Teneriffa både sol och snö..

 Kanske för att vi blir hemma i det trista snöblasket med sol, snöpudrat och regn om vart annat detta ÄR det SPORTLOV som gått till " historien" i mitt liv. Februari 2010 tog jag med Elliott till Teneriffa. Det var bara vi två och en UNDERBAR vecka. Jag hade bokat in oss på ett femstjärnigt GOLF-🐶HOTELL vilket kändes lite konstigt vid ankomsten. Det var limo-parkering och man möttes av piccolos eller vad de heter i hatt och dress i dörren. Det var såklart pooler och restauranger och även barnklubb några timmar per dag , då man KUNDE vara DÄR utan att golfs liksom. Det var barmark runt hotellet och golfbanor och ett väldigt varmt och torrt klimat. Det låg en by man kunde gå till med en hamn och små pittoreska hus. Vi tog en tur till ett zoo och tittade på papegojor och apor. En dag åkte vi taxi hela vägen upp på berget TEIDE som är en vulkan men det såg mer ut som en SKIDBACKE. Linbana upp på HÖGSTA TOPPEN och där var det SNÖSTORM. Teneriffa är verkligen den av kanarieöarna som har BREDAST variation tycker jag. Du kan åka båt till ön La Gomera och även boka in dig på piratskepp i hamnen där du kan ätsa och dricka och åka runt.Det finns en södra sida och en norra sida och många små SÖTA BYAR. Vi hamnade på DEN sidan som icke var " turist-aktig". Jag har besökt alla  Kanarieöarna .. GrannCanaria Lanzarote Feuventura Teneriffa och finns det ytterligare någon så har jag.NOG missat DEN. Men alla öarna är ganska olika Denna BILD är såå fin på Elliott tycker jag tagen av mig  på vägen ( kringelekrok upp på berget/ vulkan)upp. Vi hade en toppenbussig spansk taxi-  chaffis som skjutsade runt oss på ön. DET VAR ETT SPORTLOV att MINNAS. Liwe Lowe J. xoxo
0 kommentarer