Kan ett litet klick rädda barn? Klick Klick...


Har fortfarande inte hittat aooo-tangenten pa den här Thailänska datorn. Men Ä och Ö har jag lyckats lokalisera. Men sa är jag ju inte utbildad inom data heller,hade varit bra just nu,men det behöver inte betyda att man ÄR totalt iq-free for thet! Good to know!

Jag har abdikerat fran min roll som partyprinsessa när jag är barnfri? ...fel ord kanske...en gang i halvaret och spenderat senaste dygnet med att kurera min huvudvärk samt sovit ungefär 24-timmar i sträck. Glammigt!
NU intar jag treo och läser nyheter (och annat) utan nagon liten vid min sida som pratar hÖgt,vill ha en kallare chailatte eller en med mer smak eller...ut och leta efter nya lego-ninjas...känns riktigt OVERKLIGT!

Vet inte alls om Sverige och alla konstiga förordningar och lagar är det bästa landet i världen fär tva sma barn att växa upp pa. Nu syftar jag inte pa mina tva klimpar, faktiskt, utan pa ett inlägg jag hittade pa en annan blogg. Den bloggen hittar du HÄR

"I nästa vecka kommer barnen – som ännu inte vet något om den överhängande avvisningen – att informeras av polis. Inom 48 timmar ska de så sitta på ett plan mot Makedonien. Med eller utan sin mamma. "

Tva barn under tio ar ska ensamma avvsias till Makedonien. Svenska är det enda sprak de talar.
Kan tänka mig hur vilsen Elliott skulle känna sig själv i tex. Tyskland eller Ryssland.
Han försäkte säga hej till nagra ryssar när vi var i Thailand men de förstod inte ens "Hello",de bara log...
Men "back to topic"...Det verkar väldigt ytterst oklart OM det överhuvudtaget finns nagon i Makedonien som tar emot dessa tva sma barn som ska avvisas eller om dem bara kommer att avvisas och lämnas at sitt öde? Trafficing kanske? Har nagon ordnat med "tak äver huvudet"-garanti?Har tyvärr själv aldrig besäkt just Makedonien sa jag vet inte hur det sociala skyddsnätet ser ut där....

Tycker dock att det borde finnas bättre lämpade personer att avvisa fran Sverige än tva sma barn som (enligt artikeln under)gatt igenom en hel del traumatiska händelser under sina korta liv.
Förmodligen har de dagiskompisar,klasskamrater och en vardag här i Sverige och förmodligen vet barnen själva inget om detta ÄN.

JAG ÄR usel pa html men om du gar in pa denna blogg som först tog upp ämnet sa kan du se DÄR hur du kan göra för att FÖRSÖKA "rädda" tva barn med ett KLICK.



Skriv gärna ett eget blogginlägg om detta du ocksa. En droppe i hvet,ett klick...vem vet?
Alla kan vi ju göra sa gott vi kan även om vi inte själva kan ändra pa lagar och beslut!

Källa:
http://www.persvarld.se/2011/03/17/kan-ett-klick-radda-tva-barn/


Ha en fin Lördag!♥

2 kommentarer
Pandora Charms

Pandora Charms help to make good jewelry purchases for the items should have an eye-catching design that reflects an excellent quality of craftsmanship offered by Pandora Australia online store, which is why Pandora Jewelries are a good start for your collection. For assurance, you can even ask the countless number of people who have professed to the excellent attributes of these Pandora Charms Jewellery.

Pandora Beads and Pandora Bracelets have been known to use the best gemstone around making them more attractive to prospective buyers. Perusing over the Pandora Charms and Beads Accessories catalogues, one can distinguish the cutting-edge design utilized for every piece of gold Pandora Charms Jewelry. And while the Pandora Bracelets Jewelries continue to improve the traditional jewelry styles to create fresh designs for its customers, it has likewise maintained a classic accent on every jewelry item available.