STOR tävling hos HannahSthlm den 1 Juni? Det beror på DIG!

 

Jag vill börja detta inlägg med att TACKA alla som valt att vara med i min insamling för RÄDDA MAMMORNA!
Tack! Ni är guld värda!♥
Jag ska inte skriva ett så långt inlägg (som jag brukar när jag engagerar mig i något;)  om detta då jag vet att många undviker att läsa långa texter.

Jag vill bara uppmana er som inte är med att kanske skänka 25 kr till min insamling?
Förra veckan kunde man skänka mindre belopp som 5 och 10-kronor,men nu har Röda Korset plockat bort det.
Dessa 25 kr gör så himla stor nytta för dem som behöver det. För oss är det egentligen bara en LOKA på Pressbyrån eller en påse Chips på ICA eller min favorit,Chailatte på E.H med Soya Möjk (men den kostar 33 kr..)

För dessa mammor som används som levende sköldar i krig,kan det betyda att de överlever för att Röda Korset finns på plats och förhindrar detta!

Om du skänker ett litet bidrag så går dina pengar/gick insamlade pengar 2008 till bla.detta:

♣Att skydda mammor från att bli våldtagna i krigsdrabbade Kongo
(där används kvinnor som levand sköldar av soldater)
Med Röda Korset på plats kan dessa övergrepp inte ske i lika stor omfattning!
 
♥ 1 050 krigstramatiserade barn i Sierra Leone och Liberia har fått hjälp som de aldrig annars skulle ha fått.
(Jag tänker på hur en del småbarn och djur kan bli livrädda för raketer på nyår,tänk då att som barn tvingas leva i ett krig!)

♣7000 gravida kvinnor har fått mödravård (en självklarhet för oss i Norden!) och 3000 har fått hjälp vid förlossning i södra Sudan´.

Dina pengar gör alltså STOR SKILLNAD på sikt! Om vi alla hjälps åt så kan vi rädda ännu fler mammor och hjälpa utsatta barn att få ha kvar just sin mamma,som kanske är den enda släkting de har.

Många av dessa unga kvinnor som blir våldtagna av soldater blir förskjutna från sin hem och sin familj .
De tvingas leva helt ensamma med sitt barn! De har inget val!
(där kan man tala om ensamstående i dubbel bemärkelse)
Gör de en illigal abort är risken stor att de dör eller smittas av livshotande sjkdommar.

Jag LOVAR ER att ha en STOR TÄVLING HÄR MED MÅNGA FINA PRISER den 1 JUNI om vi når insamlingsmålet jag satt upp på 3000 kr!
(Lite ska jag bidraga med själv och en del av långhelgen ska jag ägna åt att hitta sponorer också)

Men DET GÅR INTE att uppnå målet på 3000 kr OM INTE ÄNNU FLER HJÄLPER TILL!


(Liten rättelse,vi var ÅTTA bloggare från början i BLOGGUPPROPET och nu är vi ca 450,fantastiskt!)

♥Internetbank eller kortbetalning är det snabbaste och säkraste sättet för att pengarna du ger registreras på min inamlingswidget. Inbetalningskorten verkar efter snart två veckor inte reg.ännu.
Jag har skänkt en ganska stor summa till min egen insamling via inbetalningskort men den syns inte:(

MEN...
DET ABSOLUT VIKTIGASTE ÄR att du hjälper till,i vilken insamling som helst till förmån för Röda Korset och Rädda Mammorna.

Det viktigaste är att UTSATTA MAMMOR OCH DERAS BARN FÅR HJÄLP,självklart!

Dock vore det ju helt underbart om vi TILLSAMMANS nu på 11 dagar som återtår till den 31 /5,kunde nå "mitt mål" på 3000 kr!
Hoppas ni vill fortsätta hjälpa till!

TACK♥

....och här är widgeten igen för er som inte ser den i vänster-marginalen:
29 kommentarer
Giulia

när jag får pengar ska jag försöka lägga in något ! :D

HannahSthlm

Giulia: Tack vad gullig du är! Det skulle betyda jättemycket! Kramar!.

