My Visit at DIWAN Östermalm-a nice winebar

I Söndags tog jag mig en "trevlig tur" till mitt gamla kvarter vid Tessinparken, Östermalm Sthlm. T-bana Karlaplan. Hamnade på ett ställe som kan tituleras INDO & PERSISKT KÖK med underbara viner i varierande prisklass. Husett vita gick på 89 kronor glaset men det fanns vin i glas i 200-kronors klassen också. Jättefina små bord och kulörta-lyktor invid entreen med persienn över och små bord. Mannen som jobbade på DIWAN  på Söndagskvällen var mycket rar och tillmötesgående. Han satte på infravärme ovanför mitt huvud när det började ösregna. Fick kort och  glittrande godis fast jag bara tog 2 glas husets-vita. Rek varmt ett besök om du är vid Tessinparken någon dag/ afton. Både medelålders par och unga män i 25-30 års åldern. Alla verkade trivas. Casual meN stilfullt.
 Jättefin bakgrund när jag tog selfie på "uteserveringen "på DIWAN. Kommer tillbaka och dricker vin en annan afton! Tack för besöket! Xoxo
Photo and Copyright @www.hannahsthlm.se 
 
0 kommentarer