Screening vid inresa i bla Thailand - feber screening ..

Sitter med min resa . Det såg lite mörkt ut tills jag fick se vad Thailands ambassad skrivit via thaisir. För att vara på säkra sidan ska DU alltid ha intyg med dig på landets språk samt engelska helst ( bara på svenska kan bli krångligt liksom ). Det ska vara utfärdat högst 48 timmar innan du påbörjar din resa och vara från 14 dagar tillbaka i tiden. Att du inte nuet , hostar , har andningsproblem eller feber . Vårdcentralerna gör inte sådant i Stockholm . Fick en förvånad sjuksköterska på linjen som sa "vi har ingen screeening i Sverige och kan inte svara på något i intyg". Fick tag på en särskild intygsmottsgning ( se Google för att hitta ) dör de ska hjälpa mig med ett intyg för bla Corona . Det kostar 800. Sedan ska du ha PRIVAT sjukvårdsförsäkring din hest räcker 100.000 dollar ( hittade medicinsk invaliditet bla på min ) medicinsk invaliditet till 1000000 sek borde ju vara en början ? Tror det var 350000 den täcker men tar med kopia 🏆Sen screenas du vidingpng ochvidsreflygning i Thailand med Corona screening - feber screening . Vid feber får du resa hem. Ha alltid reseförsäkring i någon form. Förlita dig inte på reguljärflygets ansvar enbart . Charter bolagen har ställt in men reguljär ska gå. Vi får se hur det GÅR för MIG i helgen . Liwe Lowe J xoxo. Du kan även ladda ner en app och fylla i hälsostsrus står det på Thailands regerings hemsida och du får fylla i om hosta etc vid inträde . Det är 1 fall dör som dött och ca 300-400 som insjuknat . De har stängt gränserna mot Kina .
0 kommentarer