Giulia

det är det minsta jag kan göra, men har bara 20 kr i kontot haha så väntar till studiebidraget:D...

Niklas Eriksson

Det är klart att jag skall försöka hjälpa dig nå ditt mål på 3 000 kr. För det första är det för en good sak och för andra så är du en av de bloggerskor jag gillar och läser allra mest.



/Mvh Niklas

HannahSthlm

Guilia och Niklas : Tack söta,båda två!::)

Många Kramar från mig!!

Linda

skulle vilja hjälpa till...men får inte in nått på kontot för ens månadsskiftet och just nu är jag i behov av varenda krona som finns kvar tyvärr...

Elina Dahlgren

Självklart vill man vara med och hjälpa till. Har precis skänkt 50 kr med mitt visa kort.



Kramar

Tonårsmorsa

Jättebra inlägg. Jag tycker också den här kampanjen är jätteviktig att stödja och jag tycker det är toppen att så många har hakat på den. Önskar bara att några fler kunde bidra med en mindre summa i alla fall.



Tack så mycket för ditt bidrag också, då har det gått jämnt upp. Haha. När jag la in kampanjen så satte jag nämligen in pengar (en mindre summa) och upptäckte sedan att det var din logga de hade skickat mig. Pratade med Johanna så vi löste det genom att jag fick min egen logga, men den där första summan var "borta", eller rättare sagt, den hamnade hos dig!



Jag tycker det var jättegulligt att du stöttade min kampanj i alla fall, för min del var det ju mer ett "misstag" vilket kan kvitta, eftersom pengarna går till samma kampanj som jag stödjer fullt ut! Ha en bra dag! Kram! ♥

HannahSthlm



Linda: Jag förstår,det är helt ok såklart.

Jag vill bara att så många som möjligt ska hjälpa till och vara delaktiga men har man inte pengar så har man ju inte..Kramar till dig:)



Elina: Din underbaring:) Tusen tack och många Kramar!



Tonårsmorsa: Nu satte jag över 25 kr till,haha..så då är vi "kvitt" den där 50-lappen då;)!

Hade jag ingen aning om när jag gav mitt lilla bidrag först till din insamling,såklart!



Jag undrade faktiskt lite där på natten just när widgeten kom upp(jag var barnledig och ute ganska sent) vem som hade hittat till min insamling och skänkt 50 kr när jag inte ens hade sett den själv..aja..sen tänkte jag inte så mkt mer på det..men nu vet jag ju!:)

Mitt första bidrag var alltså från dig..fast till dig..haha! Stackare..och du sa inget till mig ?:=0



Om jag får något mer över senare i månaden ska jag skänka ännu en liten symbolisk summa till din insamling för jag tycker att *du gör ett toppenjobb för Rädda mammorna du också':)



Kramar!



Kajsa

Nästa helg låter som en superb idé!

Nu på fredag... hmm... ska tänka!

Du är bäst :)

Kramar!

HannahSthlm

Kajsa: Whii! Vad kul! Då spikar vi nästa helg!

Kommer säkert ngn kul inbjudning då också.

Vill du gå på fredag så meddela bara mig så sätter jag upp dig på listan,stnd att jag inte är i Sthlm..men sån't är livet!



Du är också bäst!:P

Kram!

Lekne

wow, vilket fint jobb du lägger ner. Gillar bloggen och ditt engagemang, ska genast klicka mig vidare och skänka en peng. Ha det gott!

Lekne (Linda)

Nu har jag sänt in mitt bidrag. Lycka till med insamlingen!

Karl

Vill inte klaga men jag måste efter man får höra kommentarer som "fan va hon hänger era barn" och jag ville först inte säga något men kan du inte ge dom den respekten att dom kan få avgöra sin offentlighet själva när dom blir äldre.

Det normala är ju att man "inte" hänger ut sina barn så sätt en gräns mellan privat och offentligt.

Om du inte har något annat att skriva om än att lägga upp privata familjebilder på en "offentlig webdagbok" så att du kan tjäna några kronor är det väl bättre att inte skriva nåt alls om du frågar mig.

