Hannah testar...

   .....Clip-On från Happy Hair.

Eftersom jag inte  trivs precis utmärkt i min nya page  så tänkte jag att jag kunde pröva Clip-On   och se  HUR det fungerade.
Clip-On är hår du sätter dit med spänne och använder en dag eller kväll när du vill förändra din frisyr...det är ingen  permanent förändring!

Jag slog till på :
Ett set i syntethår för 365 kr. (färg Dark chokolate)
En  slinga   i  äkta hår för 149 kr kr (färg Light brown 12)
(Fick en liten julklapp med paketet..gulligt ;)

52049-1838

Ett set räcker till hela håret och innehåller flera delar  med ett (eller flera) clip/spänne  påsytt upptill.
Det syns inte   när du använder det och är enkelt  att sätta dit själv.

En   eller flera  slingor kan användas som   utfyllnad .
Den  slinga som jag beställde i  äkta hår var verkligen precis MIN färg   och  passade mycket bättre med mitt riktiga hår...
Anledningen till att jag inte  beställde ett helt set med äkta hår-slingor  på en gång var priset och att jag ville  hur det fungerade   .
Ett set  i äkta hår kostar ca 1500 kr mot ett set i syntet  som kostade  369 kr  .
NU vill  jag dock beställa ett set i äkta hår  i  den ljusbruna färgen ....=)

Happy Hair skickade super snabbt och har verkligen jätte bra  service  .

 Tyvärr   var då varken färgen   eller  materialet syntet något för mig....
Ni ser ju själva :
; )
52049-1839

Metoden  är dock ultimat om man vill  undvika  hårförlängningar som sliter på håret.

Är det någon som har mer mörkbrunt hår än mig  och vill köpa mitt  clip-on set billigt att ha på fest osv?
Jag kan ju inte använda det eftersom det är för mörkt..
Mejla mig då på:
 [email protected]
Jag har bara  prövat det=)!

Läs gärna mer om Clip-On  och andra hårförlängning-metoder Happy Hair   .

Det blir ju en stor  förändring  som man bara plockar bort när man ska sova, super-enkelt,och jag är riktigt sugen  nu att slå till på det ljusbruna settet inför nyår ;)!

/Hannah♥
29 kommentarer
Lottisin

smart ide´! men du är ju jätte söt i din nya frisyr också! :)

kerstin

Åh, jag tycker verkligen att du är ursöt i din page. Kram.

Johanna

Synd att det inte vart bra för dig, men man måste ju prova ;). Annars ett smart sätt. Ibland har jag önskat att jag hade läängre hår..

Johanna

Du är jätte fin i pagen verkligen, men som sagt man ska ju trivas själv med. kanske bara är lite ovant nu i början?! Jag har med testat sånna clip on. de funkade rätt så bra faktiskt..

kram på dig Hanna!

Käthe

Vad bra att det finns andra metoder är fast hårförlängning. :)

från hannahsthlm

Lottisin: Tack..men förändringär alltid kul;)!

Kerstin: Tack raring:)!

Johanna:Själva metoden verkar super..dock vart ju håret jag beställde FÖR mörkt..ser lite konstigt ut :P
Långt hår är super snyggt, men det kan ju va skönt att ha kort också..då verkar ju clip-on ett bra alternativ om man vill variera sig :)!

Johanna: Tack:) Jo..minst sagt lite ovant..
Clip-on verkar som ett roligt alternativ när man ska gå ut etc. och vill "piffa upp" sig lite ;)!

Käthe: Ja, absolut :)!

Frida & Fabulous

Hm, det är ngt att tänka på! I Göteborg har vi en underbar afrikansk butik som säljer (tjockt) äkta löshår för 500:-. Många av mina kompisar köper där och sätter i med hårnålar. Lika smidigt det. Och billigare :)
Förresten tycker jag att du är ursöt i page!

från hannahsthlm

Frida: Tack sötis;)!
Jag tror säkert det funkar bra att sätta med hårnålar också! Det är bara det att jag blev så glad när jag fann färdiga clip-on...det är inte många ställen som har DET nämligen, där spännen är fastsydda=)!
För MÅNGA år sedan när jag jagade hår inför modellfotograferingar/styling så sålde de spännen separat på en butik på G.A brogatan i Sthlm och hår separat och sedan fick man sitta och SY...tog hur många timmar som helst :P
Därför blev jag glad när jag såg någon som sålde färdiga clip-on..dock är det ju rätt dyrt med 1500 för ett set ...håller med!
Kram

Jen

Brukar ofta läsa din blogg men har inte kommenterat tidigare. Tycker att du passar jättefint i både page och längre hår. Men du... måste bara fråga... nagellacket du har på bilden... vilket är det? :) Tyckte det var urfint. Antar att det är Essie men vilken färg?
Ha en fin tisdag!

peggs

hm, det skulle ju kanske kunna vara rätt snyggt bara att ha som "mörkt underhår", är inget fan utav det, men nån gång ibland kanske det kan va kul. ombyte förnöjer som sagt.. vad ska du ha för det? :) [email protected]

från hannahsthlm

Jen: Tack, vad roligt att höra :)!
Du har helt rätt ang. lacket..det ÄR ett essie lack ;)!
Färgen heter polish Bordeaux, kan beställas från blush.se, beställer du senast idag kommer det innan jul:)! Kram

Peggs: Jag mejlar dig senare idag=)!

emma

hej hannah! du kunde ha köpt ett äkta träns på tahjmahal och sen satt i clips på det så skulle du fått rätt färg och allt:) sen kanske det skulle blivit lite billigare. tycker du är jätte fin i din page.

från hannahsthlm

Emma:Tack:)!
Joo..jag vet att man kan hitta billigt hår om man orkar "fixa & trixa" lite...jag har dock sytt på spännen/clips "long time ago" och det var inget kul ..;)! Nu blev jag glad när jag hittade en "färdig sydd variant"..clipsen verkar sitta mkt bättre än om man gör det själv också..tycker jag..:)!
Ha det fint!

