Dagens Make Up

52049-743

När man har varit sjuk och känner sig lite utmärglad VAD kan vara bättre än att lägga en vår fin makeup?!

När jag bläddrade igenom de tidningar jag inte hunnit läsa under veckan igår så hittade jag ett prov på  LANCOME Bienfait Multi Vital, en ny  fuktcreme med spf 15 som jag bestämde mig för att pröva idag innan jag gav mig ut i solen.
 Mitt omdömme av den är ♥♥♥♥!
Ska absolut inhandlas när plånboken tillåter,perfekt med en fuktcreme med solskydd som gör en matt och strålande istället för väldigt blank som man kan bli av en del solskyddsprodukter! Den gick även in i hyn på någon sekund och håller mycket bra att lägga makeup på nästan omgående! Bra om man har det sressigt på morronen!(som iallafall alltid jag har..)

Dagens make up består av:
1. Fuktcremen Bienfait Multi-Vital från LANCOME
2. Primer från SMASHBOX (men det är inte nödvändigt med Bienfait Multi-Vital under, den gör ändå en matt)
3. Foundation Adaptive från LANCOME nr 03 (innehåller spf 10, mycket bra så här års med foundation med solskydd!)
4Concealer Touch Eclat från YSL nr 02 (endast liten dutt vid varje ögonvrå för att ljusa upp blicken)
5. Distinguish Mascara  från SHISEIDO i svart
6.Ögonbrynen har fyllts i lite svagt med LANCOME Le Cranyon Sourcils Brun
7.På kinderna har jag idag använt ett nästan transparent cremerouge från FACE  som heter Creme Blush-On i färgen Shanghai. Ta bara pytte lite och du får jätte fin rosighet på kinderna som ser naturlig ut! Tar man för mycket av denna färg ser det dock konstigt ut..pytte lite ska det vara!=)
8Läpparna fick först lite fukt booster med Rosebud Strawberry  och sedan la jag på  mitt favvo gloss DESSERT i färgen Juicy (Lagom transparent och naturligt)
9 Till sist duttade jag i lite CLEAR EYES i mina små sjuka ögon..nåja..halvfriska nu då..och tog pytte pytte lite Dior Loose Powder över maken för fixering!
VOILA!

Nu kommer gosgubbarna hem snaaart...saknar dem sååå....Deras pappa ringde och sa att de nu var på väg! Snart kommer inte mitt hem vara sig likt längre igen....kommer hitta mitt smink i leksakslådan och det kommer ligga flingor i soffan och nappar i min säng..MEN DET GÖR INGET! Tänk att man kan sakna några så mycket som jag kan sakna Söta W och Lilla-E!
Det var dock skönt att vara på stan idag utan barnvagn och sitta och dricka latte och prata utan någon liten hand spillde ut den...men nu har jag gjort det, nu vill jag bara ha dem här ju=)!

Hoppas ni har haft en underbar dag i solen ni med!

Ciao!♥

Om jag inte hinner svara på kommentarerna nu heller så gör jag det ikväll när grabbarna somnat...Snart dundrar de in här och då kan jag inte sitta vid datorn..Hoppas ni förstår!=)
48 kommentarer
Sofia

Det låter så mysigt med familjeliv så där, blir nästan lite avis... :)

En fråga, jag har inte hajat det där med primer. Vad är det för något egentligen, hur använder man det och är det bra?

Johanna

Ja, en fin vår makeup piggar upp! Man känner sig så fräch då.
Vad mysigt, att dricka en latte på stan. Det gillar jag! Latte lover=me.
Ha så mysigt med dina barn kväll!

Maria

Det va en jättefin makeup på ett jättesött ansikte :) Hoppas du får en bra kväll med dina killar :)

miss Carleon

Hallå fräsching!

lameilleuse

Vad bra du passar i rosa!

suratanten

Fuktcremen från Lancome med spf 15 låter trevlig:) Kanske ska sätta upp den på min önskelista.

Emilee

Skönt att få känna sig lite piggare! :) Älskar Rosebud!

irmeli

Lancome fuktkrämen låter som ett "most have"!!! Ska kolla upp den så fort lönen rullat in:) Får lätt blank hy och solskydd känns som ett måste inför sommaren ju!

Cicci

Jättefint! Den där krämen lät intressant. Var hittade du prov??

Bling Bling Girl

Det syns inte att du just varit sjuk! Du ser bara superfräsch ut!

Malin

jättefräsch make! och du passar verkligen i rosa!! =)

linda m

snyggt! åhh..vad mycket härlig smink du har...blir inspirerat! fast nu är det dax att göra hudvård istället. gonatt

hannahsthlm

Sofia: ha ha...ja det är mysigt;)!Man saaaknar dem verkligen otroligt när de inte är här hemma och röjer;)!
En Primer är en "genomskinlig" gelecreme som man lägger mellan fuktcreme och foundation för att få en perfekt grund att lägga makeup på. Den gör så att maken håller längre och sitter på plats och mattar ner! Alla primer är dock inte bra, det gäller att hitta en som man trivs med och som verkligen funkar som det är tänkt! Mina favoriter är Smashbox och ModelCo, även Chanel har en jättebra!

Johanna: Jaa..en snygg makeup piggar verkligen upp särskilt när man varit sjuk..man känner sig genast lite piggare när man ser piggare ut:)!
Åhh..så du är oxå en Latte Lover?! Jag är helt beroende...;)

Maria: åhh..Tack ska du ha!:) Vad gullig du är! hoppas du har en skön Söndagkväll du med!

Miss Carleon: ha ha..Hola babe;)!

Lameilleuse:Tack:) Jag ääälskar rosa;)!Använder det dock inte så mycket på kläder men det är kul ibland!