Kommer ihåg att vi diskuterade detta när du startade bloggen och då sa du att "jag kommer ju självklart aldrig lägga upp bilder på barnen".

Sen hände något....

HannahSthlm

Karl: Jag tänker inte ens besvara sådant här.Det blir bara löjligt!

Alla bilder jag lägger upp är kollage..så visst..vill någon använda dem i annat syfte får de lägga ner ett himla jobb att klippa sönder dem!

Jag lägger mestadels upp bilder på Elliott,som du kanske har märkt?!

Och det tycker jag ändå är upp till mig!

Ha en fin kväll!

Kajsa

Karl:

Vilken bloggande mamma lägger INTE upp bilder på sina barn??

Tycker inte alls att det är att "hänga ut" dem som du skriver.

Som att barnen denna blogg framställs på något dåligt sätt?? Nej just det - precis tvärt om!!

En blogg är ju en loggbok, en "dagbok" där man skriver om sitt liv - och är man en mamma så är ju förhoppningsvis BARNEN en väldigt stor del av ens liv och vardag...!

Så självklart måste de få vara med!

Karl

Okej heter du både Hannah och Kajsa nu..

Kollage är alltså inte bilder om jag ska tolka detta rätt?

Minns ändå att du själv tyckte exakt som oss när du startade denna blogg grej.

Även om du tycker som du skriver "javisst använd bilder på mina barn hur ni vill" så får ju det stå för dig, vill bara säga att inte alla håller med dig där.

Jag är inte småsint utan visst kan man väl ha någon bild ibland, men att bygga en hel sida på sina barn och lägga upp alla dessa bilder tycker jag är fel.

Låt dom bestämma själva om dom vill hänga ut sina liv när dom är stora nog att ta dom besluten.

Det handlar inte om "hur dom framställs", finns nog ingen förälder som skriver illa om sina barn?

Tråkigt att du ska ta det som att man bråkar istället för att förstå vad man menar.

HannahSthlm

Karl: Nej,jag är bara jag..inte Kajsa!

Som sagt..jag tycker du kan ringa mig om du vill något för det första,för det andra är det inte jag som publicerar You Tube-klipp på min blogg av mina barn.Jag lever med dessa barn,dygnet runt,varje dag,365 dagar om året- 14?!

Hur sjutton skulle jag kunna hålla dem utanför denna blogg. Du har försökt starta ett blogg-krig mot mig förr,och jag tillåter det aldrig igen.

Du kan inte hindra mig från att leva,att samla in pengar till kvinnor som jag verkligen känner med(för att JAG om någon kan förstå vad dessa unga kvinnor gått igenom...jag är som en 70-åring i en 30-årig kropp..ärren kommer aldrig försvinna)

Så..tack..bemöda dig inte med att trycka ner min inslamlig också!Jag kommer härmed inte besvara något mer från dig via denna blogg..men skicka gärna ett sms om du är så upprtörd! Tack!

HannahSthlm

!Jag är less på påhopp,och i fortsättningen är det inget jag någonsin kommer acceptera lr kommentera!

Jag har rätt att data vem jag vill utan att känna mig rädd,att umgås med vem JAG vill utan att den personen ska vara rädd..bryr JAG mig någonsin om ditt liv...Svar= Nej!

Så låt oss vara ifred.Tack!

Karl

Men herregud! Ska man inte kunna säga en enda sak till dig utan att du blir sånhär och vilja vinkla saker som "påhopp".

Nu förstår jag ingenting!

Blogg "krig"??

Och vad har afrikanska mammor med detta att göra?

Jättefint att du vet precis hur mammorna har det i afrika,minns inte när du var där iofs och jag förstår inte sambandet i detta.

Ett gott råd är att inte pusha för hårt empatigrejen för är det något folk säger som träffat dig är att du är den mest oempatiska människa de träffat.

Att du alltid ska överreagera på minsta lilla.

