To go or not to go...



Ikväll så har lite av dominoeffekten drabbat oss.
Faller en så faller alla...ungefär.

Det började med att barnvakten för kvällen mormor har influensa.
Jag kunde inte möta upp raraste Kajsa och gå på Make Up Store-visningenBerns.
Får dåligt samvete eftersom jag lovat.Bestämt. Ja ni vet! Man vill följa sina planer helt enkelt!
Såg just att sötaste Mini tagit med sin fina lille Villiam.
Hade jag vetat det hade jag tagit med Elliott också.
Villiam och Elliott hade säkert haft jättekul!
Attans...Aja...
Plan A fick läggas ner.

Plan B
var att natta Elliott och sedan bege mig till Twilfit's flärdfulla mingelauktion som börjar nu klockan 20 som jag också tackat ja till.
William kan passa Elliott en timme om det krisar.
William är ju ändå 14 år och när jag var 14 år var jag barnvakt åt mina småsyskon ofta.
Jag lämnar aldrig hemmet utan TVÅ mobiler heller.
Är det något är jag hemma på 10 minuter.
Mobil=Bästa uppfinningen ever except the laptop?

Men Elliott sover inte. Och Elliott hostar.Och Elliott vill inte sova.
Och Elliott badar skumbad.Och Elliott vill ha saga och isglass....i omvänd ordning.
Och Elliott vill vara med sin mamma...och mamma sover nästan stående fast ändå såklart inte!
Elliott har varit vaken sedan klockan sex imorse ...gäsp!.

Att vara mamma är så himla underbart kul men att vara en glamo/mingel-mamma är inte ett minsta dugg befriande enkelt.
Ibland går det och ibland går det inte!

Jag hatar att säga nej OM jag sagt ja men att vara mingelmamma är faktiskt bara en bonus.
Det är liksom mamma-mamma man är! Jämt!
Och kanske LITE lite lite sig själv också?!

Nu blir det isglass istället för bubbel! ♥
4 kommentarer
mini

men åå elliott, söt som få. jag har en trotsig som varenda kväll hittar något fel med sin säng, om inte sängkläderna är obekväma så sticker fjädrarna ut ut duntäcket...

jag var och såg make up stores förhandsvisning på berns idag, jag hade villiam med mig så det blev inte mer än så. men vet du, du missade inte något storslaget, tycker inte jag iallafall...

nu är det en stunds egen tid med tv och té, hoppas du har en skön kväll du med, kram! mini

Ellinor

Vad är väl en bal på slottet?

Förstår att det är roligt att springa runt på alla dessa event (jag är i alla fall avis) men kan tänka mig att det inte finns någonting som går upp emot att vara hemma med sina barn och äta glass en onsdag?

Kram

stockholmssjukan ♥

ja, det är det verkligen. fast jag önskar att jag inte behövde sova något alls :)

Karin O

Men gumman haha inte då, så fin så!



Jag tänkte ju först ha den här lördagen.. men nu har jag ju varit/är (fast på jobbet idag igen) superförkyld hela veckan så ska nog ta det lugnt... men kan du komma på min födelsedagsfest nästa helg? vore jättekul:)

kramar