Suratanten: Jaaa..den finns på min önskelista nu iallafall;) gå in på åhlens eller Kicks eller nåt och be om ett prov på den och se vad du tycker!:)

Emilee: Visst är Rusebud lovely?! Klarar mig inte utan min lilla burk...;)

irmeli: Ja solskydd är absolut ett måste ju och det är ju superbra med en kombinerad fukt och solskydds creme så slipper man hålla på med båda!Gå in på Åhlens eller Kicks och be om ett prov så kan du se hur den funkar på dig innan du slår till;)!
(Säger de att de inte har prov så säg att de får göra ett prov till dig, det är superenkelt för dem att lägga i små provburkar, det är deras skyldighet=)Kram!

cissi: Jaa..jag blev positivt överraskad, är inte så förtjust i Lancomes hudcremer annars men denna verkar vara ett kap! Tror jag hittade provet i en skönhetsbilaga jag fått från Åhlens...läste många reklamutskick och magazin igår..men jag TROR det var i den jag hittade provet:)! Har du inte utskicket från Åhlens så rek. jag dig att göra som jag skrev ovan..gå in och be om prov! Lycka till:)!

BlingBling Girl: åhh..vad snäll du är! Det var kul att höra:)!

Malin: Tack:)!I loove Pink...Ska använda lite mer rosa kläder nu i vår och sommar tror jag, det piggar upp..Jag är ju mycket för svart annars men det är ju inte speciellt upplyftande på sommaren;)!

Linda m: Tack:)jaa..hudvården är precis lika viktigt som makeupen! Hoppas ni haft en riktigt härlig helg! gonatt!:)

matilda

jättefin make!! du ser verkligen fräsch ut =D btw. jag älskar oxå rosebud.mmm

hannahsthlm

Matilda: åhh..Tack ska du ha!:) Rosebud är en gudagåva!;)

anina

Vad fin make up! Vad skönt att du kände dig bättre och orkade gå ut och fika :) Så himla fint väder igår!

Junior

Funderar på om du är stelopererad i nacken och i ansiktet... - huvudet är allid vridet åt vänster o minen är alltid likadan....

Frida

Oh clear eyes är guds gåva till trötta ögon, jag köper alltid med ett par paket från USA. men vad tror du om bieffekterna? Vad har du hört om dem?

hannahsthlm

anina:Tack:)!Hoppas du hade en härlig Söndag du med! Vädret är inte så tokigt idag heller;)!

Junior: åhh..kan genast stilla din nyfikenhet genom att tala om att jag inte är stelopererad;)!

Frida: Jaa..Clear Eyes säljs så gott som överallt nästan utom här...synd ..men man får som sagt passa på när man är i USA eller England eller dyl.
Bieffekter finns det väll med alla produkter MEN tror inte Clear Eyes är så illa att man behöver oroa sig nämnvärt! Som med allt ska man väll använda det måttligt och inte överdosera! Man kan säkert vänja ögonen vid det vilket inte är bra såklart! Jag använder min cleareyes när jag har varit sjuk,känner mig trött eller vill se lite piggare ut dvs. endast några gånger i månaden och av den användningen har jag aldrig märkt irritation eller dyl. Man ska nog undvika att använda för ofta bara!Kram!

Hanna

så fint! vill med få de sådär rosigt o sött! ;)

therese

åh va härligt de låter me en mamma som verkligen verkar älska sina barn!

irmeli

åhh, tack för tipset. Jag ska bege mig till kicks i helgen och be om prover!!

Linda

Lika fin som vanligt :)

Marcus

Haha jo hon är söt.
Jag skulle hälsa tack detsamma :p
Ha en bra dag!

hannahsthlm

Hanna: Tack:) Lite cremerouge är det enda som behövs för lite ros effekt;)!

Therese: Tack:)!De är verkligen mitt allt de där två:)!

irmeli: var så lite så! Lycka till med proven i helgen!=)

hannahsthlm

Linda: åhh..Tack ska du ha:)!

Marcus: ha ha..Tack;) Ha en bra dag du med! :)

Carro

Gud vad fräscht! jätte fint :)

hannahsthlm

carro: åhh..Tack ska du ha=)!

Sassy

Du ser lite... ...tight ut. Men det är väl great.

8ball

is very interesting site...

Bush

Great Site - really useful information!%

analbleaching

Hello, nice site

Smith

Interesting+web+page+is%2C+i%5C%27ll+see+you+later+one+more+time%2B

Vasilii

It\'s a great and valuable site!m

Jooni

Hi! Definitely nice and neat site you got there.a

Helga

This website is Great! I will recommend you to all my friends. I found so much useful things here. Thank you.

Amanda

Hi+friends%21+Sorry+for+it%2C+but+I+very+need+money%21+%3A%28o

Elza

Your site is very interesting and usefula

Marilyn

Lucky to find you, keep on the good workk guys! Best of luck.k

Sveta

Interesting web page is, i\'ll see you later one more timeh

Jooni

Fascinating site and well worth the visit. I will be backe

Elza

Your%2Bguestbook%2Bis%2Bexample%2Bof%2Bmiddle%252Dclass%2Bguestbooks.%2BCongratulation%2521%2BI%2592ll%2Bshow%2Byour%2Bsite%2Band%2Bguestbook%2Bto%2Bmy%2Bfriends.T

Hillari

Hi, all. Nice site...I really like your site ! Good job man.m

Kim

Nice+site...+Cool+guestbook...%3A

Vasilii

Thanks so very much for taking your time to create this very useful and informative site. I have learned a lot from your site. Thanks!!

Jesus

Just serfed in. Great site, guys!l

Svetlana

Hello people! Nice site!

Park

Many interesting information on your site - keep up good work4