Är det ett "krig" om jag och flera andra tycker att du hänger ut våra barn lite väl mycket?

"Bryr jag mig om någonsin om ditt liv..svar nej!" säger ju allt om vart du är mentalt.

Vi andra bryr oss i varje fall om ditt.

Synd att du måste ta till lögner med att skriva saker som skulle antyda att jag inte "vill" träffa mina barn.

Om du kan slita dig från din blogg två sekunder och fråga dom så vet jag att dom har en annan syn på saken och det är egentligen DU som gör allt för att vi ska ha en så dålig kontakt som möjligt.

Du får gärna beskriva dig själv som världens bästa mamma här på bloggen men vi som känner dig på riktigt häpnar.

Och att du gömmer dig bakom att du hade anorexi som femtonåring så fort du ska försvara dig så fort folk tycker du har fel håller inte längre då det är snart tjugo år sedan nu.



Men det är lungt Hannah jag ska inte skriva mer här och framöver ska jag bara lägga upp youtubeklipp och bilder på dig som du inte godtjänt så hamnar du i samma sits som våra barn.

(fast då har jag ju sänkt mig ju till din nivå så jag hoppar nog det).

Ps-angåede youtubevideon som Wille är med i några sekunder och du stör dig på handlar nog mer om att han är 13 och jag har lärt honom köra Lamborghini medans du är 33 och inte vet skillnad på gas broms och rattar..trots sillisar lol

HannahSthlm

Karl:Egentligen bode jag hålla vad jag skrivit ovan..men jag kan inte låta bli..det här får bli det sista i det här från mig!Jag var i Afrika senast sommaren -08..2 ggr..med båda våra barn.

Ta hand om dig och hoppas du blir lycklig i framtiden!

Ellinor

Jag lovar att jag ska vara med och bidra med ytterligare en summa. Har tänkt höra mig för lite bland släkt och vänner som kanske inte använder internet på samma vis som jag, om vi inte kan gå ihop och skänka en större summa.

Hur länge håller insamlingen på?

Kram

HannahSthlm

Ellinor: Tack!:)

Jag tror typ till den 30/31 /5 här på webben.

Den 31 /5 är ju avslutningsgalan på TV4. Då kommer ju alla insamlingar räknas ihop etc.

Du är så himla söt och omtänksam!

Visst är det en bra idé att prata med de som inte använder internet på "vår't sätt".Absolut!

Jag är grymt imponerad av min mamma. På två år har hon lyckats börja skicka mms,ladda in bilder från sin digi-camera i datorn,betala med kort via "nätet" och läsa min blogg! Så det finns hopp:)



Många Kramar!

Karl

Jamen just det! På ett lyxhotell som din mamma betalade i Egypten,,,båda resorna,,och allt annat i hela ditt liv.

Hade ingen aning om att du fick såna erfarenheter av den resan för om jag inte minns fel så låg ju ni mest vid poolen lol!

Herregud vad jobbigt ni måste haft det där nere,konstigt att killarna mest pratat om hur varmt det var i poolen och att det var nån Egyptier som raggade på dig.

Men sry my mistake då!



Men seriöst ska du behöva göra en "grej" av det hela bara man anmärker på minsta lilla och sen ska det smutskastas.

Men de lungt vi kan ju ta upp all gammal skit här om du vill men det förlorar du mest på det vet du!.

Fan väx upp tjejen!.



Vill att du ska veta en sak och det är att varje helg som killarna är hos mig så brukar jag säga till dom att ringa till dig och säga hej bara för att jag vet att man blir glad när dom ringer, och detta har jag gjort i alla år medans du aldrig skulle komma på tanken att göra något sådant för min skull.

Du resonerar ju så att det är "dina" barn och inte "våra" och det har du gjort i alla år trots att dom mår skitdåligt av allt ditt jävla bråkande.

Skulle du vara den varma fina människa du beskriver dig som skulle du haft vett att tacka din mamma för en lägenhet för 4 mille men inte ett enda ord.

Fast emtersom jag känner er så vet jag att ni aldrig haft någon värme i din familj,inte bara ditt fel dock men ändå.

