Kungsgatan1, Stekt Vätternröding, Don Perignon,Ugg & liten hostig Elliott...


I helgen åkte jag på en ultrakort oplanerad miniweekend till metropolen Örebro.
Träffade en vän jag inte sett på evigheter och det blev en trevlig afton på Kungsgatan1.
Orkade inte släpa på SKOR efter humör så det blev en "comfort evening in Ugg's".
Jag kan rek. alla som tvekar om de orkar gå vidare eller ej från "lång-middag till ute-ute-kväll" att välja UGG!
Älskar verkligen mina Ugg Australia MEN "gå ut för clubhäng"duger dem ...inte till.
Du (eller iaf jag)går garanterat INTE "vidare-vidare" om du väljer ugg's en lördagkväll och ibland kan det onekligen vara av godo!

Blev knaperstekt vätternröding med mandelpotatispuré,blåmusselskum och rostad havskräfta, Don Perignon, Coffeedrink a la the house MED grädde och så specialkomponerade vi ihop en dessert som inte fanns på menyn.
Tur att jag för tillfället inte har TID att ha viktångest ,fick nog i mig kcal för en helt år framåt.
Har du vägarna förbi Örebro så passa på att ta en lunch eller middag på Kungsgatan1.
Härlig atmosfär,mysig inredning och trevlig personal. (maten var såklart också toppen!)
Vi avrundade aftonen med Mango Daiquiri @ Clarion Hotel. Hotellbarer ÄR inte clubhäng, enligt moi, så DÄR kan UGG funka dygnet runt! Avslutade med liten kort vandring till pitoreska Behrn Hotell för några timmars välbehövlig skönhetssömn inför lång frukostbuffé och hemfärd med underbara SJ. (sista orden var ironiska om det ungick någon)

Coosey att komma bort lite även om jag knappt hade tid att slå på datorn på hotellrummet.
Än mindre hade jag tid att besöka relax, solarium eller hänga i Behrn Hotell's mysiga vinotek.
Men man kan ju inte hinna med allt på 18 timmar!♥



Härligt med en GOD coffeedrink när det ligger snödrivor utanför fönstret...

Elliott har såklart blivit FÖRKYLD. Idag har jag och lillgos inte gått utanför dörren av den anledningen.
Vi har läst läxor, druckit massa chailatte och funderat på var vi ska kunna "tjuvlåna" hostmedicin.
 Elliott orkade nämligen inte gå till husläkaren på "öppen mottagning"och man kan ju inte tvinga små hostiga barn att gå ut i kylan,ellerhur?!Att han orkar NU när husläkaren har stängt,DET är ju en annan sak det.
Håller tummarna för att hostan släpper UTAN och att Elliott är FRISK imorgon!
 Host Host....Gäsp...Harkel!

To be continued♥
5 kommentarer
Ellinor

Oh, så skönt med en lite miniweekend. Miljöombyte tillsammans med goda vänner är aldrig fel!

Stor kram

delinda

mys, vad gött allt ser ut! när ska vi mötas på ons? kraaam

Linda-Blivande Mamma

Åh här regnar snön bort,helt underbart o nu ser man gräset igen o det är ju grönt under tihi,underbar känsla!

Ja Lundmyr hra ju så him la mkt fint, men priserna är lite höga ibland kan jag tycka, hehe..

giulia

oooo vad gott mango daquiri

moncler jacket

During the 1980s <a href="http://www.monclerjacketsuk1.com/" >Moncler Jacket</a> began after a fashion to go <a href="http://www.monclerjacketsuk1.com/" >Moncler Jackets UK</a> with people who wear their <a