin är plats nr 6 och nu seger...
CONGRATS  säger jag då  till FINSKA MONSTREN!

Lilla-E shakar nu loss till vinnarlåten och är såååå nöjd.....
Själv ser jag inte riktigt charmen förutom barnens förtjusning då
.;)
 vad tyckte ni..Hissa eller Dissa?!

Uppdatering:Åsikterna verkar ju gå vitt isär angående de finska Monstren...precis som det ska vara /alltid är efter en vinst...men nog var just dessa vinnare något otippade=)
Nu säger jag GONATT...Sov så gott allihopa!

71 kommentarer
Kattis

Hissa!

Anna

HISSA!!! :)

Ida Annie

DISSA! GAH SÅ DÅLIG!

Anna Karlsson

Hissa! Fast även Rumänien och Bosnien var bra tyckte jag.. och ryssland. Men det var en skräll att Finnarna tog hem det. Coolt!

sarah

Haha , själv är jag ju lycklig över vinnarplatsen , men jag hoppades på Ryssland !
http://saaarahs.webblogg.se/

A

heja sverige, heja carola, helt klart fel vinnare

Felicia

dissa! nu kan man ju lika gärna lägga ner "schlager"konceptet :P

Linda

Jag är nöjd :)

Malin

HISSA! äntligen en bra låt som vann ESC!!! =D

Johanna

Varför valde dom dessa scen kläder!? Det kunde dom sluppit..

Cicci

Ingen schlager direkt, men Finland kan väl få vinna för en gång skull :)

Mocca

HISSA!!!
Det här var nog ett hårt slag mot schlager konceptet! Så jag hissar absolut låten, och så tycker jag den var bra också. Jag gör som Lilla-E
shakar loss till låten.
Jag och alla kids kankse *L*

Max Power

Nja.. Vann rätt låt? Det kan ju diskuteras.. Men vem orkar bry sig egentligen.. ;)

Persita

Synd att inte Rumänien vann :( Men detta var nog ganska väntat då de fick så mycket negativ gratis publicitet =)

Tess

Hissa!

Hanna

Hissa! För mig är det klart rätt typ av musik! Heja Finland! :))

Cassie

DISSA, den var verkligen TRAGISK !

MakeUpYourMind

Inget fel på själva låten och outfiten var mest som en PR-kampanj. Hela deras upplägg var som ett bra PR-trick, de talade aldrig med pressen och ändå fick de så pass mycket uppmärksamhet i media. Men det passar inte in i schlagersammanhang dock. Men kul för Finland, de firar rejält tror jag. Det smälldes raketer här i Malmö hörde jag efter vinsten, några finnar var säkert väääldigt glada.

hotspot

Dagens stilmiss - ja det är nog nästan att underdriva ;)

Joanna

känns lite härligt på nå vis att dessa söta monster vinner;-) Men de vann nog bara för att folk är så trötta på att höra samma låtar hela tiden. Äsch, jag diggade "We are the winners" från Lithauen:)

Miss Kga

HISSA!!!! Fler som gör som Lilla-E:) Rock on Lordi!! Så braaaaaaa!! Bara att gratulera våra grannar Finland för en strålande seger!!

Emma

jag hissar:p gillar denna låt:) hehe fler borde göra som Lilla-E. till och med min pojkvän som hatar ESC tyckte det var bra denna gång och han sa att Lordi förgyllade det hela.

irmeli

Vet inte vad jag ska tycka. Men de var iallafall bättre än Carola haha!

anina

Hissa! Såklart att rätt låt vann.

Sandra från Vasa

Hissa!! Igår var en stor dag för alla finländare..som vi har väntat på det här!

emma

DISSA!!!

jen

ett helt klart bevis på att ESC förändras. vilket jag är för. hissa lordi till skyarna!! (:

Dontclick

Hissa :D I like!

Emilia

De va helt klart bäst! :)

miss Carleon

HISSA!!

Emma

Jag tycker att dom var bäst! Så jävla härligt att inte nån fjant vann! WOHOO^^ Go Lordi! ;D

irmeli

Måste berätta att min djupt religiösa gammel faster i finland var helt bestört. Hon undrade vart världen var på väg när "djävulen själv" ställde upp i eurovision...:)

Sanna

Scenkläderna har hängt med sen första skivan som släpptes 2002, är ju inte precis så att dom valde kläderna bara för ESC.
Lordi var sjukt bra och dessutom beter dom sig som folk, istället för att diva sig som Carola..

Malle

Dissa ushush vilka dåliga monster...så opassande´...schlager ska ju va schlager...:P

jenny

som finländare blir jag så glad över att höra era fina ord om Lordi. Själv tycker jag inte så mycket om bandet, men är förstås helt överlycklig över att vi vann. Trodde aldrig att det skulle ske under min livstid. :)

anna

jag tycker att det var den mest orginella och bästa låten som vann. alla andra låtar lät precis som något man hört 511 gånger tidigare, och artisterna såg i princip klonade ut. jag tycker lordi var värdiga vinnare, även om musiken inte direkt är vad man förknippar med schlager.

jag

KNAPPAST skulle de ha vunnit utan scendräkterna heller...

8ball

is very interesting site...

Elza

Wow!!! Good job. Could I take some of yours triks to build my own site?

analbleaching

Hello, nice site

Smit

I have your site for its useful and funny content and simple design.w

Jennifer

You have a wonderful website here. May God rich bless you always.h

Jesus

The site\'\'s very professional! Keep up the good work! Oh yes, one extra comment - maybe you could add more pictures too! So, good luck to your team!f

Jimpson

Very cool design! Useful information. Go on!

Jooni

Great site. I will bookmark for my sons to view as well!!!r

Keno

Hi, good morning to all of you... Nice Guestbook ;-) !!!a

Katie

Wow!!! Good job. Could I take some of yours triks to build my own site?

Sveta

I enjoy your site very much! THANK YOUm

Katie

Just serfed in. Great site, guys!o

Keno

Interesting+web+page+is%2C+i%5C%27ll+see+you+later+one+more+timeF

Jimpson

Wonderful pages! Keep up the grat work.i

Jooni

I\'l be back... :)i

Britney

Very interesting website. Keep up the outstanding work and thank you...

Bob

I enjoyed your page. Keep up the good work! Feel free to visit my page. It\'s cool too.e

Vasilii

Excellent site - do keep up the good work.o

Jones

Just serfed in. Great site, guys!+

Park

You guys do a wonderful job! Keep up the good work!!!+

Britney

I like it and the background and colors make it easy to read

Katie

Wonderful pages! Keep up the grat work.t

Svetlana

Hi, all. Nice site...I really like your site ! Good job man.-

Park

Hi%21+Definitely+nice+and+neat+site+you+got+there.+

Joon

Thanks so very much for taking your time to create this very useful and informative site. I have learned a lot from your site. Thanks!!V

Park

Wonderful pages! Keep up the grat work.r

ragazzi

mmm.. nice design, I must say.. http://www.abkorto.org/ragazzi

Nicole

Very interesting website. Keep up the outstanding work and thank you...f

amici

mmm.. nice design, I must say.. http://www.bovso.org/amici

mondo

Guter Aufstellungsort, ja! http://www.flryanair.org/mondo

Bob

I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work, greetings7

Jersey

I+like+it+and+the+background+and+colors+make+it+easy+to+readn

Marilyn

Fascinating site and well worth the visit. I will be backi

Giorgia Palmas

luogo interessante, soddisfare interessante, buon! http://www.bikini.741.com