Soon We Have X-mas? Again?

Photo and Copyright @ Johanna Törnqvist
 
Man känner lika "bakom flötet" varje år att JULEN faktiskt återkommer IGEN. SNART!
 
Det kändes nyss som att det var midsommar (i alla fall för mig) men snart ska Starbucks-muggarna lokaliseras ( de sötaste julprydnaderna till granen jag har hittat, ungefär! )med krubban och den neonlysande isbjörnen och gud vet vad. Vill någon annan än jag ha julstrumpa i "plysch-sammet" med Nalle Phu?
Man vet inte det förrens juldagsmorgonen glimmar!
 
Visst är det spännande att vara ute i lite "god tid" med sitt "julplanerande" så att man kan ägna December åt att köpa julklappar, gå på julmarknad eller att gå på adventskonsert? Det skulle jag jag önska.
 
Med min lilla valp vet jag dock inte ens om granen kommer stå kvar i lodrät position med NÅGOT paket UNDER när julafton nalkas.( förmodligen kommer han öppna alla paketen och vilja ha godis för besväret)
Den som lever får se hur julen blir!
Vi kanske får gömma granen i ett sovrum? Min valp ska få en hundgodis kalender i alla fall.
Det tycker jag han är värd för att han är sååå  oroligt SÖT!
 
 To Be Continued....
 
XoXo
 
 
 
 
hannah,johanna, jul
0 kommentarer