Förstår mig fan inte på er!.

Ni pratar aldrig öppet med varann och jag har på alla år aldrig hört er föra en enda normal konversation om känslor eller vad som helst så nåt jävla fel är det ju.

Jag vet väl att du haft det jobbigt och det har ju jag med (tio resor värre än dig) men varför ska vi hamna "där" bara för att jag och flera med mig tycker det är lite väl mycket exploatering av killarna.

Empati känns som ordet för dagen.

Vissa har det...andra inte!

HannahSthlm

Karl:

Jag tänkte som skrivet ovan inte besvara något mer här men jag tycker du har gått över gränsen nu.

Jag skulle med bara några få knapptryck kunna radera hela den här konversationen,men jag låter den finnas kvar.



Jag tycker den ändå säger mer om dig, än om mig.



Min familj,våra barn och jag mår jättebra. Killarna är världens gladaste små grabbar.

Låt dem fortsätta vara det!



För deras skull tycker jag du i fortsättningen ska tänka en extra stund innan du agerar.



Jag önskar dig all lycka till i framtiden med ditt liv.Det är tråkigt om du mår dåligt,men det kan inte jag hjälpa. I dagsläget mår jag jättebra!

Om du vill mig något kan du gärna ringa,mejla eller skicka ett sms.

Du vet var jag finns!

Min blogg är inte det rätta forumet.



Tack!

Tonårsmorsa

Oj, vad mycket pengar du hunnit samla in, jätteroligt!! Du kommer säkert nå ditt mål då det är en hel vecka kvar!! Lycka till!

Pandora Charms

Pandora Charms help to make good jewelry purchases for the items should have an eye-catching design that reflects an excellent quality of craftsmanship offered by Pandora Australia online store, which is why Pandora Jewelries are a good start for your collection. For assurance, you can even ask the countless number of people who have professed to the excellent attributes of these Pandora Charms Jewellery.

Pandora Beads and Pandora Bracelets have been known to use the best gemstone around making them more attractive to prospective buyers. Perusing over the Pandora Charms and Beads Accessories catalogues, one can distinguish the cutting-edge design utilized for every piece of gold Pandora Charms Jewelry. And while the Pandora Bracelets Jewelries continue to improve the traditional jewelry styles to create fresh designs for its customers, it has likewise maintained a classic accent on every jewelry item available.

Ugg Boots

As a world-class brand to the global expansion is imperative. Ugg Boots has planned implementation of their dream of globalization. So you can find the Ugg Boots Canada shop everywhere you can.Worth to say that there are a lots of Ugg Online Shop available that you can have your Ugg Boot so convenient,just order then Ugg Footwear will be send to you. If you want to take your Outlet Ugg Boots ,the Ugg Canada can be the best choice for you. Buy Outlet Ugg Online seem to be a new fashion trend.Worth you try.



You can enjoy the Outlet Ugg with your family that Ugg Sale the Ugg Boots Mens,

Ugg Boots Womens, Ugg Boots Kids,how wonderful it is.What’s more,you can have a wide choice at the Cheap Ugg Boots that Ugg Boots Online available in many difference style,such as the most deluxe Ugg Jimmy Choo, the most famous Ugg Classic Boots, the most classic one Ugg Mini Boots,the Ugg Short Boots,the Ugg Tall Boots ,and the Ugg Ultimate Bind Boots ….No matter what style Ugg Shoes you like you can find it online.Worth to say that now this the best time to buy the Discount Ugg Boots that there are so many Ugg Canada Store supply the Ugg Boots Sale sale in large discount,more items you take,more discount you get.Don’t miss it.

