MISSION JULKORT....

52049-1849
..är nu  avklarat,   och jag HOPPAS  att jag ICKE  har glömt  någon....*tindrar med ögon* :)
Alla ligger nedpackade i kuvert och ska slängas på lådan med vanliga  frimärken alldeles straxt   .

Jobbigt med julkort...när man får från dem man inte skickat till....i år TROR jag dock att jag komit ihåg de flesta ;)! Annars är det trevligt förståss :)!

Ikväll kommer min syster Becca hem från San Diego och med i släptåg är hennes pojkvän Robbie   som ska fira jul med oss och tjocka släkten...Ska bli urtrevligt att träffa dem..var ju ett litet  tag sen ;)!

Nu ska jag se om jag kan finna några fler frimärken när jag ger mig ut igen....hade missat några....inte det lättaste att få tag i såhär i juletider....=/

Nu ska jag KLAGA lite:
Helt  s a n s l ö s t   att  POSTEN inte  säljer det längre......frimärken...Jaa..det var rätt länge sedan de slutade men jag vill att de  börjar  igen  OK!? 
 Det var iallafall ett  säkert kort på "den gamla goda tiden"...att slinka förbi  posten...NU  däremot vet man inte HUR  många 7 Eleven man kan få rusa runt till..innan man finner de små klisterlapparna...
Aja..så kan det gå...! :0


Ciao!♥

Förlåt till er som läser min blogg vet med er att ni ska få julkort...Ni kan blunda eller nåt tills det dimpt ner i lådan :D!
14 kommentarer
Gloom

Sjysst att skriva det sist i inlägget... Som tur är rör det inte mig!!!

Kerstin

Jag har så dåligt samvete - jag har inte skickat några och nu börjar det droppa in hos mig :(

Frida & Fabulous

Ursöta julkort!

från hannahsthlm

Gloom: Jaa..;)

Kerstin: Jag vet hur det är !
Ha inte dåligt samvete bara, de vet säkert att du önskar dem en GOD JUL ändå..och...man kan alltid skicka ett elektroniskt julkort i sista sekund ; )!

Frida: hi hi..det blev grymt stressigt NÄR jag skulle skicka in så jag kom inte ihåg vilka foton jag plockade ihop..men det blev julkort iaf ;)!

Johanna

Ååå de är lite jobb med julkort, det är ju alltid kul att göra lite extra med korten. Inte bara de där vanliga traditionella som är sååå "tråkiga" och uttjatade enligt min årsikt, roligt med fina kort som man kan spara =).. Jag är med klar med mina, jätte skönt!!

Fint erat julkort va. kram Johanna

Cicci

Vilka söta julkort! Det blev inga skickade för mig i år heller :)!!

från hannahsthlm

Johanna: Tack!:)
Håller med..alltid mkt roligare med "personliga" julkort=)! Kram

Anonym

Cicci: Tack:)!
åhh..deppa inte över att du inte skickat några julkort..Jag tror hela grejen med julkort blir mer viktig när man har barn, iallafall var det så för mig.
Att man vill skicka foton till släkt och vänner som man inte ser så ofta (och även till dem men ser ofta ;) och passar på att göra det till jul:)
Kram

Z.

Jättekul med personliga julkort, sånt uppskattar man betydligt mer att få än traditionella färdigköpta julkort som ALLA (nästan) skickar.

hannahsthlm

Z: Absolut..även om det är "tanken som räknas" så är det ju roligare med något personligt om man ändå lägger ner tid på det :)!

Vanja

"Mitt" postkontor säljer iaf frimärken... Och funkar i stort sett som posten alltid gjort. Skönt!

Väldigt söta julkort. Smart att använda picasa!

hannahsthlm

Vanja: helllo...Men varför har alla postkontor i Sthlm slutat helt med det då?
För du har väll inte hittat frimärken på en post i sthlm city? ^^
Hmm..Kanske för att det finns så mycket Pressbyråer och 7 Eleven här i Sthlm..förståss..MEN..ändå..
Det känns lite som det var mer" ordning & reda "på posten när man vandrade in där..suck..
Samma sak när man ska väga och skicka paket..posten är inte rätt ställe att gå till i Sthlm då inte...=/!

Julkorten blev jag rätt nöjd med, jag hade typ 10 min på mig att leta bilder i datorn och skicka in..så under omständigheterna blev de ok :)!
I efterhand vill man ju alltid ha andra bilder med dock..;)!

Christine

Åh vad du är ambitiös! Jag orkar aldrig skicka julkort, haha! Vad taskig jag är...

hannahsthlm

Christine: Äsch..det gjorde inte jag heller förrut..det är på senare tid jag börjat ;)!