Var tog mina STORA skidor vägen?

Alla har vi varit SMÅ eller mindre än vi är nu och det är inte alltid vi kommer ihåg själva ALLT vi gjort och sagt, right? Jag och William skulle åka med mamma en påsk ( tror jag det var) till Sälen. Elliott var bara 3 år och hade just hamnat i den "underbara" trotsåldern eller " kan-själv".. "allt". (Ungefär den åldern vår hund Troy ALLTID kommer befinna sig i..men DET är en different story) Vi hamnade utanför "skid-uthyrning" i Tandådalen och skulle "smyga hem" med det vi "bestämt ut" som skidor, stavar och pjäxor. Även någon hjälm.Till lägenheten vi hyrt. I stugbyn.DET GICK INTE med Elliott i " mitten". Elliott ställde sig nämligen och "protesterade" utanför skiduthyrningen.. ( se bilden) och skrek över hela Sälen "Var ÄR mina STORA SKIDOR"??? Vi fick snällt gå in och hyra skidor till Elliott också och sen fick jag BÄRA honom med skidor till "stugbyn" för skidorna "åkte fort isär". Tyckte vi alla.Under denna Sälen-tripp åkte jag nog (själv) två gånger i puckelpisten med William ,och sedan resten i barnbacken med Elliott. Det var en väldigt kort men lärorik pist! Hade jättetur med VÄDRET hur som haver. Liwe Lowe J xoxo
0 kommentarer