Durant ses 60 ans d'histoire, de la Doudoune Moncler a été constamment amélioré et mis à jour pour aider les athlètes dans leurs missions les plus audacieux Moncler Pas Cher, Moncler Soldes en ligne de sortie sont aussi grandement salué par de nombreux jeunes et anciennes générations. Moncler Doudoune ensemble exclusif d'images présentées est irrésistible ascension vers le succès de l'Allemagne Moncler 2011 plus noble des crêtes de montagne aux sommets de style moderne et sophistiqué. Il va sans dire que la qualité Moncler En Ligne, Moncler Homme, Femme Moncler et ainsi de suite, sans incertitude peut faire confiance. Moncler Polo dans l'histoire ont été faites de différents matériaux. Les matériaux sont faits de cuir et les fourrures étaient suffisants pour préparer les matériaux non-tissés et exotiques tissus naturels et synthétiques. Moncler Veste seront vos réclamations et que vous ne vous décevra pas. Moncler Enfant sont fondées sur la date et du même sexe sont un véritable témoignage de la bête processus chez l'homme. Ceci est très apprécié par tous. Chaque personne a un blanc qui verts Sacs Moncler, quel est le processus et cela est vraiment une sorte de vêtement une marque de personne noble et audacieux. L'accès à ses vêtements seraient introduits à l'ouest, la Moncler Official, tandis que regarder avec des couleurs vives exclusifs et accrocheur comme l'Occident a, il est une poignée à la vision, et cette tendance processus de la manière dont il est à mettre sur votre gilet de la façon de définir votre style.

BootsUgg

As a world-class brand to the global expansion is imperative. Ugg Boots has planned implementation of their dream of globalization. So you can find the Ugg Boots Canada shop everywhere you can.Worth to say that there are a lots of Ugg Online Shop available that you can have your Ugg Boot so convenient,just order then Ugg Footwear will be send to you. If you want to take your Outlet Ugg Boots ,the Ugg Canada can be the best choice for you. Buy Outlet Ugg Online seem to be a new fashion trend.Worth you try.



You can enjoy the Outlet Ugg with your family that Ugg Sale the Ugg Boots Mens,

Ugg Boots Womens, Ugg Boots Kids,how wonderful it is.What’s more,you can have a wide choice at the Cheap Ugg Boots that Ugg Boots Online available in many difference style,such as the most deluxe Ugg Jimmy Choo, the most famous Ugg Classic Boots, the most classic one Ugg Mini Boots,the Ugg Short Boots,the Ugg Tall Boots ,and the Ugg Ultimate Bind Boots ….No matter what style Ugg Shoes you like you can find it online.Worth to say that now this the best time to buy the Discount Ugg Boots that there are so many Ugg Canada Store supply the Ugg Boots Sale sale in large discount,more items you take,more discount you get.Don’t miss it.

Durant ses 60 ans d'histoire, de la Doudoune Moncler a été constamment amélioré et mis à jour pour aider les athlètes dans leurs missions les plus audacieux Moncler Pas Cher, Moncler Soldes en ligne de sortie sont aussi grandement salué par de nombreux jeunes et anciennes générations. Moncler Doudoune ensemble exclusif d'images présentées est irrésistible ascension vers le succès de l'Allemagne Moncler 2011 plus noble des crêtes de montagne aux sommets de style moderne et sophistiqué. Il va sans dire que la qualité Moncler En Ligne, Moncler Homme, Femme Moncler et ainsi de suite, sans incertitude peut faire confiance. Moncler Polo dans l'histoire ont été faites de différents matériaux. Les matériaux sont faits de cuir et les fourrures étaient suffisants pour préparer les matériaux non-tissés et exotiques tissus naturels et synthétiques. Moncler Veste seront vos réclamations et que vous ne vous décevra pas. Moncler Enfant sont fondées sur la date et du même sexe sont un véritable témoignage de la bête processus chez l'homme. Ceci est très apprécié par tous. Chaque personne a un blanc qui verts Sacs Moncler, quel est le processus et cela est vraiment une sorte de vêtement une marque de personne noble et audacieux. L'accès à ses vêtements seraient introduits à l'ouest, la Moncler Official, tandis que regarder avec des couleurs vives exclusifs et accrocheur comme l'Occident a, il est une poignée à la vision, et cette tendance processus de la manière dont il est à mettre sur votre gilet de la façon de définir votre style.

http://www.uggbootscanada2011.net/