Live In The Moment

Önskar er alla en TREVLIG HELG. Jag är ju ”lite uppvuxen nästan ” med att blogga. Vissa är mycket tysta, jag slänger ur mig ”direkt porträtt” ur livet inland. Man hoppas på en förbättring och förståelse för att göra saker bättre i sitt huvud, det kan framstå olika hur man uppfattar tex text eller bilder. I Sverige har vi inga privata sjukhus och det får man nog inte ha. Så alla får stå ut med att besöka offentliga sjukhus. Det är inget för  fegisar utan för akut sjuka. Dock får man mycket bättre bemötande från sin vårdcentral eller närakut som ev SER problem du kan lida av. Nu vill jag inte säga att de gjorde fel som skickade hem mig eller bara skall-röntgade.. vissa får vända i dörren. Dock så tror jag inte i ett strssat Stockholm att man alltid kan LITA på akut-vården och att allt är bra med lite ”Amlodipin Bluefish”. Har man ont i nacken och i ögat borde det också undersökas innan man sänds hem. Fast det är väl. egentligen en konstig debatt att de med privat vårdförsäkring inte kan få vara på ett privat sjukhus? De som inte vill eller kan skaffa sig det kan ju vänta 12 timmar och belasta skattebetalarna. Trevlig fredag! Liwe Lowe J xoxo
0 kommentarer