Jen

Tack Hannah! Visste det var Essie ;)Ska absolut beställa den färgen nästa gång jag klickar hem lite grejer från Blush. Kram

Sofie

nu blev jag ju sugen på peruk...tror du det märks när man går på stan att man har peruk på sig? Tycker att du är jättesöt i din nya frisyr =)

från hannahsthlm

Jen: Gör det, den är väldigt "supportisk"..man kan måla flera lager för mörk färg eller ett lager för röd färg ;)! Kramis

Sofie: Tack=)!
Då skulle jag nog rek. clip-on eller en tofs man kan fästa uppe på huvudet om man har så pass långt hår att man kan göra en hästsvans...Peruk har jag aldrig prövat och det är nog VÄLDIGT varmt och obehagligt...sen kanske det ser konstigt ut med hårfästet? Men jag VET förståss inte...Men jag tror det finns roligare metoder ;)!
Lycka till!

Kamilla i Ängelholm

Jag tycker du är jättefin i kortare hår. Hade jag varit som dig hade jag beställt tid hos en frissa -som du litar på- och klippt igenom håret så tror jag att det hade blivit en bättre känsla för dig.
Gör det!
God Jul!

från hannahsthlm

Kamilla: Tack=)! Jaa..kanske det...har lite fobi för frisörer bara..de brukar klippa såå mkt...;)!
Hi hi..God Jul på dig också !

hanna

...HJÄÄÄLP!!!

Lina

Hej

hur mycket kostar ett sett med sånt där hår? jag är blondin :-)? om det nu skulle vara nån skillnad

från hannahsthlm

hanna: :O

Lina: Kolla på happyhair.se
Det finns olika sorter=)!

Jessica

jaag vill haa =D

Angelicas Closet

Du behöver nog bara bli van med dina nya frisyr.
:)

Mia

Hur lång tid tog det innan du fick håret, och hur mkt kostade frakt osv? :)

hannahsthlm

Mia: Det gick på 1-2 dagar att få hem håret och frakten kostar 45 kr (fastpris)
Betalar du mot faktura tillkommer faktureringsavgift, betalar du med kort tillkommer inga avgifter förrutom frakten.=)

Sarah

Mycket bättre att gå in på Taj Mahal! Där säljer de helset 100% äkta hår färdigsydda med clip-ons för 680 SEK. 4 delar. Du får EXAKT rätt nyans.

Jag köpte ett till mig i dag, rakt hår. EXAKT min mörkbruna nyans. De har massor av nyanser. Även blonda.

Elina

åh det där måste jag ju bara testa!
*Vet du hur många gånger man kan använda samma slingor?*
Vänligen svara till min hotmail [email protected] eftersom att det är så svårt att bevaka kommentarer..

Sanna

Jag ska snart också köpa hårförlängningar och har funderat att köpa från Happyhair.se, i syntet för att testa och se först, sen ska jag gå till en frisör och fixa med äkta hår. Synd att inte färgen fungerade så bra för dig, men hur var själva materialet annars? alltså, var det verklighetstroget nog? :)

Belina Yi

Hello,

As a professional manufacturer of human hair products with nearly 20 years experience, I would like to recommend one style of our best-selling human hair clip-in/on extensions to you. The details are as follows:

Item 1) clip-in human hair extension
Weight: 20g/set
Length: 18''
Width: 1 X 12'' or 2 X 6'' Total with 6 clips
Total width=12inch
Hair style: 100% remy human hair

Except for this style,we can also supply the following styles to meet different demand:

Item 2) The clip-in, 43g/set
1 X 10'' with 5 clips/strip
2X 1.2'' with 1 clips/strip
Total 3- strips and 7-clips.
Total Width=12.4inch

Item 3) The clip-in, 64g/set
3 X 7'' with 3 clips/strip
4X 4'' with 2 clips/strip
Total 7- strips and 17-clips
Total width=37inch
The hair length 18'', 20'',etc.

If these are not the styles you need, please kindly tell us the specifications you are selling. We can make them for you according to your styles with our competitive price.

The raw material hair we use is 100% Chinese or Indian human hair. All hair quality are free tangle and durable. Should any of these items be of interest to you? Please kindly let us know the length you need. We will be happy to give you a good quotation upon receipt of your detailed infomation.

Awaiting your reply.

Best regards
Belina Yi

Qingdao Haifair Co.,Ltd
Email:[email protected]
Tel: 0086-532-85766813
Fax: 0086-532-85988537
Website:www.haifair.com